1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

SVB en uitbetalen

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: maandag 02 Februari 2015 13:36
Ik was heel erg benieuwd welke zorgverleners er allemaal problemen hebben met het uitbetalen van de facturen.

Twee weken geleden zijn mijn facturen opgestuurd en helaas nog niet betaald, terwijl ze zeggen dat het binnen vijf dagen wordt uitbetaald. Als ik bel om te vragen of ze alles wel hebben ontvangen (want veel raakt kwijt hoor ik) dan krijg ik de mededeling dat ik terug wordt gebeld en dat gebeurt vervolgens niet.

Wie weet er hoelang het duurt voordat de zorgovereenkomst volledig is goedgekeurd, door de gemeente en de SVB?
Arja Geplaatst: donderdag 05 Februari 2015 12:19
Ik heb met 2 clienten een maandbedrag in zorgovereenkomst staan en die heb ik netjes op de 27ste januari uitbetaald gekregen,

met 1 client heb ik een uren overeenkomst en die is op 2 februari netjes uitbetaald. nadat ik met inlog gegevens via digid de uren heb gefactureerd en dat ging dus vrij vlot. dus misschien kan je het zo proberen met client om je factuur in te zenden dat je dan wel snel je geld krijgt..

met een andere client waar ik al vanaf november zorg leverd die staat nog steeds niet in het systeem, gebeld en gemaild nu gingen ze dat weer opnieuw invoeren :( en dan zou ik pas kunnen factureren maar of dat net zo goed gaat als met mijn andere clienten is ook voor mij de vraag.

succes
Hilbert Geplaatst: donderdag 05 Februari 2015 12:32
mijn ervaringen als zorgverlener zijn wisselend. Twee rekeningen over januari ingeleverd en binnen 3 dagen stond het geld op mijn rekening. Bij andere zorgvragers stond pas gister een fake budget in het bestand, rekening is nu ingeleverd. Niet bij iedere zorgverlener is mijn contract al goedgekeurd door de gemeente. Ik werk bij verschillende gemeentes en er zijn nogal verschillen. Maar ja, dat wil de overheid immers, verantwoording meer bij gemeentes leggen, dichter bij de burger. Zodat het ineens nogal uit kan maken in welke gemeente je woont.
Er gaat veel mis met de papierwinkel, , heb helaas zelf ook wel eens een overeenkomst ingeleverd en ingestuurd waarop bijv. de ingangsdatum ontbrak. Veel contracten kwamen heel laat aan bij de SVB en voor dat stukje denk ik hebben zorgverleners en budgethouders ook een verantwoording. Als de SVB een systeem optuigt waarin ze het aantal contracten binnen x maanden kunnen verwerken, en ze krijgen dan een heel groot percentage pas in de laatste week, is het logisch dat dit niet zo snel verwerkt kan worden en er achterstand ontstaat.
Goede ervaringen verder ook met teruggebeld worden, soms na 18.00 uur (er wordt tot laat gewerkt, ik geloof zelfs in weekeinden). Hulde dus voor de uitvoerende krachten bij de SVB die hard ploeteren.

Maar helaas dus ook veel dingen die fout ingevoerd worden door de SVB. Op basis van mijn ervaringen kan ik geen percentage geven van wat fout gaat, maar ik heb de indruk dat dit een percentage is wat onaanvaardbaar hoog ligt!

Hilbert
Gast Geplaatst: donderdag 05 Februari 2015 20:13
Mijn ervaring is gewoon belabberd, afgelopen dinsdag eindelijk iemand gesproken en die had mijn zorgovereenkomst gezien en mijn urendeclaratie. Ze vertelde zelfs het bedrag wat er opstond en mijn notitie die ik er zelf had bijgezet toen ik de declaratie ondertekende.
Ik zou de andere dag teruggebeld worden en dat is helaas niet gebeurt, waarop ik vandaag weer ben gaan bellen. Nou wat er toen gebeurde is echt absurd, want deze dame belt mij later terug en zegt dat er geen declaraties van mij binnen zijn.
Nou ik kan jullie vertellen dat ik echt onwijs boos ben geworden, want haar collega had informatie verstrekt die ze onmogelijk kon weten als mijn declaratie niet aanwezig zou zijn.

