1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Reglementen PGB ziektekostenverzekeraars

Auteur Bericht
Nelleke Geplaatst: woensdag 03 December 2014 16:03
Stuitte er bij toeval op, maar voor diegenen die vanaf 2015 een PGB gaan ontvangen van de ziektekostenverzekeraar:

Het blijkt dat de reglementen voor het PGB, zoals die te downloaden zijn op de websites van de verschillende ziektenkostenverzekeraars, niet allemaal hetzelfde zijn. Zo heeft CZ in het hoofdstuk; "Hoe kunt u declareren" de volgende regel opgenomen:

7.5 Het totaal van de ingediende nota’s over een kalenderjaar overstijgt nooit de maximale hoogte
van het toegekende jaarbudget pgb vv in euro’s.
7.6 Het totaal van de ingediende nota’s over een kalenderjaar overstijgt nooit de maximale hoogte
van het toegekende jaarbudget pgb vv in geïndiceerde uren.

Punt 7.6 zal bij een hoop budgethouders voor onrust zorgen. De meeste budgethouders kopen scherp in, en kunnen daardoor meer uren inkopen dan ze aan indicatie hebben.

Maar andere verzekeraars kennen geen restricties wat betreft de uren. Per Saldo geeft aan dat zij bekend zijn met dit feit, en dat de verschillende ziektekostenverzekeraars dus met elkaar kunnen concurreren op voorwaarden en vergoedingen.
Per Saldo verzamelt deze feiten en beraadt zich op een reactie.

Denk wel dat het slim is dat iedereen even het reglement van zijn eigen ziektekostenverzekeraar downloadt en doorleest. Je hebt nog een maand om over te stappen!
Gast Geplaatst: woensdag 03 December 2014 16:32
Ik vind dit juist een zeer goede regel, dat er niet meer zorg ingekocht mag worden dan de geïndiceerde uren. Nu krijgen we tenminste normaal uurtarieven.

Dit moeten ze bij de SVB ook gaan handhaven naar mijn mening.

Nu kopen mensen inderdaad veel meer uren in dan waarvoor ze een indicatie hebben met als gevolg uurtarieven van 15 euro. Zeker bij mensen met een ZZP is de zorg zwaar en hoort hier een hoger uurtarief tegenover te staan dan 15 euro per uur.
I.E Geplaatst: woensdag 03 December 2014 22:31
Heel goede regeling dan is het eens afgelopen met de belachelijke tarieven die zorgvragers ook op deze site bieden!!!!!
Alberta Geplaatst: donderdag 04 December 2014 10:59
Ik vraag mij af wat jullie normale tarieven vinden.

Als een budgethouder een indicatie voor 13 tot 15.9 uur persoonlijke verzorging per week heeft. Gebruikt, afgerond, 14 uur in de week. De indicatie voldoet dus.
De zorgverzekeraar heeft hieraan een budget geplakt van 17874 euro.

Persoonlijke verzorging geleverd door iemand die gediplomeerd is en ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel mag per uur iets meer dan 38 euro vragen.

Maar dat is dan een probleem. Want 38 x 14 uur = 532 euro x 52 weken = 27664 euro.

Dat betekend dat er dan 9789 euro te weinig budget is. En zoals in het reglement ook staat mag je niet meer declareren.

Ik kom op 24 euro per uur. Maar als er dan door omstandigheden meer uren gebruikt moeten worden. Dan is er dus een probleem.

Voor verpleging is een budget toegekend waar per dag amper 7 minuten van betaald kan worden.
I.E Geplaatst: donderdag 04 December 2014 11:45

Ik vraag mij af wat jullie normale tarieven vinden.

Als een budgethouder een indicatie voor 13 tot 15.9 uur persoonlijke verzorging per week heeft. Gebruikt, afgerond, 14 uur in de week. De indicatie voldoet dus.
De zorgverzekeraar heeft hieraan een budget geplakt van 17874 euro.

Persoonlijke verzorging geleverd door iemand die gediplomeerd is en ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel mag per uur iets meer dan 38 euro vragen.

Maar dat is dan een probleem. Want 38 x 14 uur = 532 euro x 52 weken = 27664 euro.

Dat betekend dat er dan 9789 euro te weinig budget is. En zoals in het reglement ook staat mag je niet meer declareren.

Ik kom op 24 euro per uur. Maar als er dan door omstandigheden meer uren gebruikt moeten worden. Dan is er dus een probleem.

Voor verpleging is een budget toegekend waar per dag amper 7 minuten van betaald kan worden.




