1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Tarieven die geboden worden

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 12:58
Lijkt me vrij duidelijk:

http://www.pgb.nl/per_saldo/up1/ZyoeilzIE_Overzicht_tarieven_2014_bij_een_pgb_in_functies_en_klassen.pdf
Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 14:05

Beste Robert53

Is er wel eens door iemand (die echt verstand van heeft) naar uw indicatie gekregen, wat u schrijft over uw beperking lijkt mij dat er een veel hogere indicatie noodzakelijk is.
Alles hangt er bij deze alleen om hoe de ophoging omschreven wordt in het verslag naar het CIZ.

vr.gr. Linda Kamp




Beste Linda,

Robert53 heeft het over huishoudelijke hulp. Dit betekent dat het CIZ totaal niets met de indicatie te maken kan hebben. In de gemeente waar ik in woon wordt de indicatie gemaakt door de gemeente zelf en naar aanleiding van de grote van de woning en hoeveel personen daarin wonen. Zijn er problemen met bijvoorbeeld het koken van eten dan kan men altijd tafeltje dekje (zo heet dat hier) nemen. En daar krijg je dan geen vergoeding voor. En er wordt ook nog naar gevraagd naar kinderen, ouders, vrienden of buren die wat kunnen doen........



klopt, ik heb het over mijn hbh, dat wordt geindiceerd door de MO, maar ook de zorgindicatie van de AWBZ door het CIZ is knudde, vandaar dat ik èn de MO noem en het CIZ noemde in mijn slotzin.
Kristiane Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 14:08

Het valt me op dat door zorgvragers uurtarieven worden geboden van hooguit 15 euro!
Het gaat mij helaas echt niet lukken om voor 15 euro per uur te komen werken, want eerst gaat er al 1 derde af voor de belasting dan houd ik 10 euro over en dan heb ik geen vakantiegeld en ben ik niet verzekerd voor als ik ziek word.

Als je een berekening maakt van bijvoorbeeld klasse 2 pgb en het aantal uren dat zorg ingekocht daarvoor mag worden max 3.9 uur dan heb je per week 113 euro om te besteden dan is het uurtarief dat eigenlijk de bedoeling is 29 euro.

Zo is het PGB bedoeld en 29 euro per uur is ook een schappelijk bedrag voor individuele begeleiding.
Persoonlijk vind ik dat het zorgkantoor hier ook eens naar moet kijken, want mensen worden nu enorm onderbetaald en door dit tarief te accepteren wordt het er voor vele niet makkelijker op.
Als ik voor een uurtarief voor 15 euro kom werken, dan zal ik 60 uur per week moeten werken om rond te komen.

Wie vind het tarief van 15 euro per uur schappelijk en voldoende om op de oproep te reageren?



Ook onder collega' heb ik vastgesteld dat de meesten niet kunnen rekenen, laat staan alle kosten die we als ondernemer hebben en maken, meenemen in de berekening.
Verplichte diploma's, alle noodzakelijke verzekeringen, je benzine, afschrijving auto, reistijden, al dit neemt een ondernemer mee, net als in het geval van de loodgieter. Van mensen in de zorg wordt nog steeds verwacht dat zij ook uit naastenliefde werken, dus vrijwillig een laag tarief accepteren. En de druk wordt steeds hoger, van alle kanten.
Zelf reken ik altijd de helft van het bruto uurloon eraf, dan zit ik aardig in de buurt van een netto tarief.
Dus 15 euro zijn onredelijk, ik ga voor 35 euro als uitgangstarief.
Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 14:24

Beste Robert53

Is er wel eens door iemand (die echt verstand van heeft) naar uw indicatie gekregen, wat u schrijft over uw beperking lijkt mij dat er een veel hogere indicatie noodzakelijk is.
Alles hangt er bij deze alleen om hoe de ophoging omschreven wordt in het verslag naar het CIZ.

vr.gr. Linda Kamp




Beste Linda,

Ik alles uit de kast gehaald voor een passende indicatie maar je wordt met je rug tegen de muur gezet met gezwets over beleidsmaatregelen, waarmee niets anders wordt bedoelt dan "bezuinigingen", men geeft toe dat het te weinig is, zou kunnen zijn maar dan worden de buren en de familie er bij gehaald. maar ik laat mijn billen niet afvegen door de buurvrouw of buurman. Er zijn grenzen! Ook voor de buren!
Dus ik probeer op mijn manier mij er doorheen te slaan, en met lede ogen aan te zien hoe ons rijke Nederland verandert in een rechts bolwerk waar solidariteit een vies begrip lijkt te worden.

