1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

SVB en uitbetalen

Auteur Bericht
Mavis Geplaatst: donderdag 26 Februari 2015 13:48
Als werknemer heb ik één van de vier facturen betaald gekregen, één hadden ze doodleuk op de rekening van mijn cliënt gestort en twee zit ik nog op te wachten..

Ook weten ze zelf niet bij de svb of je als zzp-er gewoon je factuur mag sturen of dat je ineens ook urenbriefjes moet maken.

Ze maken facturen kwijt die in één envelop zaten met wel verwerkte facturen. ( dus nee mevrouw, dat ligt écht niet aan de post)

Voorts kreeg ik twee enveloppen thuis opdezelfde dag, één met een door hun gemaakte kopie van mijn var-verklaring. In de andere de vraag om een var-verklaring want, die hadden ze niet ontvangen.
Echt heel grappig die svb. :-(
Henny Geplaatst: donderdag 26 Februari 2015 14:34

Ik was heel erg benieuwd welke zorgverleners er allemaal problemen hebben met het uitbetalen van de facturen.

Twee weken geleden zijn mijn facturen opgestuurd en helaas nog niet betaald, terwijl ze zeggen dat het binnen vijf dagen wordt uitbetaald. Als ik bel om te vragen of ze alles wel hebben ontvangen (want veel raakt kwijt hoor ik) dan krijg ik de mededeling dat ik terug wordt gebeld en dat gebeurt vervolgens niet.

Wie weet er hoelang het duurt voordat de zorgovereenkomst volledig is goedgekeurd, door de gemeente en de SVB?

Bep Geplaatst: donderdag 26 Februari 2015 18:42
Slechte uitbetaing van SVB
was er al vorig jaar bang voor dat het een chaos zou worden. Nu januari en februari urenbriefje gemaild met reactie dat binnen 5 dagen uitbetaald zou worden. Nog steeds NIET betaald. Mijn gemeente heeft alles voor het nieuwe jaar overgemaakt aan SVB
Van al die nog steeds niet uitbetaalde PGB's lekker rente trekken
Schandalig!
Bep Geplaatst: donderdag 26 Februari 2015 18:43
Slechte uitbetaing van SVB
was er al vorig jaar bang voor dat het een chaos zou worden. Nu januari en februari urenbriefje gemaild met reactie dat binnen 5 dagen uitbetaald zou worden. Nog steeds NIET betaald. Mijn gemeente heeft alles voor het nieuwe jaar overgemaakt aan SVB
Van al die nog steeds niet uitbetaalde PGB's lekker rente trekken
Schandalig!
Gast Geplaatst: donderdag 26 Februari 2015 22:15

Als werknemer heb ik één van de vier facturen betaald gekregen, één hadden ze doodleuk op de rekening van mijn cliënt gestort en twee zit ik nog op te wachten..

Ook weten ze zelf niet bij de svb of je als zzp-er gewoon je factuur mag sturen of dat je ineens ook urenbriefjes moet maken.

Ze maken facturen kwijt die in één envelop zaten met wel verwerkte facturen. ( dus nee mevrouw, dat ligt écht niet aan de post)

Voorts kreeg ik twee enveloppen thuis opdezelfde dag, één met een door hun gemaakte kopie van mijn var-verklaring. In de andere de vraag om een var-verklaring want, die hadden ze niet ontvangen.
Echt heel grappig die svb. :-(



Dit is inderdaad wel heel erg treurig en absoluut een case voor de Nationale Ombudsman. Dus dien daar een klacht in is mijn advies.
Corrie Geplaatst: vrijdag 27 Februari 2015 01:01

Ik was heel erg benieuwd welke zorgverleners er allemaal problemen hebben met het uitbetalen van de facturen.

Twee weken geleden zijn mijn facturen opgestuurd en helaas nog niet betaald, terwijl ze zeggen dat het binnen vijf dagen wordt uitbetaald. Als ik bel om te vragen of ze alles wel hebben ontvangen (want veel raakt kwijt hoor ik) dan krijg ik de mededeling dat ik terug wordt gebeld en dat gebeurt vervolgens niet.

Wie weet er hoelang het duurt voordat de zorgovereenkomst volledig is goedgekeurd, door de gemeente en de SVB?