Het rare van alles is dat de dame die mij dinsdagavond belde in Utrecht zat (waar alles ook naar toe is gestuurd) en de dame die ik vandaag aan de telefoon had zat in Leiden. Dus ze maken de verwarring alleen maar groter dan deze al is.

Zojuist maar een zeer uitgebreide email naar ze gestuurd met namen van de personen die ik heb gesproken en wat er is gezegd door beide dames en dat ze nu toch echt over de brug moeten komen met mijn salaris :-)

We wachten dus weer even af of ze morgen bellen en wanneer ik niks verneem ben ik bang dat ik het via mijn rechtsbijstand moet gaan spelen.
Melanie Geplaatst: donderdag 05 Februari 2015 22:14

Ik was heel erg benieuwd welke zorgverleners er allemaal problemen hebben met het uitbetalen van de facturen.

Twee weken geleden zijn mijn facturen opgestuurd en helaas nog niet betaald, terwijl ze zeggen dat het binnen vijf dagen wordt uitbetaald. Als ik bel om te vragen of ze alles wel hebben ontvangen (want veel raakt kwijt hoor ik) dan krijg ik de mededeling dat ik terug wordt gebeld en dat gebeurt vervolgens niet.

Wie weet er hoelang het duurt voordat de zorgovereenkomst volledig is goedgekeurd, door de gemeente en de SVB?



Ik heb precies hetzelfde, bellen, doorschakelen en niet terug bellen.
Ik snap er helemaal niks meer van. Heb mijn salaris van december nog niet eens ontvangen.
Niemand die je kan helpen maar de maandelijkse kosten gaan gewoon door.
Ben zo ongeveer ten einde raad omdat er totaal geen duidelijkheid is.
Gast Geplaatst: donderdag 05 Februari 2015 23:21
December zelfs nog niet ontvangen??? dat is wel heel erg treurig!
Dan had ik allang in de auto richting Utrecht gezeten hoor en niet eerder weggegaan voor ik duidelijkheid had.

Ik geef ze tot morgen nog om te reageren op mijn berichten en anders zit ik maandag in de auto richting Utrecht, ik ga echt niet op een houtje bijten door hun wanbeleid, want daar komt het wel op neer.

Dat het druk is kan ik mij heel goed voorstellen, maar zeggen dat stukken er ineens niet meer zijn??? nee dat gaat er bij mij niet in.
Engellina Geplaatst: donderdag 12 Februari 2015 12:11
:twisted: Mijn geld is nog niet binnen. Wanneer wel
Patrick J.M. Geplaatst: donderdag 12 Februari 2015 16:28

Ik heb met 2 clienten een maandbedrag in zorgovereenkomst staan en die heb ik netjes op de 27ste januari uitbetaald gekregen,

met 1 client heb ik een uren overeenkomst en die is op 2 februari netjes uitbetaald. nadat ik met inlog gegevens via digid de uren heb gefactureerd en dat ging dus vrij vlot. dus misschien kan je het zo proberen met client om je factuur in te zenden dat je dan wel snel je geld krijgt..

met een andere client waar ik al vanaf november zorg leverd die staat nog steeds niet in het systeem, gebeld en gemaild nu gingen ze dat weer opnieuw invoeren :( en dan zou ik pas kunnen factureren maar of dat net zo goed gaat als met mijn andere clienten is ook voor mij de vraag.