Toen ik mijn bericht hier neerzette dacht ik vooral aan de tarieven tussen 10-15 euro die hier op de site door zorgvragers worden geboden b.v. voor persoonlijke begeleiding van kinderen of volwassenen. Dit zijn in mijn ogen belachelijke tarieven als je in de supermarkt boodschappen gaat scannen verdien je netto meer!!!!
Marga Geplaatst: donderdag 04 December 2014 13:04
Een thuiszorgmedewerkster HHV2 verdient maar €10 a €11 bruto per uur, een kassamedewerker veel minder, dus iemand die begeleiding biedt en een uurloon tussen 15 en 25 euro vraagt, is heel normaal, zeker als je kijkt naar de ebdragen die bij de indicaties horen, hoe meer uren indicatie zoveel te meer kan de zorgvrager per uur bieden, bij kleine indicaties wordt het uurbedrag en budget lager. Bovendien komen de budgetten bij de gemeenten te liggen,. Alleen voor verpleging en verzorging komen die bij de ziektenkostenverzekeraars, de budgetten en daarvan afhankelijke uurlonen zijn door het cabinet vastgesteld, dus mocht je de uurlonen te lag vinden kun je beter bij een ziekenhuis of thuiszorgorganisatie gaan werken.
Alberta Geplaatst: donderdag 04 December 2014 14:23

Ik vraag mij af wat jullie normale tarieven vinden.

Als een budgethouder een indicatie voor 13 tot 15.9 uur persoonlijke verzorging per week heeft. Gebruikt, afgerond, 14 uur in de week. De indicatie voldoet dus.
De zorgverzekeraar heeft hieraan een budget geplakt van 17874 euro.

Persoonlijke verzorging geleverd door iemand die gediplomeerd is en ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel mag per uur iets meer dan 38 euro vragen.

Maar dat is dan een probleem. Want 38 x 14 uur = 532 euro x 52 weken = 27664 euro.

Dat betekend dat er dan 9789 euro te weinig budget is. En zoals in het reglement ook staat mag je niet meer declareren.

Ik kom op 24 euro per uur. Maar als er dan door omstandigheden meer uren gebruikt moeten worden. Dan is er dus een probleem.

Voor verpleging is een budget toegekend waar per dag amper 7 minuten van betaald kan worden.




Toen ik mijn bericht hier neerzette dacht ik vooral aan de tarieven tussen 10-15 euro die hier op de site door zorgvragers worden geboden b.v. voor persoonlijke begeleiding van kinderen of volwassenen. Dit zijn in mijn ogen belachelijke tarieven als je in de supermarkt boodschappen gaat scannen verdien je netto meer!!!!




Ja, CJ5.
Dat begreep ik. Maar ik lees ook in het forum (andere lijn) en bij advertenties hele andere bedragen. Wat dus bij een pgb via de zorgverzekeraar niet betaald mag worden.

Wij betaalden voor de pv 27,50 euro. Dat werd al vaak te laag bevonden. En dat was het bedrag die ik met mijn, hier bovenstaande, rekensom als te betalen bedrag kreeg. Budget was dus wat hoger dan nu met de zorgverzekeraar. Als ik dus vermelde dat ik het uurloon te hoog vond kreeg ik steevast te horen dat de indicatie dan omhoog moest.
M.C.T Geplaatst: donderdag 04 December 2014 14:49
Waarmee de bestedingsvrijheid weer eens beperkt wordt!
I.E Geplaatst: donderdag 04 December 2014 17:12

Een thuiszorgmedewerkster HHV2 verdient maar €10 a €11 bruto per uur, een kassamedewerker veel minder, dus iemand die begeleiding biedt en een uurloon tussen 15 en 25 euro vraagt, is heel normaal, zeker als je kijkt naar de ebdragen die bij de indicaties horen, hoe meer uren indicatie zoveel te meer kan de zorgvrager per uur bieden, bij kleine indicaties wordt het uurbedrag en budget lager. Bovendien komen de budgetten bij de gemeenten te liggen,. Alleen voor verpleging en verzorging komen die bij de ziektenkostenverzekeraars, de budgetten en daarvan afhankelijke uurlonen zijn door het cabinet vastgesteld, dus mocht je de uurlonen te lag vinden kun je beter bij een ziekenhuis of thuiszorgorganisatie gaan werken.




