1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Jezelf inhuren als PGB begeleider voor zoon?

Auteur Bericht
M.C.T Geplaatst: zaterdag 10 September 2016 14:59
Bij familie is het maximum tarief €20.- per uur bij een PGB WLZ. Bij de WMO kan dat minder zijn.. Bovendien dient er Dan ook een PGB huishoudelijke hulp te zijn.
Hij krijgt kennelijk al begeleiding, dus het is de vraag of er nog budget over is.
Geplaatst: zondag 18 September 2016 21:37
Wij hebben een zoontje van 2,5 jaar met klassiek autisme en een ontwikkelingsachterstand. Toen mijn vrouw niet werkte en zelf thuis was bij hem zagen wij voortgang in zijn ontwikkeling en gedrag. Sinds zij weer aan het werk is (nu 4 maanden) zien wij dat zijn gedrag en ontwikkeling weer een terugval lijken te maken. Wij krijgen begeleiding vanuit een autismecentrum. Mag ik mijn vrouw inhuren met een pgb zodat zij weer zelf de volledige zorg voor onze zoon op haar kan nemen?
M.C.T Geplaatst: maandag 19 September 2016 12:12
Vraag dit aan Uw gemeente. Op de website van Uw gemeente kunt U de verordeningen jeugdwet vinden. Lukt dit niet zoek dan bij gemeenteraad van Uw gemeente. Daarop kunt U de stukken vanaf 2014 terug vinden . Het kost wat werk, maar Dan komt U beslagen ten ijs. Voor jonge kinderen moet U aantonen dat het om veel meer dan gebruikelijke zorg gaat. Bovendien kan het netwerk uurtarief zo laag zijn, dat dit het inkomensverlies nauwelijks compenseert. Het begint met een indicatie en beschikking jeugdwet.
Gideon Geplaatst: zaterdag 10 December 2016 09:06
Bij mij in huis woont sinds kort een vriend met een licht verstandelijke handicap.
Hij was woonachtig in een instelling maar door nalatigheid van de instelling kan en wil hij daar niet meer wonen.
Omdat ik ook spw er ben en zn oud begeleider heb ik hem in huis genomen.
Maar nu is zijn wlz stop gezet omdat hij niet meer in de instelling woont.
Zou hij een pgb kunnen aanvragen en dan wel bij ons blijven wonen en dat ik hem dan begeleid.
Het gaat nu veel.beter met hem dan in de instelling.
Zn moeder is zijn mentor en zou de budgetaanvrager worden.
Wie kan mij helpen om antwoorden te vinden.
Anders raakt hij en zn veilige plek kwijt en zal hij terug moeten naar die instelling of zn zeer nodige indicatie.
M.C.T Geplaatst: maandag 12 December 2016 11:23
Vertrek uit de instelling wil niet zeggen, dat de WLZ indicatie vervalt. Wat vindt Uw ex werkgever hiervan?
Wordt Moeder gewaarborgde hulp?
Behoort betrokkene tot de 13000 tijdelijk toegelatenen tot de WLZ? Zo ja hoe is de herindicatie uitgevallen.

Stap 1 is, dat U zich goed in deze materie verdiept. Bestudeer de website van het zorgkantoor. Dan wordt veel duidelijk en is er e.e.a. mogelijk.
Geplaatst: vrijdag 16 December 2016 11:13
Hallo!
Heb even een vraag over mijn zoon met een pgb.
Ik als moeder begeleid hem zelf, dus hij koopt mij in zeg maar.
Nu gaat hij uit huis, mag ik hem dan nog steeds met behulp van zijn pgb blijven begeleiden als moeder? Hij moet hulp bij de administratie en het huishouden/was enz. Of eventueel andere mogelijkheden.

