1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Blog » artikel

SVB: van winterslaap naar knikkebollen

89 Reacties

8210230879_b08c0696cc_z Foto: Partij van de Arbeid (CC)

Hoewel de problemen rondom de uitbetaling van de vele zorgaanbieders nog lang niet voorbij zijn, lijkt de Sociale Verzekeringsbank (SVB) af en toe wakker te schrikken en wat geld hier en daar over te maken. Volgens staatssecretaris Van Rijn zijn de betalingen op gang gekomen en voor een gedeelte ingelopen, maar zijn er nog steeds teveel betalingen die niet gelukt zijn, en teveel budgethouders die niet weten waar zij aan toe zijn met hun budget. Toch noemt Van Rijn het huidige verloop van de uitbetaling van de pgb’s ‘redelijk’.

Iedere betaling moet op tijd overgemaakt worden volgens de staatssecretaris. Gebeurt dit niet, dan moet er een nood-voorziening komen die tot een snelle betaling leidt. Volgens Van Rijn zullen de gemeenten, zorgkantoren en de SVB veel merken van de prioriteit op betalen. ‘’Het zal veel herstelwerk vergen van alle betrokken partijen’’, aldus Van Rijn.

Op 3 maart heeft Van Rijn in een overleg met Per Saldo en de Branchevereniging Kleinschalige Zorg afgesproken dat het proces nog beter gevolgd zal worden. Wat gaat er nu nog fout en in welke gevallen gaat het nog fout?

De komende tijd onderzoekt de SVB de doorlooptijd van de uitbetalingen en wordt er een ketenregisseur aangesteld die het hele proces in de gaten moet houden. De fouten die gemaakt worden, zullen onderzocht worden

De SVB lijkt uit haar winterslaap te zijn gekomen, maar af en toe nog een dutje te doen. Of de Sociale Verzekeringsbank binnenkort uitgeslapen is, is afwachten. Van Rijn heeft er in ieder geval alle vertrouwen in.

Bekijk hier het interview van de NOS met Van Rijn.

89 Reacties

  • Lies2 zei:

    Nog steeds geen cent ontvangen hoor van mijn declaraties in JANUARI!

  • mm zei:

    vaste contracten al 2 maand niet uitbetaald.
    bellen mailen niks helpt

  • Ries zei:

    zelfde verhaal bij mij !! Het loopt nog steeds niet daar. Ik zit nog steeds te wachten op geld.

  • tiny zei:

    Ook ik heb nog steeds salaris van januari niet ontvangen....8x gebeld/ 2 x gemaild....een fout in het systeem zeggen ze...er staat namelijk in het systeem dat het geld (in februari) naar mij is overgemaakt maar bij is het nooit aangekomen...reknr etc klopt allemaal..en de SVB kan nu ook zien dat ik het NIET ontvangen heb....... het schijnt moeilijk op te lossen te zijn!!!! Nu had ik eindelijk een doortastende jongen aan de lijn.... maar extra uren schrijven voor mijn hoge telefoonrekening.....want je bent gemiddeld een half uur kwijt.

  • Bart zei:

    De helft van de facturen is betaald, een kwart niet en nog een kwart deels. Klopt nog steeds niks van. Gelukkig heb ik geen huur, zorgverzekering, gas/water/licht en eet ik niet. Oja wel...

    Als er iemand moet aftreden is het deze man wel. ZOVEEL fouten en toch doordrukken.

  • marielle zei:

    Ik heb alles netjes ontvangen van january en februari. Vul mijn uren op mijn factuur met datums de klanten teken hem af prima geregeld.

  • Wilco zei:

    Mijn totale inkomen ontvang ik via PGB werk, maar ik heb sinds januari nog geen cent ontvangen. Mijn budgethouders bellen zich suf en worden van het kastje naar de muur gestuurd. Ik had laatst, na een maand proberen, eindelijk de SVB aan de lijn. De beste mevrouw aan de andere kant van de lijn wist niets over de te late betalingen van de SVB. Ze mocht mij niet helpen omdat er discreet met de gegevens van mijn budgethouders moet worden omgegaan. Toen ik zei dat ik niet ging ophangen voor er iets is opgelost, was er plotseling een computerstoring en even later was opeens de lijn verbroken.