succes


Hallo mede slachtoffers,
Het is een grote chaos bij de SVB, maar dat is jullie allemaal inmiddels wel bekend, wij hebben in november 2014 een nieuwe tijdelijke zorgverleenster aangenomen i.v.m. zwangerschapsverlof van onze huidige zorgverleenster.
Alle formulieren netjes en compleet opgestuurd naar de SVB de tijdelijke zorgverleenster heeft tot op heden nog steeds geen salaris ontvangen van de SVB.
Zij heeft nu al maanden geen salaris ontvangen, zij had een uitkering maar had die stopgezet i.v.m. haar tijdelijke baan bij ons.
De zorgverleenster werkt maar 2 tot 3 dagen per week bij ons, zij moet met de salarisstrook van de SVB naar de uitkerende instantie om een aanvulling te krijgen. Maar die salarisstroken heeft zij ook niet van de SVB, dus ook geen aanvulling.
Zit nu al maanden zonder geld, huur, verzekeringen e.d. gaan gewoon door, belachelijk dat er geen stappen wordt ondernomen naar de SVB toe. Laat ze overwerken o.i.d. Zit er over na te denken om een gerechtelijke procedure op te starten tegen de SVB.
Vandaag een brief gekregen van de SVB, briefhoofd was wel juist maar in de brief zelf wordt over een hele andere persoon gesproken, goed bezig SVB ga vooral zo door met jullie goed geoliede administratie. Dan staan er bij veel PGB gebruikers straks de deurwaarders aan de deur.
Gr.Patrick.
Zorgcentrum Brabant Geplaatst: donderdag 12 Februari 2015 19:28
Hier ook betalingsproblemen door en dankzij de SVB.
Woningbouw en Nutsbedrijf ingelicht dat er later betaald gaat worden WANT ik werk ik de PGB zorg.
Gelukkig is daar voor nú !!! begrip voor.
Maar bij de supermarkt hoef ik niet te gaan vragen of we op de pof mogen winkelen.....ook logisch.

Dat de hele transitie van de zorg een groot fiasco is geworden, nu al, is geen nieuws meer.
Ik hoop voor alle zorgvragers en zorgverleners dat dit hele debacle snel over de kop is en dat ONZE regering gaat doen wat ze moet doen, alles terug naar zoals het was.
Trekkingsrecht is toch ingevoerd om fraude in het PGB tegen te gaan? Daar waar ZIN minstens zoveel fraude bevat kost het hele nieuwe systeem nu alleen maar ellende en bakken vol met euroos die beter in de zorg hadden kunnen worden gestoken.
eer is op deze manier geen enkele besparing, het kost de belastingbetaler alleen maar meer geld (voor nóg minder zorg!).

Maar het lijkt er niet op dat Van Rijn zich hier ook maar iets van aan zal gaan trekken, die laat immers zijn bloedeigen moeder gewoon in de kou staan.
Linda Geplaatst: donderdag 12 Februari 2015 22:42
Vandaag wederom weer contact gehad met de SVB en jemig zeg wat is het een drama.

Op maandag brief gepost met twee facturen in het ene dorp en op maandag nog een keer op een ander dorp. (dit omdat ik hoorde dat facturen kwijt raakte).
Afgelopen vrijdag heb ik contact en hoor ik dat de ene factuur dubbel is ingevoerd en wordt uitbetaald, dus het is duidelijk dat allebei de brieven zijn binnengekomen. Als ik vraag naar de andere factuur staat hier geen betaling voor in het systeem en ik zal teruggebeld worden door dezelfde dame die dag.
Ik word 15:45 gebeld door een collega dat de dame die mij terug zou bellen naar huis is gegaan en mij maandag terug zou bellen, maar dat factuur die zij niet kon vinden wel in het systeem staat om uitbetaald te worden. Afgelopen dinsdag krijg ik een betaling van de ene factuur, alleen blijft betaling van de andere factuur uit. De dame die mij maandag terug zou bellen heeft vandaag nog niet gebeld en ook is die andere factuur nog niet betaald. Dus ik ga weer eens bellen en wat blijkt de factuur is er niet???????

Ik ben enorm boos geworden, want ze zaten in dezelfde envelop en afgelopen vrijdag stond hij klaar om ingescand te worden en nu is hij ineens niet binnen gekomen.

Dan is er nog een kwestie met en andere cliënt, de zorgovereenkomst is nog niet goedgekeurd en daarom betalen ze nog niet uit. Hoewel minister van Rijn heeft gezegd dat wanneer de facturen zijn ondertekend door de zorgvrager en zorgverlener er gewoon uitbetaald moet gaan worden ook al is de zorgovereenkomst nog niet goedgekeurd. Wanneer ik dit vertel aan de persoon bij de SVB zegt ze doodleuk "ja dat kan de minister wel vertellen, maar dat doen wij niet"

De factuur nu via de mail gestuurd (maar dan komt er een reactie dat het langer dan vijf werkdagen kan duren voor mijn mail in behandeling wordt genomen) de factuur via aangetekende post verstuurd vandaag en mijn zorgvrager verzocht om de factuur via DigiD te versturen naar de SVB.