Vr. groet,
Robert.
Jose Zurg die se zelf wils Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 14:38

Ik vind een tarief van 15 euro , Echt veel te laag!
Als men de zorg wil onderbetalen dan gaat het er straks naartoe dat mensen uit Polen of Bulgarije hier doordeweek komen om voor dat bedrag te zorgen en vallen wij buiten de boot....



Dit is en slevhte zaak dit geld gaat in hun eigen binnenzak het ciz controleerd niet goed waar door deze situatie ontstaat ik zelf weet dat er van op vakanti gegaan word en de kinderen met de feestdagen cadeau krijgen dit is schandalig
Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 18:34

Het valt me op dat door zorgvragers uurtarieven worden geboden van hooguit 15 euro!
Het gaat mij helaas echt niet lukken om voor 15 euro per uur te komen werken, want eerst gaat er al 1 derde af voor de belasting dan houd ik 10 euro over en dan heb ik geen vakantiegeld en ben ik niet verzekerd voor als ik ziek word.

Als je een berekening maakt van bijvoorbeeld klasse 2 pgb en het aantal uren dat zorg ingekocht daarvoor mag worden max 3.9 uur dan heb je per week 113 euro om te besteden dan is het uurtarief dat eigenlijk de bedoeling is 29 euro.

Zo is het PGB bedoeld en 29 euro per uur is ook een schappelijk bedrag voor individuele begeleiding.
Persoonlijk vind ik dat het zorgkantoor hier ook eens naar moet kijken, want mensen worden nu enorm onderbetaald en door dit tarief te accepteren wordt het er voor vele niet makkelijker op.
Als ik voor een uurtarief voor 15 euro kom werken, dan zal ik 60 uur per week moeten werken om rond te komen.

Wie vind het tarief van 15 euro per uur schappelijk en voldoende om op de oproep te reageren?

Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 18:39
Volgens mij mag je voor gecontracteerde familie niet meer vragen dan 20.00 euro per uur. Voor een ZZPer is dat rond de 35 euro.
In het bedrijfsleven verdient iemand met een "normaal" loon ook niet veel meer dan 2750 bruto. Je moet al in een hoog salaris schaal zitten (management functie) wil je boven de 3000 euro uitkomen.
Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 19:07
Hallo ik wil even reageren op het bericht van Stefan, die beweert dat bij indicatie van klasse 1 het uurloon boven de €15,- per uur kan worden betaald.

Kan hij dat even uit leggen met een betaalde PGB van 1400 euro per jaar, als m,n eigen bijdrage daar af is, houden wij zo,n €12,50 per uur over om uit te betalen, en of zelfs nog minder.

Niet leuk dat er zulke berichten geplaatst worden, als de naakte waarheid anders ligt :shock:

Groetjes Vadim
Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 19:20

Volgens mij mag je voor gecontracteerde familie niet meer vragen dan 20.00 euro per uur. Voor een ZZPer is dat rond de 35 euro.
In het bedrijfsleven verdient iemand met een "normaal" loon ook niet veel meer dan 2750 bruto. Je moet al in een hoog salaris schaal zitten (management functie) wil je boven de 3000 euro uitkomen.



Je kunt tarieven van een ondernemer/ZZP-er niet vergelijken met een salaris. Wat je vergeet is dat de werkgever voor een bruto-salaris van 2750,- bruto daarbovenop ong. 900,- per werknemer kosten betaalt aan apparatuur, verzekeringen, bedrijfskosten, werknemersverzekeringen etc.
Een ondernemer is op geen enkele wijze beschermd tegen ziekte, arbeidsongeschiktheid of werkeloosheid, tenzij hij/zij dit zelf regelt.
Waarvan? Inderdaad: van de omzet, lees: uurtarief.
Alberta Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 21:04

Hallo ik wil even reageren op het bericht van Stefan, die beweert dat bij indicatie van klasse 1 het uurloon boven de €15,- per uur kan worden betaald.

Kan hij dat even uit leggen met een betaalde PGB van 1400 euro per jaar, als m,n eigen bijdrage daar af is, houden wij zo,n €12,50 per uur over om uit te betalen, en of zelfs nog minder.