Ik heb eind januari vlak voor de uitbetaaldag van de SVB de urendeclaraties opgestuurd van twee verschillende cliënten, de 1 was netjes binnen 10 dagen betaald de ander zit ik nog steeds op te wachten. Heb zelf gebeld met het SVB zeker 30 min. in de wacht gestaan maar uiteindelijk wel iemand aan de lijn gekregen, bleek het zo te zijn dat het zorgcontract tussen mij en client was niet goed ingevuld er stond ook in dat er persoonlijke verzorging werd gedaan ( wordt uitbetaald door zilveren kruis.....keurig op tiijd) en het SVB zat te wachten op een indicatie van het CIZ zonder PGB klant hierin te betrekken en zonder uitbetalen......nu is mij belooft tijdens het telefoon gesprek dat ik mee ging met deze betaaldag....ben reuze benieuwd. Inmiddels is het volgende uren briefje al weer de deur uit.......Maar hoelang het duurt voordat een zorgovereenkomst wordt goed gekeurd durf ik niet te zeggen. Aan het feit dat ze niet eens contact opnemen met de client als er iets niet duidelijk is denk ik dat de zorg op dit moment erg duur betaald gaat worden

Heb zelf al lopen denken om een deurwaarder eens te vragen of hij 1 enorme klus wil aannemen, met z,n allen staan we erg sterk.

Corrie.
Mavis Geplaatst: vrijdag 20 Maart 2015 17:23
Vandaag getwitterd @SVB_PGB over de niet betaalde rekeningen met de #pgbalarm
@SVB_PGB Vraagt dan een DM (direct message) met het klantnummer en je telefoonnummer. En zowaar werd ik gebeld door het rapid response team.
Dat is in elk geval beter dan het bandje dat automatisch de verbinding verbreekt.
Er is mij toegezegd dat ik volgende week mijn achterstallige betalingen kan verwachten. Ik ben benieuwd...
Dus twitteren maar, dan krijg je in elk geval iemand aan de lijn.
Succes allemaal.
Nanne Geplaatst: zondag 22 Maart 2015 06:31
Ik werk sinds 11 december 2014 voor mijn cliënt. Heb voor 1700 euro facturen uitstaan, ben nog altijd niet uitbetaald.
Omdat ik bij de Kamer van Koophandel niet alleen te boek sta als verzorgende, maar ook als vertaalster en biodanzadocente, gaat men er bij de SVB van uit dat ik niet professioneel kan zijn. Een paar maanden na het insturen van de arbeidsovereenkomst hebben we te horen gekregen dat ik niet mag werken voor het professionele tarief.
Mijn cliënt heeft contact gezocht met het Zorgkantoor. Op 10 maart 2015 heeft het Zorgkantoor een mail gestuurd naar de SVB met de mededeling dat voor mij wél het professionele tarief gerekend mag worden. (Mijn cliënt heeft een afschrift van die mail gekregen.)
Onze contactpersoon bij de SVB blijft echter volhouden dat voor mij geen professioneel tarief gerekend mag worden en dat dat een beslissing is van het Zorgkantoor.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Na meer dan drie maanden onbetaald werk gedaan te hebben, zit ik financieel behoorlijk in de problemen.
Joke Geplaatst: zondag 22 Maart 2015 20:10
Voor de verandering een positief geluid. Alleen een factuur werd te laat betaald. De andere binnen 3 dagen. Dit over alle maanden januari en februari.
Geplaatst: maandag 23 Maart 2015 17:44
De SVB is nog steeds min of meer de weg kwijt. Ik kreeg zaterdag bericht, dat de gemeente een contract/zorgbeschrijving heeft goedgekeurd, terwijl mijn zoon geen PGB van de gemeente heeft
Mariella Geplaatst: maandag 22 Juni 2015 18:59
Beste allemaal,

als jullie budgethouder pgb krijgt via WLZ heb ik hier een mailadres: [email protected] of een telefoonnummer 030-2739900
Ik zat ook met openstaande facturen van maart, april en mei. Vorige week vrijdag heb ik gemaild en nu (maandag) heb ik alle bedragen op mijn rekening staan. Want als ze willen kunnen ze het wel.

Succes!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.