En vandaag contact gezocht met de Nationale Ombudsman, deze vond mijn verhaal wel heel erg bijzonder, zeker de zin dat de minister wel meer kan vertellen maar ze dat toch niet gaan doen.

Gelukkig heb ik alle namen van de personen met wie ik gesproken heb opgeschreven. Hetgeen ik hier nu tik is eigenlijk nog maar een topje van de ijsberg.

Het zijn allemaal loze beloftes over emails die ze mij zullen sturen maar ze niet doen, terugbellen wat ze niet doen, betalen wat ze niet doen.

Dus mijn tip aan jullie is gewoon naar de Nationale Ombudsman en zij gaan het dan hoger opzoeken want hebben contacten met een hogere pief bij de SVB.

En controleer even goed of je facturen wel binnen zijn en of ze al ingescand zijn, laat je niet te woord staan van een andere locatie dan Utrecht, want zij kunnen gewoon niet goed in het systeem kijken en zeggen bijvoorbeeld dat de facturen er niet zijn.
Schrijf op met wie je hebt gesproken en mail ze vooral niet, want dit duurt veel langer.
Gast Geplaatst: donderdag 12 Februari 2015 23:36

Ik heb met 2 clienten een maandbedrag in zorgovereenkomst staan en die heb ik netjes op de 27ste januari uitbetaald gekregen,

met 1 client heb ik een uren overeenkomst en die is op 2 februari netjes uitbetaald. nadat ik met inlog gegevens via digid de uren heb gefactureerd en dat ging dus vrij vlot. dus misschien kan je het zo proberen met client om je factuur in te zenden dat je dan wel snel je geld krijgt..

met een andere client waar ik al vanaf november zorg leverd die staat nog steeds niet in het systeem, gebeld en gemaild nu gingen ze dat weer opnieuw invoeren :( en dan zou ik pas kunnen factureren maar of dat net zo goed gaat als met mijn andere clienten is ook voor mij de vraag.

succes


Hallo mede slachtoffers,
Het is een grote chaos bij de SVB, maar dat is jullie allemaal inmiddels wel bekend, wij hebben in november 2014 een nieuwe tijdelijke zorgverleenster aangenomen i.v.m. zwangerschapsverlof van onze huidige zorgverleenster.
Alle formulieren netjes en compleet opgestuurd naar de SVB de tijdelijke zorgverleenster heeft tot op heden nog steeds geen salaris ontvangen van de SVB.
Zij heeft nu al maanden geen salaris ontvangen, zij had een uitkering maar had die stopgezet i.v.m. haar tijdelijke baan bij ons.
De zorgverleenster werkt maar 2 tot 3 dagen per week bij ons, zij moet met de salarisstrook van de SVB naar de uitkerende instantie om een aanvulling te krijgen. Maar die salarisstroken heeft zij ook niet van de SVB, dus ook geen aanvulling.
Zit nu al maanden zonder geld, huur, verzekeringen e.d. gaan gewoon door, belachelijk dat er geen stappen wordt ondernomen naar de SVB toe. Laat ze overwerken o.i.d. Zit er over na te denken om een gerechtelijke procedure op te starten tegen de SVB.
Vandaag een brief gekregen van de SVB, briefhoofd was wel juist maar in de brief zelf wordt over een hele andere persoon gesproken, goed bezig SVB ga vooral zo door met jullie goed geoliede administratie. Dan staan er bij veel PGB gebruikers straks de deurwaarders aan de deur.
Gr.Patrick.



Was afgelopen week ook bij Radar deze situatie, iemand kreeg wel zes brieven op een dag. Ze hebben alle brieven diezelfde dag nog op laten halen door een koerier. Mij werd allemaal informatie gegeven over mijn oude zorgvrager die ze helemaal niet horen te geven zoals nieuwe zorgverleners en zelfs hun naam. Dus deze dame ging duidelijk haar boekje te buiten en zei dat ook zelf tegen mij (ik geef u eigenlijk te veel informatie)

Zijn de facturen van je zorgverlener absoluut binnen bij de SVB en wat is hun reden dan dat ze nog niet uitbetalen?
Gast Geplaatst: vrijdag 13 Februari 2015 09:20

Vandaag wederom weer contact gehad met de SVB en jemig zeg wat is het een drama.