  • Erika zei:

    Helaas ,hier gaat het al net zo. 8x gebeld, niet te bereiken en 1 x wel dan kunnen ze je niet vinden of hebben ze een verkeerd rekeningnummer. Dit laatste is door mijn client al 4 x gemeld en ze zullen het veranderen, maar tot op heden niets van dat al. Heb nu van 2 van de 6 clienten mijn geld van januari. Ik begrijp ook niet waarom bij 1 client de ene zorgverlener wel zijn geld krijgt en de andere niet. Als er 6 zorgverleners bij 1 client werken zou ik zeggen wat is makkelijker dan ze allemaal tegelijk uitbetalen. Kennelijk doen ze een uitbetaling hier en dan weer eens daar. Heel vreemd en omslachtig.

  • cisca zei:

    het helpt wel om je te melden bij het rapid response team, via per saldo. werd van de week zelfs zo maar gebeld door iemand die alle gegevens opzocht van twee van mijn vijf zorgverleners die al maanden op hun geld zitten te wachten, en me vertelde dat zij uiterlijk volgende week zouden worden uitbetaald. nu maar afwachten of dat echt gaat lukken...... maar ze doen hun best.
    helaas dient het volgende probleem zich al weer aan, want doordat de prioriteit nu bij het uitbetalen ligt, blijven wijzigingen en nieuwe contracten weer maanden liggen.... zucht.... heb twee nieuwe zorgverleners aangemeld maar begrijp dat die pas verwerkt worden als de huidige achterstand is ingelopen. kunnen die twee nieuwe dus ook weer maandan wachten op uitbetaling. van mij mag van Rijn aftreden, wat een schande dat hij hier nog steeds mee wegkomt!

  • diana zei:

    bij ons ook loopt nog steeds niet . Wij hbbn dr ook kog een curator tussen zitten. Dus moeilijk moeilijk blijkbaar . Gewoon kats 3 x uren doorsturen naar svb en hun houden voet bij stuk niks te hbbn ontvangen . Erg frustrerend ... kan mn rekeningen niet betalen . Kom voledig in de shit.. ZOUDEN ZE ONS DAAR STRAKS OOK MEE HELPEN .?????? bn dr bang voor

  • tiny zei:

    Dank je Cisca voor de tip....heb het gelijk gemeld...

  • Lavendel zei:

    Wat Cisca al zei: "Je melden bij het Rapid Response Team via Per Saldo. Iedereen kan zich aanmelden wel of geen lid. En dat werkt wel!

    Zelf bellen naar de SVB heeft geen enkele zin.

  • Anita Elsinga zei:

    Bij ons al niet anders. Het RRT heeft een keer gereageerd en toen deels iets voor elkaar gekregen. Maar van een pgb zijn de zorgverleners nog steeds niet uitbetaald vanaf januari en van de andere pgb wel, maar de reiskosten niet.....
    Ik heb vorige week maandag opnieuw het RRT van Per Saldo gemaild, was afspraak indien het binnen 10 werkdagen niet geregeld was, maar heb van hen ook nog niets weer vernomen. Ik begrijp dat iedereen er keihard aan werkt. Ik heb ook te doen met de SVB medewerkers. Maar begrijp ook niet dat van Rijn hier mee weg komt!!!!
    In het bedrijfsleven was hij al lang ontslagen geweest! En dan niet met handdruk of wachtgeld!!! Gewoon de WW in......

