Thuiszorg Cordaan Blijft het Slecht Doen
Op alle vlakken blijven er berichten komen dat de Amsterdamse thuiszorgorganisatie Cordaan het niet goed doet. Discriminatie, hoog ziekteverzuim, verliesgevendheid en toezicht dat faalt.
Na de overname van Thuiszorg Amsterdam in 2008 werd Cordaan, met 20.000 extra cliënten, een van de grootste thuiszorgorganisaties van ons land. Maar de thuiszorgtak van Cordaan leed in 2009 een verlies van 3,9 miljoen.
Al eerder berichtte Thuiszorgnieuws al over ontevreden medewerkers bij de thuiszorgtak. Daar kwam vorige week het geval van een Turkse medewerker bij, die niet bij een cliënt langs mocht gaan, omdat deze niet van mensen "met een kleurtje" hield. Cordaan heeft inmiddels excuses aangeboden aan de Turkse medewerker.
Inmiddels hebben de SP en PVV aan minister Klink kamervragen gesteld over het toezicht op Cordaan. Dit naar aanleiding van 150 meldingen van chronische personeelstekorten en slechte zorg voor de zorgvragers.
Cordaan geeft als reactie op bovenstaande problemen dat de thuiszorgtak in 2010 winstgevend zou moeten zijn. Bovendien wil Cordaan de komende jaren verder uitbreiden.