Een thuiszorgmedewerker heeft in de meeste gevallen een mbo opleiding op niveau 2/3 of geen opleiding als het alleen om huishoudelijke werk gaat. Een persoonlijk begeleider voor mensen met b.v. autisme vereist naar mijn idee een hbo opleiding om goed te kunnen begeleiden!!! En een kassamedewerker verdient niet veel minder, misschien jezelf eerst eens op de hoogte stellen voordat je berichten schrijft, maar verdient b.v. bij AH tussen de 13 en 14 euro bruto!!! En daarnaast bouwt deze medewerker pensioen op, heeft recht op een vakantieuitkering, vakantiedagen en uitkering bij ziekte.
Ja dus het wordt echt tijd dat ervoor goede zorg meer wordt betaald!!!
Geplaatst: vrijdag 05 December 2014 01:46
:( Sowieso heeft een zorgverlener niets met mijn indicatie te maken! En ik ben niet verplicht om de belachelijke uurlonen te betalen die sommige zorgverleners durven te vragen omdat ze op internet denken te zien wat ik krijg dus volgens hun moeten betalen.
Ik mag mijn uren besteden aan zorg die ik nodig heb en ben vrij om zelf te bepalen met wie ik in zee ga en welk uurtarief ik betaal!
Het moet eens afgelopen zijn met geldwolven die maar denken dat als er een pgb is dat je stroomt in het geld en in de uren want dat is te vaak niet zo. Ik heb permanente toezicht nodig maar heb maar klasse 1 gekregen voor begeleiding volgens het geliefde staatje voor de zogenaamde zorgverleners dus 35,84 waar ik volgens jullie dan 1 uur van mag inkopen bij jullie.
Wat ben ik blij dat er ook andere zorgverleners zijn die niet alleen denken aan poen en mij tegemoet willen komen!
Kotsmisselijk wordt ik van sommige hier!
Gast Geplaatst: vrijdag 05 December 2014 13:08
Beste mevrouw 6.

Als u permanente toezicht nodig heeft en maar een klasse 1 indicatie heeft is het mijn vraag wie heeft vastgesteld dat u permanente toezicht nodig heeft, want wanneer hier inderdaad een indicatie voor is dan heeft u minimaal een indicatie van ZZP 6 nodig. Een gedegen zorgverlener had u hier al lang op kunnen wijzen en deze stappen voor u ondernomen.

Ik zal nooit vragen wat voor een indicatie iemand heeft, want daar heb ik verder niks mee te maken. ik heb alleen ook mijn vaste lasten en ik verdien mijn brood met zorg en ondersteuning bieden aan mensen met een PGB.
Een geldwolf wil ik mijzelf absoluut niet noemen en dan zullen mijn cliënten ook kunnen beamen.

Huur een huisschilder in die uw kozijnen komt schilderen, deze kosten ook geen 15 euro per uur en als ze het wel kosten dan is het nog maar de vraag hoe het schilderwerk en na een jaar nog op zit. Zo werkt het ook met begeleiding, hoe is het mogelijk om met en PGB klasse 1 permanente toezicht in te kopen? Dat kan gewoon niet, want klasse 1 staat voor 1 uur in de week en u koopt (zoals u het nu schetst) hier voor permanente toezicht in. Dan bent u juist zwaar aan het onderbetalen aan zorgverleners en is het absoluut niet eerlijk dat u andere zorgverleners uitmaakt voor geldwolven.

Wanneer u 24/7 toezicht nodig heeft is een uurtarief van 35 euro absoluut onnodig, maar wanneer je drie uurtjes zorg of begeleiding nodig heeft is het onmogelijk om 15 euro per uur te komen. Je zal dan als ZZP-er 70 euro per dag netto verdienen en daar kan een ZZP-er gewoon niet van rondkomen.
Zal u zelf kunnen gaan werken voor 70 euro netto per dag, zonder vakantiegeld, vakantiedagen, pensioen, enz enz? en dan rond kunnen komen?
Geplaatst: vrijdag 05 December 2014 15:43

Beste mevrouw 6.

Als u permanente toezicht nodig heeft en maar een klasse 1 indicatie heeft is het mijn vraag wie heeft vastgesteld dat u permanente toezicht nodig heeft, want wanneer hier inderdaad een indicatie voor is dan heeft u minimaal een indicatie van ZZP 6 nodig. Een gedegen zorgverlener had u hier al lang op kunnen wijzen en deze stappen voor u ondernomen.

Ik zal nooit vragen wat voor een indicatie iemand heeft, want daar heb ik verder niks mee te maken. ik heb alleen ook mijn vaste lasten en ik verdien mijn brood met zorg en ondersteuning bieden aan mensen met een PGB.
Een geldwolf wil ik mijzelf absoluut niet noemen en dan zullen mijn cliënten ook kunnen beamen.