Op maandag brief gepost met twee facturen in het ene dorp en op maandag nog een keer op een ander dorp. (dit omdat ik hoorde dat facturen kwijt raakte).
Afgelopen vrijdag heb ik contact en hoor ik dat de ene factuur dubbel is ingevoerd en wordt uitbetaald, dus het is duidelijk dat allebei de brieven zijn binnengekomen. Als ik vraag naar de andere factuur staat hier geen betaling voor in het systeem en ik zal teruggebeld worden door dezelfde dame die dag.
Ik word 15:45 gebeld door een collega dat de dame die mij terug zou bellen naar huis is gegaan en mij maandag terug zou bellen, maar dat factuur die zij niet kon vinden wel in het systeem staat om uitbetaald te worden. Afgelopen dinsdag krijg ik een betaling van de ene factuur, alleen blijft betaling van de andere factuur uit. De dame die mij maandag terug zou bellen heeft vandaag nog niet gebeld en ook is die andere factuur nog niet betaald. Dus ik ga weer eens bellen en wat blijkt de factuur is er niet???????

Ik ben enorm boos geworden, want ze zaten in dezelfde envelop en afgelopen vrijdag stond hij klaar om ingescand te worden en nu is hij ineens niet binnen gekomen.

Dan is er nog een kwestie met en andere cliënt, de zorgovereenkomst is nog niet goedgekeurd en daarom betalen ze nog niet uit. Hoewel minister van Rijn heeft gezegd dat wanneer de facturen zijn ondertekend door de zorgvrager en zorgverlener er gewoon uitbetaald moet gaan worden ook al is de zorgovereenkomst nog niet goedgekeurd. Wanneer ik dit vertel aan de persoon bij de SVB zegt ze doodleuk "ja dat kan de minister wel vertellen, maar dat doen wij niet"

De factuur nu via de mail gestuurd (maar dan komt er een reactie dat het langer dan vijf werkdagen kan duren voor mijn mail in behandeling wordt genomen) de factuur via aangetekende post verstuurd vandaag en mijn zorgvrager verzocht om de factuur via DigiD te versturen naar de SVB.

En vandaag contact gezocht met de Nationale Ombudsman, deze vond mijn verhaal wel heel erg bijzonder, zeker de zin dat de minister wel meer kan vertellen maar ze dat toch niet gaan doen.

Gelukkig heb ik alle namen van de personen met wie ik gesproken heb opgeschreven. Hetgeen ik hier nu tik is eigenlijk nog maar een topje van de ijsberg.

Het zijn allemaal loze beloftes over emails die ze mij zullen sturen maar ze niet doen, terugbellen wat ze niet doen, betalen wat ze niet doen.

Dus mijn tip aan jullie is gewoon naar de Nationale Ombudsman en zij gaan het dan hoger opzoeken want hebben contacten met een hogere pief bij de SVB.

En controleer even goed of je facturen wel binnen zijn en of ze al ingescand zijn, laat je niet te woord staan van een andere locatie dan Utrecht, want zij kunnen gewoon niet goed in het systeem kijken en zeggen bijvoorbeeld dat de facturen er niet zijn.
Schrijf op met wie je hebt gesproken en mail ze vooral niet, want dit duurt veel langer.



Gisteren dus mijn factuur kwijt en nergens terug te vinden, zal nergens in het systeem staan en tot mijn verbazing zie ik zojuist dat hij is bijgeschreven......... Ze zijn echt volledig de weg kwijt daar hoor, dus ga de Nationale Ombudsman absoluut doorzetten!
W Geplaatst: vrijdag 13 Februari 2015 16:48
Als PGB houdster heb ik de SVB geprobeerd te bellen maar de SVB is inderdaad telefonisch onbereikbaar. Of eigenlijk wel bereikbaar maar vanwege de drukte word je doorgeschakeld naar een andere afdeling. In mijn geval de SVB AOW afdeling, dan heb je inderdaad iemand aan de lijn maar die kan je vragen niet beantwoorden.
Op mijn persoonlijke SVB pagina stond opeens een bedrag ingevuld, later kwam ik erachter dat dit een voorlopig bedrag is zodat de lonen uitbetaald kunnen worden. Ook stond er keurig vermeld wat het, door mij opgegeven uurloon was. Vond het wel een heel vaag urenbriefje, heel anders dan ik gewend ben. Kan me voorstellen dat daar veel fouten gemaakt gaan worden.
Na wat gepuzzel heb ik de 'urenbriefjes' ingevuld op de SVB site. En mijn beide hulpen hadden binnen 5 dagen het geld op hun rekening.
Waarschijnlijk werkt het via internet invullen dus iets sneller dan via de post ?
Maar nu heb ik de lonen verhoogd en dat moet op papier met een contract i.v.m wijziging. Ben benieuwd of dat goed gaat. Want dan zullen ze op mijn site de hoogte van het loon aan moeten passen.
Linda Geplaatst: maandag 16 Februari 2015 13:56
Via DigiD gaat het absoluut veel sneller, ik had binnen twee dagen de betaling op mijn rekening staan. Met al het andere is het een drama.