Niet leuk dat er zulke berichten geplaatst worden, als de naakte waarheid anders ligt :shock:

Groetjes Vadim



Willy of Vadim,

Klasse 1 PV = persoonlijke verzorging 1409 euro Pgb per jaar. 1409 gedeeld door 52 weken is 27,09. Dat is dan een uur. Want is de indicatie 0 -1,9 uur per week word er van uitgegaan dat er 1 uur zorg nodig is. Als er dan iets onder het bedrag uit betaald word is er iets speelruimte.

U schrijft dat als de eigen bijdrage eraf is gehaald u minder uurloon over houd. In principe moet u die eigen bijdrage dan zelf bijleggen. Dit doen de zorgvragers die de eigen bijdrage aan het CAK moeten betalen ook.

Ik weet dat heel veel zorgvragers uitbetalen naar het budget wat op de bank gestort wordt. En niet naar wat het bruto budget is.
Star Counseling Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 21:16
Precies Willy of Vadim,

Een eigen bijdrage heet niet voor niets eigen bijdrage, het is de bedoeling dat je het brutobudget uitgeeft (dus inclusief die eigen bijdrage) niet het nettobudget. Iemand die ZIN krijgt betaalt die eigen bijdrage ook aan het CAK. De eigen bijdrage wordt daarom ook gerekend naar inkomen. hoe hoger je inkomsten hoe hoger je eigen bijdrage, als je jouw redenatie volgt zou dan iemand met een hele hoge eigen bijdrage maar 10 euro kunnen betalen voor zorg, maar zo werkt het dus niet, die eigen bijdrage dien je dus bij te leggen in het budget dat je krijgt en dus ook uit te geven aan de zorg die je inkoopt.
Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 21:52
Dat klopt wat u schrijft, wat betreft het bedrag jaarlijks €1400,- voor het uitbetalen van hulp is.
Dat ik 2 uur per week hulp heeft, voor 2 keer in de week hulp bij het douchen, is die €27,50 gedeeld door 2 = €13,75.

Dus gauw uit gerekend.

Wat betreft de eigen bijdrage krijg ik aan het eind van het jaar terug, moet het hele jaar voor geschoten worden.

Daar ik ook hulp in de huishouding krijgt via de wmo in de gemeente .
Met een eigen bijdrage , waarom moet dat er eerst afgehaald worden, als ze weten dat je al een eigen bijdrage betaald aan de CAK,

Maar goed , ik vind deze discussie wel een goed teken, dat we met elkaar er uit proberen te komen.

Ook al gaat het wel eens een beetje ver .
Iedereen succes met zijn of haar visie.

Groetjes Willy
Alberta Geplaatst: donderdag 05 Juni 2014 22:10

Dat klopt wat u schrijft, wat betreft het bedrag jaarlijks €1400,- voor het uitbetalen van hulp is.
Dat ik 2 uur per week hulp heeft, voor 2 keer in de week hulp bij het douchen, is die €27,50 gedeeld door 2 = €13,75.

Dus gauw uit gerekend.

Wat betreft de eigen bijdrage krijg ik aan het eind van het jaar terug, moet het hele jaar voor geschoten worden.

Daar ik ook hulp in de huishouding krijgt via de wmo in de gemeente .
Met een eigen bijdrage , waarom moet dat er eerst afgehaald worden, als ze weten dat je al een eigen bijdrage betaald aan de CAK,

Maar goed , ik vind deze discussie wel een goed teken, dat we met elkaar er uit proberen te komen.

Ook al gaat het wel eens een beetje ver .
Iedereen succes met zijn of haar visie.

Groetjes Willy



Ja dat ken ik, de eigen bijdrage van het budget af en ook aan het CAK betalen. Mijn man en ik hebben allebei een budget. Van beide budgetten gaat de eigen bijdrage af en ook de rekeningen van het CAK moeten wij betalen. HH via WMO maar ook begeleiding groep via ZIN. Wij betalen dus eerst 3x de eigen bijdrage en dat wordt in de loop van het jaar en de eerste helft van het volgende jaar verrekend naar 1x eigen bijdrage betalen. Vorige maand is net alles rond gekomen. Wij schieten dus elk jaar geld voor.

En dat u 2x in de week gedoucht word met deze indicatie vind ik niet echt gek. Maar voor douchen staat ongeveer een half uur. Als er meer handelingen verricht worden dan kan dat oplopen tot 1 uur. Maar alleen douchen........Dus...........
Erwin Geplaatst: vrijdag 06 Juni 2014 09:57
Beste hulpvragers, wanneer u ons deze bedragen gaat vragen, kan u net zo goed de buurman/vrouw vragen ?
Hiermee begeeft u zich op sterk hellend vlak en uitholling van ons beroep. Alle voorgaande berichten geven dit ook sterk aan.
Tenslotte wat gaat u met het over gebleven geld doen................ ?