  • cisca zei:

    het is inderdaad een volkomen onduidelijke boel bij de SVB. alle vijf mijn zorgverleners staan helemaal goed geregistreerd op mijn PGB, ik dien mijn urenbriefjes netjes digitaal in aan het eind van de maand, en vervolgens heeft één zorgverlener de dag daarna haar geld al en de andere blijkt in het systeem verdwenen te zijn. terwijl beide declaraties op hetzelfde tijdstip zijn ingediend en ik voor beide een bevestiging van ontvangst heb gekregen...... niet te volgen. heeft ook geen zin om te vragen waarom dat gebeurt, want niemand heeft daar een antwoord op. de overheid en ICT......:-((

  • Patrick zei:

    1 van onze zorgverleensters al 4 maanden geen salaris ontvangen november en december 2014 en januari en februari 2015 er woorden je gouden bergen beloofd maar er gebeurt niets al 3 keer een toezegging gekregen dat er een spoedbetaling gaat plaats vinden, maar nog steeds geen geld ontvangen.
    Dit is te triest voor woorden.

  • dennis zei:

    Bij mij staan ook bijna alle rekeningen open... Net een dwangbevel van de belastingdienst ontvangen... Volgende week moet ik mijn autoverzekering betalen anders niet meer verzekerd... We worden constant gevraagd om leuke dingen te gaan doen en we moeten iedere keer nee zeggen omdat we geen geld hebben ontvangen... onze zoon moet ook eten... We zijn vorig jaar niet op vakantie geweest ivm de geboorte van onze zoon... Willen dit jaar op vakantie maar durven niet te boeken...
    van Rijn je verstoord mijn gezin, mm bedrijf en de kinderen + ouders van mijn logeerhuis en andere zorginstellingen + cliënten...
    Maar je zult vast wel denken... Die gehandicapten kunnen mij toch niks maken...
    wanneer ik mijn werk ga neerleggen wat ik waarschijnlijk ook ga doen!!!! Gaan er waarschijnlijk mensen dood... Wil je dat op je geweten hebben meneer van Rijn??? Ik niet!!!
    Er zijn mensen die werken met spijkers en een hamer maar wanneer die niet betaald krijgen gaan ze staken.... Moeten wij zorgverleners ook met zn allen doen... Ik weet zeker dat binnen een dag alles is opgelost... Anders gaan er mensen dood!!!!!!!
    Ik hoop natuurlijk niet dat het zover komt meneer van Rijn...
    Ik wil mm geld zoals iedereen zn geld wil... Tot maandag moet alles uitbetaald zijn ... Zo niet roep ik alle zorgverleners op om het werk neer te leggen...

  • Bart zei:

    Dennis, het wordt inderdaad tijd dat wij opstaan. Vertrouwen in van Rijn heb ik allang al niet meer. Ik had een buffer, maar die is op! Ik kan gewoon mijn huur niet meer betalen. Ik heb alleen geen vertrouwen, hij blijft beloven en de rest van de kamer slikt het maar. Het is niet opgelost en het gaat hem niet lukken ook!!!

  • Leva zei:

    Ik en mijn zorgververleners hebben anders wel slapeloze nachten. Mijn zorgverlener heeft laatst bij mij staan huilen. Van twee clienten heeft hij dit jaar nog niets ontvangen en van de anderen is het steeds spannend wanneer het komt. Rekeningen moeten tenslotte toch betaald worden!

  • liesbeth zei:

    na 4 weken een aantal keren per dag bellen naar de svb en dreigen met de advocaat die heb ik ook inmiddels zijn na 4 weken later op 13 feb
    de maand jan uitbetaald feb is daarna netjes verlopen
    e
    alhoewel ik nu doorbetaald krijg weet ik nog steeds niet waar ik
    aan toe ben heb mijn goedkeuring van het zorgkantoor nog steeds niet binnen van de zorgbeschrijving van de andere 2 zorgverleners zijn alwel allang goedgekeurd zelf ben ik bezig van 9 december, t

    ook de verhoging van het budget is op het trekkingsrecht nog niet te zien ben daarvoor ook al meerdere malen aan het bellen met het zorgkantoor
    wij hebben ook inderdaad slapeloze nachten en druk in je welzijn en geest ondervonden, hiervan en nog steeds alhoewel het iets minder laag pitje staat als we nu de svb op tv horen krijgen we terplekken hoofdpijn maar ik moet zeggen de betalingen lopen tot nu toe netjes