Nog steeds twee facturen die niet betaald zijn en toezegging die ze gewoon niet nakomen, dus ik heb zojuist mijn volledige verslag opgestuurd naar de Nationale Ombudsman.
Gast Geplaatst: maandag 16 Februari 2015 23:26
En ja hoor, het leed dat SVB heet gaat nog even door......

Vandaag word ik gebeld naar aanleiding van mijn klacht over mijn twee facturen die nog openstaan en het gedoe er omheen.

Eerst waren ze er gewoon en werd het bedrag zelfs genoemd en de extra notitie die ik er zelf op had geschreven, twee dagen later waren ze kwijt een dag later weer terecht en vandaag????? jaaaaaaaaaa zijn ze weer kwijt!!!!

En die dame belde mij om mijn klacht op te lossen, ja tuurlijk!!

Nou enorm boos geworden dus en gevraagd of ze mijn klacht wel goed had gelezen, omdat ik duidelijk dit verhaal heb verteld in mijn klacht over het verdwijnen en tevoorschijn komen van mijn facturen. En ja hoor ineens ziet ze toch mijn facturen HET IS EEN WONDER!!!

Ze verteld mij dat de facturen de 28e betaald gaan worden, als ik vraag waarom dan pas en niet zoals bij DigiD binnen twee dagen? zegt ze "ja het kan ook wel over twee dagen hoor, maar dan moet ik het anders in het systeem zetten" (zucht)
Ik zeg haar "doe dat dan maar even, als het niet te veel moeite is"
Vraagt ze mij aan het einde van het gesprek of ik tevreden ben met hoe ze me heeft geholpen? Mevrouw maar even uitgelegd dat het onmogelijk is om tevreden te zijn met deze ellende en het enige dat ze kan doen is mij geruststellen, maar dat kan pas als mijn facturen zijn overgemaakt en dan gaan we wederom wachten hoe het gaat met de facturatie van de maand februari. Ik houd mijn hart vast.
Patrick J.M. Geplaatst: donderdag 19 Februari 2015 12:32
Het is een legaal zooitje bij de SVB, heb een zorgverleenster aangenomen op 11 November 2014, alle benodigde informatie en overeenkomsten opgestuurd, na diverse telefoontjes van onze kant is eindelijk duidelijk geworden dat alles goed is ingevuld en aangekomen.
Maaaar tot op heden heeft de zorgverleenster nog steeds geen salaris ontvangen zit nu dus al 3mnd zonder inkomen met alle problemen van dien.
Krijg ook nog een brief van de SVB met een naam die hier helemaal niet werkzaam is, in januari is er een zorgverleenster uitbetaald die met zwangerschapsverlof is, had helemaal geen salaris moeten ontvangen omdat zij een uitkering ontvangt.
Als je bij een ander bedrijf zoveel fouten zou maken dan stond je al lang op straat, maar bij de SVB kan dit allemaal.
Diverse instanties gebeld en gemaild en ben nog geen steek verder.
Mvg Patrick.