Huur een huisschilder in die uw kozijnen komt schilderen, deze kosten ook geen 15 euro per uur en als ze het wel kosten dan is het nog maar de vraag hoe het schilderwerk en na een jaar nog op zit. Zo werkt het ook met begeleiding, hoe is het mogelijk om met en PGB klasse 1 permanente toezicht in te kopen? Dat kan gewoon niet, want klasse 1 staat voor 1 uur in de week en u koopt (zoals u het nu schetst) hier voor permanente toezicht in. Dan bent u juist zwaar aan het onderbetalen aan zorgverleners en is het absoluut niet eerlijk dat u andere zorgverleners uitmaakt voor geldwolven.

Wanneer u 24/7 toezicht nodig heeft is een uurtarief van 35 euro absoluut onnodig, maar wanneer je drie uurtjes zorg of begeleiding nodig heeft is het onmogelijk om 15 euro per uur te komen. Je zal dan als ZZP-er 70 euro per dag netto verdienen en daar kan een ZZP-er gewoon niet van rondkomen.
Zal u zelf kunnen gaan werken voor 70 euro netto per dag, zonder vakantiegeld, vakantiedagen, pensioen, enz enz? en dan rond kunnen komen?



Ten eerste ik heb niet gezegd dat ik 24 uur permanent toezicht in koop van de klasse 1 maar een paar uur.
Ten tweede betaal ik meer dan het minimumloon dus betaal ik niet onder en ik huur geen zzp-er in meer in. En van de indicatie die ik nu heb kan ik geen zzp-er inhuren en dat zijn trouwens ook niet allemaal gedegen zorgverleners en ook niet altijd flexibel genoeg is mijn ervaring. En de zorgverlener die mij deze zorg geeft ben ik zeer te vreden over. En ik blijf erbij dat er veel zorgverleners hier op dit forum te veel alleen met geld bezig zijn en te veel bemoeizucht willen met de indicatie voor hun eigen doel. Ik heb verder ook geen zin om mijn hele privé situatie uit te gaan leggen. Het is al schrijnend genoeg dat je zo afhankelijk bent geworden van zorg en alle onzekerheid voor de zorgvragers die gepaard gaat met alle veranderingen in de zorg. En dan ook steeds moeten lezen dat sommige zorgverleners de zorg niet eens willen leveren als ze niet tussen de 30 -63 per uur kunnen verdienen en het vergelijken met kozijnen verven enz
M.C.T Geplaatst: zaterdag 06 December 2014 15:56
Op de PGB-markt geldt de wet van vraag en aanbod. Dat leidt alleen tot goede zorg als opdrachtgever en nemer zich in redelijkheid opstellen bij de onderhandelingen en daarna.
Gast Geplaatst: zaterdag 06 December 2014 18:42
Ik zal absoluut dolgraag zorg willen leveren voor 15 euro per uur, alleen dan heb ik geen dak meer boven mijn hoofd en kan ik geen boodschappen meer doen, moet ik 60 uur in de week werken en dat zonder vakantiedagen, want als ik vakantie opneem heb ik geen inkomen. Ook zal ik tot mijn dood moeten werken, omdat ik van 15 euro per uur gewoon geen pensioen op kan bouwen.

63 euro is een absoluut bizar hoog bedrag per uur, maar 35 euro is gewoon zeer redelijk en zeker niet te veel gevraagd. En ik hoop dat de WMO deze regel ook gaat toepassen dat je niet meer uren in mag kopen dan waar je een indicatie voor hebt.
Heb je dan niet genoeg zorguren dan zal elke goede zorgverlener gaan strijden voor een hoger budget, hier zijn ze mee bekend en ze kunnen deze aanvragen ook goed onderbouwen, waardoor de uitslag vaak zeer positief uitvalt.

Goedkoop is op de lange termijn duurkoop.
M.C.T Geplaatst: maandag 08 December 2014 17:54
"dan zal elke goede zorgverlener gaan strijden voor een hoger budget".

Dat hoort de PGBhouder te doen. Als die dat niet kan, behoort hij/zij geen PGB te hebben, maar ZIN.
Zorgverleners behoren de regie van de cliënt niet over te nemen. Dat verstoort tevens de werkgevers-werknemersverhouding!
I.E Geplaatst: maandag 08 December 2014 22:42
Wat is er mis mee als je dat als zorgvrager en zorgverlener samen doet?
Gast Geplaatst: dinsdag 09 December 2014 00:01
Ik vraag me heel erg af waar de zorgverleners zijn die wel voor 15 euro per uur kunnen komen werken, want ik ben heel erg benieuwd naar hun opleiding en ervaring en al helemaal naar hun recensies.