  • Marion zei:

    GRRRR, om wild van te worden! allemaal loze beloftes! van de 8 zorgverleners tot nu toe 1 ZV uitbetaling gehad! voor de rest is januari en februari nog steeds niet betaald, contracten zijn nog niet verwerkt, gegevens op site dito... door foutje van svb is een vaste ZV uit-dienst geschreven, heeft dus al van oktober!!!!! geen cent ontvangen!! (opting-in sinds 2005!)
    ja, op DEZE manier zijn worden we inderdaad een PARTICIPATIE-maatschappij! gedwongen, dat wel.... maar ja, je bent een knies-oor als je daarover valt! Gelukkig heb ik GEWELDIGE ZV'ers die nog trouw komen werken zonder betalingen gehad te hebben, maar ook zij hebben vaste lasten te betalen! dit kan niet eeuwig doorgaan!
    ook het RRT snapt het niet! bellen niet terug, heb inmiddels echt waar!!) alles 4x per post opgestuurd en net zovaak digitaal! uiteraard ook al via Per Saldo klachtenformulieren ingevuld....
    Ik word inmiddels beetje onpasselijk van al die beloftes van gegarandeerde uitbetalingen etc..... merk er nog niets van. En nu weer een ketenregisseur aanstellen??? gaat zeker ook weer maanden duren!
    Beste Meneer van Rijn, misschien kunnen de inmiddels 'werkloze' opgestapte kabinetslieden een handje gaan meehelpen? nee! niet in de administratieve pgb sector! raken we straks nog meer bonnetjes/eurootjes kwijt>?! ... nee, gewoon in de thuissituatie van de PGB houders... totdat er betalingen volgen voor de gecontracteerde ZV'ers . dan kunnen zij ook wat terugdoen voor al die miljoenen die ze 'per ongeluk' uitgegeven hebben aan oneerlijke praktijken!
    en in de tussentijd? ... moeten wij zeker vooral dankbaar zijn voor onze PARTICIPATIE maatschappij!???

  • Bart zei:

    Wordt tijd dat we #pgbalarm vervangen voor #vanrijnstapop. Ik word boos en verdrietig als ik de reacties hier lees, die helaas ook over mij gaan.

  • Weakylegs zei:

    Het pgb en daarmee de eigen regie is onuitvoerbaar geworden. Ik sta in 2 kaarten bakken met zorgfuncties die je niet kunt scheiden. BG bij de WMO en PV VP bij de zorgverziekeraar. Ik heb progressieve MS en had net een indicatie gekregen tot 2028.Eindelijk wat rust in de tent dacht ik toen na 15 jaar zoeken naar zorg die mij helpt ipv uitwoont...

    Ben vanaf september nu haast full time bezig met het SVB pretpark. Heb werkelijk overal al om hulp gevraagd. Ook bij VWS en niet bij de minste.
    8 uur voor de jaarwisseling nog aan de telefoon met medewerker SVB/rrt Alles was geregeld.
    Mocht ook wel, ik was toeb 18 emails met bijlagen verder, meer dan 160 A4!
    Nu alweer 3 contactpersonen verder bij dat RRT. Wassen neus.

    in 2012 had ik nog in indicatie 24 uur zorg op afroep. Ik woonde bij Fokus. Dat was verschrikkelijk. Na tussenkomst inspectie/VWS en groen licht pgb, dacht ik dat ik eindelijk aan mijn leven met MS mocht beginnen. Niets is minder waar. Ik heb een te lage indicatie. Ik ben niet beter geworden want mijn MS is progressief. Geen puf dit weer aan te kaarten.

    Ik voel me opgejaagd vluchteling in eigen land. Ben ook de afgelopen jaren 3x verplicht verhuisd.Zelfs naar een andere stad! want men wilde/kon me in de vorige gemeente geen geschikte woning aanbieden.