Mvgrt Erwin
Alberta Geplaatst: vrijdag 06 Juni 2014 20:07

Beste hulpvragers, wanneer u ons deze bedragen gaat vragen, kan u net zo goed de buurman/vrouw vragen ?
Hiermee begeeft u zich op sterk hellend vlak en uitholling van ons beroep. Alle voorgaande berichten geven dit ook sterk aan.
Tenslotte wat gaat u met het over gebleven geld doen................ ?

Mvgrt Erwin



Dag Erwin,

Het overgebleven geld gaat met gezwinde spoed weer terug naar het zorgkantoor.
Ik weet niet wat u voor bedragen aan uurloon vraagt. Ik weet wel wat ik vanuit een PGB mag en kan betalen.

Rekent u even mee?
Bijvoorbeeld mijn man heeft persoonlijke verzorging klasse 6 dat is 13-15.9 uur in de week. Hiervoor staat een tarief van 20428 euro per jaar. 20428 gedeeld door 52 weken is 392.85 en dat gedeeld door de 14 uur die wij standaard gebruiken kom ik op 28.06 euro per uur. Wij betalen 27.50 euro per uur. Houden wij per uur 50 eurocentjes over voor die extra keren die hopelijk niet nodig zijn. Heb ik nog niet eens ruimte om km verg te betalen. En nee van dit bedrag is niet de eigen bijdrage afgetrokken. Die betalen wij, zoals al eerder vermeld, rechtstreeks aan het CAK>
Ron Geplaatst: zondag 08 Juni 2014 11:57

Het valt me op dat door zorgvragers uurtarieven worden geboden van hooguit 15 euro!
Het gaat mij helaas echt niet lukken om voor 15 euro per uur te komen werken, want eerst gaat er al 1 derde af voor de belasting dan houd ik 10 euro over en dan heb ik geen vakantiegeld en ben ik niet verzekerd voor als ik ziek word.

Als je een berekening maakt van bijvoorbeeld klasse 2 pgb en het aantal uren dat zorg ingekocht daarvoor mag worden max 3.9 uur dan heb je per week 113 euro om te besteden dan is het uurtarief dat eigenlijk de bedoeling is 29 euro.

Zo is het PGB bedoeld en 29 euro per uur is ook een schappelijk bedrag voor individuele begeleiding.
Persoonlijk vind ik dat het zorgkantoor hier ook eens naar moet kijken, want mensen worden nu enorm onderbetaald en door dit tarief te accepteren wordt het er voor vele niet makkelijker op.
Als ik voor een uurtarief voor 15 euro kom werken, dan zal ik 60 uur per week moeten werken om rond te komen.

Wie vind het tarief van 15 euro per uur schappelijk en voldoende om op de oproep te reageren?

Alberta Geplaatst: zondag 08 Juni 2014 14:44

Het valt me op dat door zorgvragers uurtarieven worden geboden van hooguit 15 euro!
Het gaat mij helaas echt niet lukken om voor 15 euro per uur te komen werken, want eerst gaat er al 1 derde af voor de belasting dan houd ik 10 euro over en dan heb ik geen vakantiegeld en ben ik niet verzekerd voor als ik ziek word.

Als je een berekening maakt van bijvoorbeeld klasse 2 pgb en het aantal uren dat zorg ingekocht daarvoor mag worden max 3.9 uur dan heb je per week 113 euro om te besteden dan is het uurtarief dat eigenlijk de bedoeling is 29 euro.

Zo is het PGB bedoeld en 29 euro per uur is ook een schappelijk bedrag voor individuele begeleiding.
Persoonlijk vind ik dat het zorgkantoor hier ook eens naar moet kijken, want mensen worden nu enorm onderbetaald en door dit tarief te accepteren wordt het er voor vele niet makkelijker op.
Als ik voor een uurtarief voor 15 euro kom werken, dan zal ik 60 uur per week moeten werken om rond te komen.

Wie vind het tarief van 15 euro per uur schappelijk en voldoende om op de oproep te reageren?




Oei Ron,

Omdat u de tekst van Linda weer actueel maakte keek ik naar wat u per uur vraagt. Teveel voor het budget van mijn man.
Hij heeft BI Klasse 2 dat is 2 - 3.9 uur BI in de week.