Het valt mij namelijk op dat je vaak dezelfde zorgvragers terug ziet komen met een nieuwe oproep voor een zorgverlener, maar dan zijn het wel de mensen die een uurtarief van 15 euro bieden.

Al zes jaar zit ik bij 5 zorgvragers die mij een keurig uurtarief geven, dus dan zie je dat duurkoop beter is dan goedkoop. Als je een zorgverlener slecht betaald is het verloop veel groter, want ze kijken ondertussen absoluut wel verder naar een nieuwe cliënt die ze beter betaald.
I.E Geplaatst: dinsdag 09 December 2014 16:29

Ik vraag me heel erg af waar de zorgverleners zijn die wel voor 15 euro per uur kunnen komen werken, want ik ben heel erg benieuwd naar hun opleiding en ervaring en al helemaal naar hun recensies.

Het valt mij namelijk op dat je vaak dezelfde zorgvragers terug ziet komen met een nieuwe oproep voor een zorgverlener, maar dan zijn het wel de mensen die een uurtarief van 15 euro bieden.

Al zes jaar zit ik bij 5 zorgvragers die mij een keurig uurtarief geven, dus dan zie je dat duurkoop beter is dan goedkoop. Als je een zorgverlener slecht betaald is het verloop veel groter, want ze kijken ondertussen absoluut wel verder naar een nieuwe cliënt die ze beter betaald.



Zorgverleners voor 15 euro per uur of minder zijn denk ik huisvrouwen, wiens partner een goed betaalde baan heeft ,die iets bij willen verdienen en dus onder de normale prijs kunnen en willen duiken! En idd goedkoop is duur koop. Ik verbaas me soms ook over de advertenties en cv's van zorgaanbieders. Zij kunnen schijnbaar alles van huishoudelijk werk tot mensen begeleiden met psychische klachten zonder een enkele relevante opleiding!!!!
Star Counseling Geplaatst: dinsdag 09 December 2014 18:39
En zo maak je dus meer kapot dan dat je iemand verder helpt! Ik ben in 2011 bij een PGB houdster komen werken die al maanden nauwelijks begeleiding had gehad en een puinhoop die de vorige begeleidster had achtergelaten! Dat wil je niet weten! Die begeleidster kwam zeer onregelmatig en soms maar 1 uurtje, had alle administratie in een bak gedonderd, dwars door elkaar, hierdoor was cliënte het overzicht helemaal kwijt, betalingsachterstanden en ander gedoe (te laat reageren op belangrijke post etc) was het gevolg. Ik ben samen met cliënte eerst een half jaar bezig geweest met puinruimen en orde op zaken stellen puur vanwege de puinhoop die door de vorige begeleidster was achtergelaten.

Een andere cliënt is gewoonweg bedreigd door een zorgverlener, die haalde het in zijn hoofd haar onder druk te zetten door te dreigen met het inschakelen van jeugdzorg en het uit huis laten plaatsen van haar kinderen als ze niet deed wat hij zei (bijv. dure zorg afnemen die ze niet nodig had en ook helemaal niet uit een PGB bekostigd mag worden!). En zo kan ik boeken vol schrijven.
Hoeveel mensen bieden zich aan als begeleider m/v die geen kaas gegeten hebben van de regels omtrent het PGB, die niet weten dat ze of hoe ze een begeleidingsplan moeten schrijven etc.... Ik zou ze de kost niet willen geven!