    Er is niets over van mijn leven. Ik zie het vaak iet meer zitten. Dit jaar zal ik weer worden geindiceerd. Daar lig ik ook wakker van. Ik heb niets met de wijkverpleging te maken want die komen hier niet. Dus dat krijg ik er dan weer bij. Echt totaal belachelijk.
    Ik weet nu al dat ik meer van zorgindicaties weet dan zij..

  • marco zei:

    Ongeloofelijk Zijn ze bij de SVB knettergek geworden ofzo fout van het systeem?Zij zelf zijn het systeem en die is zo ziek als het maar zijn kan ik vind dat iedereen recht heeft op zijn geld en ook extra geld zouden moeten krijgen voor de schade die ze ervan hebben gehad.Maar ook de budgethouders zelf moeten via de rechter schadevergoeding eisen tegen de SVB.Er moet dus een grote rechtszaak aangespannen worden tegen de SVB is mijn mening.Veel succes gelukkig ben ik op tijd gestopt met pgb ben ik effe blij dat ik hier geen last van heb.Veel succes en ik hoop dat alles goed komt met de betalingen en met de budgethouders.

  • mariska zei:

    Zit nog steeds te wachten tot december word uitbetaald..

  • Maya zei:

    hallo allemaal,
    wat een drama hè, die SVB!!! ikzelf werk ook voor 2 gezinnen die mij via pgb betalen. ook ik heb vanaf januari nog geen cent gezien.mijn werkgevers bellen zich ook suf en ook bij mij wordt er geen gehoor gegeven door de SVB. mensen net als ik die afhankelijk zijn van alleen uitbetaling van pgb en verder geen andere inkomsten hebben om hun vaste lasten te kunnen betalen,ik leef met jullie mee.tegen mij wordt ook door SVB pretpark gezegd, sorry maar het wordt nog 4 weken uitgesteld, maar mijn vraag aan hun is: zorgen zij ook dat onze hypotheeklasten ed. ook even uitgesteld worden???? wij zitten door hun fouten in grote problemen, niet kunnen betalen van vaste lasten en daardoor herinneringen krijgen...

    lieve mensen houd vol, het is moeilijk ik weet het. goed controleren wat je wel en niet hebt gekregen en wat je moet krijgen.

  • Thom Scholte zei:

    Nederland denkt als het u belieft goed ná wanneer u weer gaat stemmen en maak niet twee maal de zelfde vergissing. Let wel Samson is géén socialist maar een opportunist. Dit is een karakter eigenschap die op zijn leeftijd niet meer veranderd.

  • J.Djordjevic zei:

    Inmiddels zijn er naast de fouten van SVB (nog niet opgelost) de problemen van het CAK die verkeerde nota's en beschikkingen verstuurd. Ga je van WMO naar WLZ e.d. dan pas maar op. Voordat je weet betaal je voor beiden eigen risico. En over de hoogte wil ik het helemaal niet hebben. Elke maand 350 euro naar de gewone ziektekosten premie en eigen risico. Ja invalide zijn is duur.

  • Hielkje zei:

    Zelf ben ik vertegenwoordiger en mijn zorgverlener heeft vanaf januari dubbele bedragen gekregen , nou zou je denken dat men daar toch he zirgovereenkomst bekijkt welke norm van uitbetalingen zijn ??? Neeh dus . Probleem nog niet opgelost waar zit men met hun hoofd of je hebt een zorgverlener die vorige jaar juli niet uitbetaald wordt alles is compleet . Aantal keren gebeld , desbetreffend persoon heeft 4 maanden zonder geld gezeten ( aug tot dec 2014) koude douche kunnen ze ontvangen, geen enkel excuses helemaal niks van heb kant ( wie kan tegenwoordig 1 maand zonder loon???

  • Annemarie zei:

    Ik werk voor een vast maandbedrag en heb al keurig twee maanden salaris ontvangen, al vóór de maand om was....
    uiteraard is het vreselijk als je je geld niet krijgt, maar blijkbaar gaat het heel af en toe toch goed bij de SVB...