We gaan weer rekenen:
Het budget daarvoor is 5608 euro per jaar. Dat gedeeld door de 52 weken. Kom ik op 107,85 per week en dat weer gedeeld door die 3 uren. Kom ik op 35.95 die betaald kunnen worden. Verder geen speelruimte om in noodsituaties BI in te zetten.
Alice Geplaatst: donderdag 12 Juni 2014 13:14
Als werkgeefster vind ik 15 euro per uur een heel redelijk tarief en wel vanwege het volgende:
15 x 40 uur = 600 euro per week
600 x 4,5 = 2.700 euro per maand bruto! Een goed inkomen m.i.

Mijn werknemers worden uitbetaald via de svb en krijgen in geval van ziekte zes weken lang doorbetaald.

Wellicht is het handig dat u niet als ZZP'er aan de slag gaat, maar gewoon in loondienst gaat bij uw werkgever.

Indicaties zijn gebaseerd op zeer weinig uren. Als je als ouder meer uren nodig hebt omdat je het anders niet meer bol kunt werken, kun je minder besteden per uur.
Ron Geplaatst: donderdag 12 Juni 2014 13:53
Er zijn beroepen waar minder wordt verdiend, er zijn óók beroepen waar véél te véél wordt verdiend en die, wanneer je het realistisch bekijkt niets bijdragen aan een samenleving waar het welzijn hoog zou moeten staan.
ik vind dit een dooddoener die er al zoveel zijn.
Er mag in de zorg best goed worden betaald omdat dezelfde zorg óók veel overlast in de samenleving voorkomt.
Het menselijke wordt steeds onmenselijker en dan heb ik het over het feit dat alles maar dan óók alles ondergeschikt wordt gemaakt aan geld.
De zorg en zo óók het PGB wordt schromelijk ondergewaardeerd door het volk in Nederland.
En. voor een bedrag van € 15 bruto kom ik mijn bed niet uit.
Gast Geplaatst: donderdag 12 Juni 2014 14:11
http://www.intermediair.nl/vakgebieden/zorg/salariswijzer-wat-verdient-een-verpleegkundige-met-hbo
Volgens het Intermediair Salariskompas verdient een verpleegkundige met hbo achtergrond gemiddeld 2914 euro bruto per maand.

Als je dan met 15 euro per uur uitkomt op een maandloon van 2.700 euro bij een volledige werkweek komt dat aardig bij elkaar in de buurt.

Met mijn hbo-opleiding (geen verpleegkundige) zou ik zeer zeker uit mijn bed komen voor een dergelijk salaris!
Geplaatst: donderdag 12 Juni 2014 19:05
Ik plaats mijn bericht nogmaals omdat voorgaande reacties blijkbaar niet gelezen worden door een aantal reageerders:

"Je kunt tarieven van een ondernemer/ZZP-er niet vergelijken met een salaris. Wat je vergeet is dat de werkgever voor een bruto-salaris van 2750,- bruto daarbovenop ong. 900,- per werknemer kosten betaalt aan apparatuur, verzekeringen, pensioenpremie, bedrijfskosten, werknemersverzekeringen etc.
Een ondernemer is op geen enkele wijze beschermd tegen ziekte, arbeidsongeschiktheid of werkeloosheid, tenzij hij/zij dit zelf regelt.Waarvan? Inderdaad: van de omzet, lees: uurtarief."
Van die zogenaamde 2750 bruto gaan dus eerst al je kosten af, dan betaal je belasting en vervolgens zet je een aanzienlijk deel weg voor afschrijvingen van je o.a. je auto, PC,, kantoorrommel, en voor vakantie en korte ziekteperiodes en voor een buffer voor periodes van lagere omzet. Als er iemand is die 55u per week wil werken voor de habbekrats die dan overblijft mag die zich direct bij mij melden, wel graag een min. HBO-opgeleide ervaren begeleider. Wel even ter info; bij een zorginstelling verdient zo een begeleider rond de 4000,- bruto, voor 40u (+: pensioen, doorbetaalde vakanties, werknemersverzekeringen, aansprakelijkheidsverzekering etc. etc.)

Ik lees bovendien ergens in een voorgaande reactie (nota bene van een opdrachtverlener) dat er vanuit wordt gegaan dat al je werktijd declarabel is, ter info: als je 40u declarabel werkt ben je gemiddeld minimaal 20u extra kwijt aan alle rompslomp rondom het ondernemerschap en reistijd. Als je 15,- per uur rekent kom je al het bovenstaande in acht genomen uit een op een inkomen onder het bestaansminimum.