:twisted: Mijn geld is nog niet binnen. Wanneer wel

Linda Geplaatst: donderdag 19 Februari 2015 13:01
Heb gisteren meer dan een uur aan de telefoon gehangen .
Het zelfde laken een pak eerst hadden zij alles ontvangen
Gisteren heb ik gevraag waar om mijn hulp verlener geen loon had ontvangen ?
Ja u heb geen machtiging op ge stuurt er is hier niets te vinden.
maar zij kon me wel vertellen wie er voor me werk zo wat knap dat u wel haar naam en adres heb .
dan ja weet ik ijgelijk niet maar er staat me iets van bij .
Mijn antwoord hier op is U lieg er flink op los .
Maak het geld over want nu zit de maand Februari er ook bij .
Dat kan ik niet u bent verkeerd door verbonden
Verbind me dan gelijk goed door ja dan moet u heel lang wachten het is druk
Hoe zou dat nou kommen ??????
Geef mij dan een Email adres zo dat ik het nu voor de 5 de keer kan door sturen .
Want iedere maant de uren lijst per post kost ons te veel .
En je heb dan weer de rot smoes dat de post niet is aan gekomen.
Zo zijn wij niet ? maar ik geef u een Email adres fijn doe dat
Weer Alles in gescand en door gestuurd .
Nu hoop ik dat zij haar loon wel krijg deze maand nog ?
En ja ze gaf me nog een tip dat het met Digi kon door sturen .
Had dat gelijk ge zegt zit je een uur aan de telefoon of het niets kost .

Hier voor ieder een geef ik waar zij het naar toe kunnen sturen .
svb dan vul je Digi code in dan ga je naar mijn pgb. [kleine letters]
of per E-mail pgb @svb.nl .
succes sterkte alle maal .

Groetjes Linda
Linda Geplaatst: donderdag 19 Februari 2015 13:34
Ik heb dus de nationale ombudsman ingeschakeld in de hoop dat ze snel gaan betalen. IK zal uiterlijk gisteren mijn geld ontvangen en de dame die mijn klacht behandelde zal mij ook gisteren bellen om te verifiëren of mijn salaris is gestort. Helaas zelfs de persoon die mijn klacht behandeld waarin ik aangeef dat je het niet teruggebeld de wordt houdt zich niet aan de afspraak. Morgen ga ik dus maar weer eens bellen
Liza Geplaatst: donderdag 19 Februari 2015 23:36
Mijn reactie mbt de SVB-problemen is deze: Ik heb 2 hulpen in dienst, waarvan er 1 al in 2014 bij de SVB bekend was. Daarmee loopt de declaratie gewoon goed.......MAAR wat zie ik? het wordt DUBBEL toegezonden. Ook het jaaroverzicht wordt DUBBEL verzonden en bij mij ontvangen...........Wat een werktijdverspilling, papier en porto idem!!!!! Geen wonder dat de SVB met zijn tijd niet uitkomt.
Zelf ben ik altijd boekhouder geweest en ontwerper van kleine administraties die hun linken met elkaar hadden. Mijns inziens zou er toch op de PC eerst een simpele alphabethische ordering in personen-administratie moeten zijn, van waar dan ook personeelsleden van de SVB naartoe kunnen om hun informatie te verkrijgen niet alleen, maar ook AANVULLEN wat ze onderhanden hebben voor de goede verwerking en tijdige uitbetaling aan verschuldigden. Ben ik dan (82 jr. oud) zo'n PC-onbenul dat dat niet mogelijk is?
Die alphabetische order-administratie kan gezien worden als dossiers van de begunstigden in de PGB. De dossiers kunnen dus niet zoek raken; blijven op hun plaats en worden aangevuld met wat ook aan administratie die voor elke dossier binnenkomt. Urenbriefjes, Uitbetaling, jaaroverzicht. Alles wat komt kijken om de zaak compleet te krijgen. Wie is toch de website-bouwer die geen idee heeft van administratie die in zijn totaliteit overzichtelijk moet zijn. A.H.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 20 Februari 2015 12:16
Na het item in nieuwsuur gisteravond ben ik pessimistischer geworden:
Het blijkt, dat de SVB per 1-1 op een ander ICT systeem is overgegaan, zonder dat dit behoorlijk is uitgeprobeerd.
Linda Geplaatst: vrijdag 20 Februari 2015 15:24
Hallo allemaal, Nee, ik heb tot nu toe ook geen loon gekregen van SVB. Ik had vorige week woensdag gebeld waar mijn salaris bleef. Ten eerste werd mij gezegd dat ik daar niet over mocht bellen, dat moet via de PGB aanvrager gaan en toen zei ze mij dat ze mij dus niets mocht zeggen daarover. Ik bleef doorvragen of ik het met 2 weken of 1 maand zou krijgen. Ze zei me dat het eerder 2 weken dan 1 maand zou duren. Nu weet je eigenlijk nog niets. Maar de PGB aanvrager hoort ook niets. Ik vind het belachelijk dat dit zomaar mag en kan. Moet je bij hun aankomen met dit soort dingen, hoe reageren zij hierop. Ik kan het wel raden. Groeten Linda.
Gast Geplaatst: vrijdag 20 Februari 2015 18:05
Hallo Linda,