Vr.gr.Harma
M.C.T Geplaatst: zaterdag 17 December 2016 20:48
Dat hangt ervan af of hij zijn PGB behoudt. Zo ja Dan kan dat in Príncipe. De zorginstelling heeft een begroting. Blijft daarvan PGB geld over?
Geplaatst: maandag 19 December 2016 12:53
hallo gaarne wil ik ook vragen of ik recht heb om mezelf als pgb'er / mantelzorger in te kunnen huren voor mijn eigen zoontje.
mijn zoontje heeft autisme ( alleen is het nog niet bekend wat voor autisme hij heeft)momenteel gaat 3 hele dagen naar opvangcentrum.
maar heb ik als nog recht om mezelf in te kunnen huren als pgb'er voor hem.
wil het heel graag weten want momenteel werk ik ook niet ivm mijn zoontje
en als ik er recht op heb.
hoe zou ik me daarvoor kunnen aanmelden?
bij voorbaat dank voor u begrip
Tanja Geplaatst: dinsdag 03 Januari 2017 12:50

hallo gaarne wil ik ook vragen of ik recht heb om mezelf als pgb'er / mantelzorger in te kunnen huren voor mijn eigen zoontje.
mijn zoontje heeft autisme ( alleen is het nog niet bekend wat voor autisme hij heeft)momenteel gaat 3 hele dagen naar opvangcentrum.
maar heb ik als nog recht om mezelf in te kunnen huren als pgb'er voor hem.
wil het heel graag weten want momenteel werk ik ook niet ivm mijn zoontje
en als ik er recht op heb.
hoe zou ik me daarvoor kunnen aanmelden?
bij voorbaat dank voor u begrip



Hallo Salma,

Als het goed is heeft jou zoontje een PGB via de gemeente. Je zult met hen in gesprek moeten gaan of de gemeente dat goed keurt. Niet elke gemeente doet dat!
Daarna zul je een zorgovereenkomst met familielid moeten maken en een zorgplan ( als je gemeente daarom vraagt). Dit alles opsturen naar de SVB. Die sturen het door naar de gemeente en beide moeten het goedkeuren.
Dus begin met een gesprek met CJG /gemeente., vraag een keukentafelgesprek aan en leg uit waarom jij vindt dat jij de aangeweze persoon bent om hem te begeleiden. Let wel op dat een jong kind een natuurlijke zorg heeft, dus je moet kunnen aantonen dat jou zorg die je gaat leveren bovennatuurlijk is. Dat is vaak het lastige als kinderen jong zijn en autisme hebben.
Heel veel succes....het zal moeilijk zijn maar zeker niet onmogelijk! Want wie kent jou kind het beste? Jij toch!
Daisy Geplaatst: dinsdag 04 Juli 2017 05:12

jan 147 even voor de duidelijk heid ik heb 2 kinderen met adhd de een heeft er nog odd en een laag iq bij voor deze 2 heb ik nooit iets gekregen of aan gevraagt nu heb ik een zoontje van inmiddels 6 wat is geboren met een open rug hij zit in een rolstoel omdat hij niet kan lopen hij moet 6 keer per dag gecatheterizeerd worden omdat hij niet kan plassen hij moet iedere dag gedarmspoeld worden omdat poepen eveneens niet gaat daarbij heeft hij spasme aan zijn benen en spitsvoeten hij heeft veel begelijding en hulp nodig ook zijn rechter hand funtioneerd niet voldoende voor de verpleging krijg ik pgb (plassen poepen) wat ik in moet kopen zelf krijg ik niets ik voel me verpleger ik ben een fisio ik ben een begelijder noem maar op ik kan in deze situaty helaas niet werken waardoor mijn man alleen verdiener is en ik kan je vertellen dat het water aan de lippen staat ik krijg zelf helaas niets van de pgb omdat ik de ouder ben en het mijn verplichting is maar ik kan u vertellen dat het waterprappelen bijna voorbij is en ik aan het verzuipen ben




Goeden morgen,

Mijn zoon van heeft al 8 jaar diagnose ADHD. Sinds dit jaar heeft hij dubbele kinderbijslag. Niemand die mij iets verteld heeft Al die jaren. Simpel aan te vragen Bij svb helaas niet met terugwerkende kracht. Misschien heeft u dit ook nog niet....

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.