Ik werk al jaren als begeleider van startende ondernemers en het eerste wat ik telkens moet doen is het 'loonidee' eruit stampen omdat mensen geen enkel inzicht hebben in bedrijfskosten. Men heeft er nooit bij stil gestaan dat alle faciliteiten gefinancierd worden door de werkgever en dat veel zaken buiten het zicht voor ze worden geregeld en betaald, alle gewerkte uren worden betaald, doorbetaalde vakanties zijn normaal, als je ziek wordt je loon doorbetaald, bij arbeidsongeschiktheid: WIA, als je je baan verliest krijg je WW en als je 67 wordt krijg je pensioen. Als ZZP-er mag je dat allemaal regelen van je uurtarief.

Dus, om het maar even samen te vatten: een uurtarief van een ZZP-er vergelijken met een uurloon is appels met peren vergelijken.
Mensen die zichzelf als ZZP-er BEGELEIDING aanbieden voor 15,- maken de sector kapot en bevestigen het beeld dat begeleiding verlenen een bijbaantje of een veredelde hobby is. Tenenkrullend voor professionele begeleiders die in zichzelf investeren en hoofdkostwinner zijn.
Geplaatst: donderdag 12 Juni 2014 20:09
Onderstaande tarieven welke als de echte tarieven weergegeven worden zijn de tarieven voor zorg geleverd door zorginstellingen. deze maken meer en andere kosten dan een ZZP'er. Logisch dat deze tarieven hoger zijn, maar €15,00 is echt absurd. Ik ben het eens dat een zorgvrager wel een tarief moet betalen waarvoor ze geïndiceerd zijn.
ook aan Zelfstandig zorgverleners worden steeds meer eisen gesteld als oa een keurmerk.
Geplaatst: donderdag 12 Juni 2014 20:11
De eigen bijdrage bedraagt nooit meer dan het inkomensafhankele maximum. Het kan dus zijn dat je drie keer betaald maar alleen wat met je inkomen verantwoord is.
Geplaatst: donderdag 12 Juni 2014 22:03

Het valt me op dat door zorgvragers uurtarieven worden geboden van hooguit 15 euro!
Het gaat mij helaas echt niet lukken om voor 15 euro per uur te komen werken, want eerst gaat er al 1 derde af voor de belasting dan houd ik 10 euro over en dan heb ik geen vakantiegeld en ben ik niet verzekerd voor als ik ziek word.

Als je een berekening maakt van bijvoorbeeld klasse 2 pgb en het aantal uren dat zorg ingekocht daarvoor mag worden max 3.9 uur dan heb je per week 113 euro om te besteden dan is het uurtarief dat eigenlijk de bedoeling is 29 euro.

Zo is het PGB bedoeld en 29 euro per uur is ook een schappelijk bedrag voor individuele begeleiding.
Persoonlijk vind ik dat het zorgkantoor hier ook eens naar moet kijken, want mensen worden nu enorm onderbetaald en door dit tarief te accepteren wordt het er voor vele niet makkelijker op.
Als ik voor een uurtarief voor 15 euro kom werken, dan zal ik 60 uur per week moeten werken om rond te komen.

Wie vind het tarief van 15 euro per uur schappelijk en voldoende om op de oproep te reageren?

Alice Geplaatst: donderdag 12 Juni 2014 23:47
Beste Herma,

Zelfs al tel je er als ZZP'er de 900 euro bij op dan kom je na een klein rekensommetje uit op 20 euro per uur. Dat is wat anders dan ruim boven de 30 euro per uur. En dan hebben we het wel over een minimaal verschil van 400 euro per week oftewel 1.800 euro per maand.

Ten tweede krijgen mijn zorgverleners al hun gewerkte uren van mij vergoed.

Ten derde vermoed ik niet dat het ze 4,5 x 15 uur (per week) = 67,5 uur per maand kost om aan het einde van de werkmaand hun gewerkte uren door te geven.

Ten vierde ontvangen mijn zorgverleners reiskostenvergoeding.

Verder werk ik met zorgverleners die dicht bij mij wonen en dus snel op de stoep staan. Als ik naar mijn werk ga, krijg ik ook niet voor de reistijd vergoed. Ze werken vaak een volledig dagdeel of zelfs een hele dag, dus vind ik het onzin om ze voor die reistijd te betalen.

Lang niet iedereen krijgt een (lease)auto en/of computer van de baas dus het is onterecht om te klagen dat je daarvoor kosten maakt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.