Nou ik snap niet dat jij niet mag bellen, want ik heb altijd antwoord gekregen hoor. En eergisteren heeft de Nationale Ombudsman mijn klacht doorgezet naar hun contactpersoon van de SVB en vandaag stond warempel mijn declaratie op mijn bankrekening.

Dus mijn advies is ga naar de Nationale Ombudsman en start daar een interventie op dan gaat het allemaal een stuk sneller.

Ze kunnen je toch gewoon antwoord geven op de vraag of je declaratie er is of niet, want ze hoeven verder geen informatie te verstrekken over je cliënt, daar vraag je toch ook niet om? je wilt weten wanneer je betaald krijgt en dat is alles.
Yvonne Geplaatst: maandag 23 Februari 2015 15:13
Wij als zorgboerderij hebben ruim op tijd alle benodigdheden opgestuurd. Sommige overeenkomsten waren in één keer goed gekeurd, andere cliënten kregen steeds weer herinneringen dat de zorgovereenkomst nog niet binnen zou zijn. Sommige hebben we maar liefst 4 keer (!!) op moeten sturen! Per 1 januari hebben wij een nieuw rekening nummer. Met grote letters op de facturen dat er een nieuwe rekening nummer is... En je raadt het al; de helft van de cliënten is de factuur gestort op... het oude (opgeheven) rekeningnummer (wat nergens stond alleen op de iets oudere overeenkomsten, maar waarom sturen we dan een factuur)!

Een aardige mevrouw van het SVB aan de telefoon gehad die e.e.a. uitgezocht heeft vanuit Breda, want in Utrecht hadden ze het te druk. Ze zou mij vrijdag terug bellen om te vertellen wanneer de fouten hersteld zouden worden.
Niks gehoord.

Vandaag zelf er maar even achter aan bellen: Blijkt dat ze de telefoon gewoon niet aan nemen! Krijg je een bandje dat je maar op de site moet kijken wat de betaaldagen zijn en dat ze het gesprek beëindigen...

En mailen heeft ook geen zin, aangezien de behulpzame dame van donderdag/SVB Breda mij vertelde dat er nog 19.000 mailtjes ongelezen waren en dat het dus verstandiger (veel sneller) is ontbrekende/vermiste/kwijtgeraakte stukken aangetekend aangetekend per post te versturen, dan per mail...

Al met al een erg vervelende situatie.
Hoe gaan andere kleine zorginstellingen hiermee om?
Nanne Geplaatst: donderdag 26 Februari 2015 12:23
Ik werk sinds half december 2014 als verzorgende bij een cliënt met MS. Ik word betaald (zou betaald moeten worden) uit zijn PGB. Helaas nog geen cent ontvangen. Mijn cliënt doet zijn best, neemt regelmatig contact op met de SVB. Hij wordt vriendelijk en geruststellend te woord gestaan, maar geld heeft het nog niet opgeleverd.
Ik vraag me af wie straks mijn debetrente vergoedt?
Geplaatst: donderdag 26 Februari 2015 12:24
Ik heb zo mogelijk nog meer moeite met uitbetaald krijgen van Compliment 2014.
Kast- deur - muur verhaal.
SVB zegt dat in mijn geval Jeugdzorg de indicatie moet sturen naar hen. Kind is nl. pas 15 jaar...
Jeugdzorg zegt dat Zorgkantoor dit moet doen.
Papieren Zorgkantoor dus diverse malen naar SVB Mantelzorg Loket gestuurd.
Dit SVB houdt echter vol dat het het verkeerde besluit is: moet dan van Jeugdzorg komen...
Dit papier ook gezonden naar hen...Tot op heden...Niks nada nopppes.
Hooguit berichtje terug van ontvangst mail, maar druk bla bla bla...
En..hoe consequent...SVB meldt dat het van het CIZ moet komen...Er is geen sprake van CIZ !

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.