  • Hinke zei:

    Mijn hulp heeft dit jaar nog geen salaris gehad. Vanmiddag voor zoveelste keer de SVB gebeld en ik was doorgeschakeld naar een kantoor in ZAANDAM!, daar moest men ons ook verder helpen. Kon dus niet want de telefoneur had geen gegevens bij de hand. Hij en alle SVB kantoren des land functioneren als buffer om ons af te houden. Mijn hulp kan deze maand geen hypotheek betalen. Wanhopig. Vorig jaar september begon het gedonder al met zorgbeschrijvingen. Kreeg ik steeds terug, het was niet goed omschreven. Nu begrijp ik waarom, omdat dat de eerste manier was ons weg te houden, want de boel was niet op orde.
    Van Rijn is walgelijk, zo hij met z'n moeder omgaat, doet hij dat ook met ons. Laat de urine maar in je schoenen lopen, je bent nog net niet verzopen.

  • Sandra de Boer zei:

    Óók ik zit nog steeds te wachten op geld van SVB over de maand december! Van andere cliënten moet ik nog van de SVB geld krijgen over januari en februari. SVB zegt een toekenningsbeschikkingen te moeten hebben van de gemeente, gemeente zegt dat alles in orde is! Lekker zo maar ik heb nog steeds niks!!

  • Marian zei:

    Voor de nodige nuance :de fout ligt zeker ook bij de Gemeente.
    Als er geen Beschikking over 2015 is afgegeven door de Gemeente, dan heeft de SVB geen informatie (o.a. over het toegekende bedrag)en kan dus niet uitbetalen.
    Zo ontving ik pas eind februari mijn Beschikking van de gemeente [ in eerdere jaren was dat eind december ], en kon die noodgewongen afwach -tende SVB-medewerker toen pas aan het werk.
    Hoog tijd om de wethouder (financien ?) hier op aan te spreken.

  • Davien zei:

    Pffff ten einde raad
    Ook nog steeds niets uitbetaald gekregen
    Rekeningen stromen gewoon binnen... Herinneringen... Zelfs al een boete voor te laat betalen...
    Op wie zou ik dit kunnen verhalen? Buiten mijn schildvormig niet kunnen betalen heeft gevolgen.. Moet ik daar zelf voor opdraaien of kan ik dat bij ECB neer kunnen gooien???

  • Davien zei:

    ECB?? Haha dat moet svb zijn natuurlijk
    Kijk zelfs mijn telefoon herkent svb moeilijk
    Net zo moeilijk is svb ook te beteiken

  • tiny zei:

    Het lijkt er op dat de vaste maand bedragen 'keurig'worden uitbetaald...en de uren declaraties problemen geven...bij mij ligt de fout wel degelijk bij de SVB....die kunnen precies op hun scherm zien als er een budget is toegekend door de gemeente.

  • Corrie S zei:

    Mijn facturen van dit jaar zijn ook nog niet betaald net als bij de anderen. Van Rijn staat te liegen tegenover volk en vaderland......hij weet wat dat betekent. Verplicht Vertrekken.

  • Nelleke zei:

    Wanneer je in financiële problemen komt doordat de SVB maar niet uitbetaalt, en het RRT biedt geen soelaas: meldt het dan bij de Nationale Ombudsman.

    https://www.nationaleombudsman.nl/nieuws/2015/acute-financiele-problemen-door-uitbetalingsproblemen-pgb-

    Hoe meer signalen die kant op gaan, des te beter.