Ik werk voor deze beide cliënten nu al bijna 4 jaar naar volle tevredenheid, en zij hebben mij zelfs gestimuleerd mijn tarief wat hoger te maken, omdat ze vonden dat ik wel erg laag zat!! En zo merken cliënten toch wel wat je waard bent! ;-)
Sarina Geplaatst: donderdag 11 December 2014 15:29
Iedereen in Nederland heeft recht op zorg. Punt is dat je niemand hoort als deze zorg in Natura wordt gegeven want dat zien je de geldstroom niet . Je betaald je eigen bijdrage en omdat dat voor iedereen hetzelfde is ga je daar stilzwijgend mee akkoord. Zorg krijg je van een organisatie of instelling waar zowel goede als slechte zorgverleners tussen zitten maar afijn dat accepteer je want je krijgt je zorg. Besluit je PGB te nemen dan heb je ineens keuze vrijheid in je zorgverlener en bepaal je zelf wat je voor die zorgverlener wilt betalen ( terecht vind ik , daar was het PGB ook voor bedoeld ) . Je eisen worden ineens hoger en je hebt het gevoel het geld uit eigen zak uit te geven. Allemaal prima maar accepteer dan ook dat er zorgverleners zijn met verschillende uurtarieven . Je kies zelf voor een PGB en dus zal je er moeite voor moeten doen om een zorgverlener te vinden die akkoord gaat met jouw tarieven,die bekwaam is(en bevoegd) en waar je een klik mee hebt. Net zoals de zorgverleners, als zelfstandige ondernemers , die een bedrijf runnen en dit vaak met hart en ziel doen ,want het is niet niks om zomaar je baan op te zeggen en hiervoor te gaan, er moeite voor doen om de juiste PGB houder te vinden die op meerdere vlakken bij hun past!
A. Geplaatst: donderdag 11 December 2014 17:11
Een zorgverlener hoort dat inderdaad niet te doen. En kan het ook niet voor elkaar krijgen om meer dan de hoogste indicatie te krijgen. En bij de hoogste indicatie (24/7 toezicht in directe nabijheid) zit echt geen bedrag dat overeenkomt met 24/7 x 35 euro. Los daarvan denk ik dat je als zzp-er niet tevreden bent met je uurloon dat het een overweging waard is om ergens een vast dienstverband aan te gaan? Ook zegt scholing echt niet alles. Kan zelfs belemmerend werken is mijn ervaring. Mensen met het hart op de juiste plaats en gezond verstand die voor dit werk kiezen hoor je niet klagen over het uurloon is mijn ervaring. Is gewoon kwestie van vraag en aanbod.
Geplaatst: donderdag 11 December 2014 18:56
Buurtzorg heeft een tarief: 60 euro p/u; dus ook voor persoonlijke verzorging.
Als ik bovenstaande lees, vind ik dit behoorlijk aan de hoge kant. Dit tarief geld ook voor het lezen van mail, telefonisch contact, het langsbrengen van de uitslagen van de trombosedienst, het rijden van de ene klant naar de andere etc etc.

Wat vind het forum daarvan en wat kun je daaraan doen?
gr Simone
Sarina Geplaatst: vrijdag 12 December 2014 00:23
Dat buurtzorg een tarief heeft van 60 euro daar is buurtzorg vrij in om dat te vragen. Of alle zorgvragers dit willen/ kunnen betalen dat is aan de zorgvrager. Maar ik zou als ik zorgvrager zou zijn verder zoeken naar een lagere tarief.
Gast Geplaatst: vrijdag 12 December 2014 09:49
Lees net dat de SVB in 2015 het uitbetalen van familieleden en niet professionele zorgverleners aan banden gaat leggen en strenger gaat controleren. (ik heb het gelezen in het AD)

Dus er gaat gekeken worden naar de indicatie en hoe deze wordt ingezet.
Ik vind dit een zeer goede regel, want ik kan me nog een reactie op deze site herinneren dat een moeder zichzelf 55 euro per uur uitbetaalde omdat haar zoon niet tegen vreemde zorgverleners kon.

Nu ook maar gaan hopen dat ze gaan invoeren dat je niet meer uren mag inkopen dan je indicatie, dan zijn we helemaal op de goede weg.
I.E Geplaatst: vrijdag 12 December 2014 13:17

Lees net dat de SVB in 2015 het uitbetalen van familieleden en niet professionele zorgverleners aan banden gaat leggen en strenger gaat controleren. (ik heb het gelezen in het AD)

Dus er gaat gekeken worden naar de indicatie en hoe deze wordt ingezet.
Ik vind dit een zeer goede regel, want ik kan me nog een reactie op deze site herinneren dat een moeder zichzelf 55 euro per uur uitbetaalde omdat haar zoon niet tegen vreemde zorgverleners kon.

Nu ook maar gaan hopen dat ze gaan invoeren dat je niet meer uren mag inkopen dan je indicatie, dan zijn we helemaal op de goede weg.



Met beide door jou genoemde punten bij ik het helemaal eens. Hoog tijd dat er streng gecontroleerd wordt ,juist op familie die zichzelf laten uitbetalen via een pgb, Er is nog steeds (veel ) misbruik en daar hebben de mensen die het hard nodig hebben en er wel goed mee omgaan veel last van.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.