  • tanneke zei:

    hier een vast maandsalaris uit pgb maar van januari nog steeds niks ontvangen, in feb een klein deel van feb.want volgens hun teveel gekregen in januari ( euuuhhhh niks gekregen bedoel je) na dagelijks bellen en mailen geprobeerd een afspraak te maken om dan maar langs te komen maar helaas opent die meneer een klantvraag waardoor een afspraak niet mogelijk is , ze weigeren te corrigeren. AAntal keer via per saldo al geprobeerd maar ook langs die weg geen succes. niemand begrijpt het meer . Inmiddels is er ook al 3 keer geprobeerd 0 euro over te maken. van de week belde ze om alle informatie te vragen zodat er dan toch binnen een week geld op de rekening zou staan , maar weet nu al dat het mis gaat want die persoon wist het verschil niet tussen netto en bruto bedrag .... dus het zal me benieuwen of en wanneer ik iets ontvang oh en hoeveel ;-))

  • Lilian Hanekamp zei:

    Bij mij worden mijn ingestuurde facturen niet betaald, behalve ee die een vast bedrag ontvangt per maand.
    Het ergste is nog dat een zorgverleenster die dit hele jaar nog geen dag voor mij heeft gewerkt een giga hoog bedrag uitbetaald heeft gekregen. Zowel in januari als februari. Heb geen facturen voor haar ingestuurd en het bedrag slaat helemaal nergens op. Ik heb gebeld met het svb; de verbinding wordt verbroken. Mail gestuurd, krijg alleen een bevestigingsmail maar geen antwoord.
    Wie weet hoe ik dit recht kan zetten?
    Ik ben ten einde raad. Ik heb de hulp en mijn budget hiervoor hard nodig en sta totaal machteloos. Ook contact met het zorgkantoor levert niets op.
    Waarom is dit niet dagelijks in het nieuws???

  • margriet zei:

    hier zijn er mensen nog niet betaald. zelfs nog niet over januari. en dit zijn mensen die er de boodschappen van moeten doen. Ik baal hier al budgethouder stevig van en kan hier niets aan doen. balen balen balen. zolang ze er maar niet mee ophouden want dan heb ik echt een probleem.....

  • tiny zei:

    Heb inderdaad ook al een klacht naar de ombudsman gestuurd...als wij dit allemaal doen bereiken we meer....

  • tiny zei:

    en nog een mail naar woordvoerder [email protected]

  • Guus zei:

    Voor Lilian H: Ergens onderaan staat een tip voor je!
    Eind februari, na vele pogingen met Mijn PGB, mail en telefoon, eindelijk een eerste contact kunnen krijgen over uitbetaling van januari aan de zorgverleners.....werd me eerst gevraagd of "de zorgverlener het snel nodig heeft"....ja dus (wie niet tegenwoordig?) en "met één zorgverlener is men al gestart met verwerken van factuur". Mooi...? "

    Toch maar op dinsdag 3 maart via formulier bij Per Saldo gemeld...ja, P.S. stuurde direct mailbevestiging van hun verzending naar het Rapide Team vd SVB.
    Benieuwd? Nou.... maandag 9 mrt benaderd door het Rapide Team van SVB!! Worden de zorgverleners nu eindelijk van Januari uitbetaald??

    Ik durf bijna niet op Mijn PgB te kijken, bang dat ik weer in de telefoon of mail moet klimmen. Ik wacht dus tot het a.s. weekend!!
    Dan ben ik inmiddels 1,5 maand bezig met pogingen tot versturen van facturen via Mijn PGB en om uitbetaald te krijgen.

    TIP : mij werd door SVB verteld de volgende facturen per post te versturen omdat dit nog steeds sneller gaat, want de mailbox van SVB blijft maar overvol. Gaan we nu massaal papieren per post aanbieden?
    Moeten ook weer gescand worden door SVB, krijgen ze het nog drukker!
    Dan reken ik toch maar op enkele maanden extra voordat het op tijd verwerkt gaat worden....of ben ik dan te optimistisch?

  • tiny zei:

    Ik werd net gebeld door de SVB...ze gaan het oplossen??? maar of ik dan wel opnieuw de declaratie wil doen??? want alles was blijkbaar nu uit het systeem!! Ik zeg: Is dat wel verstandig want hier ontstaat waarschijnlijk ook weer verwarring door!?? jullie kunnen zo zien wat ik gedeclareerd heb.... eeuhh.. ja mevr daar heeft u misschien ook weer gelijk in... en zegt hij: we betalen pas de 27e uit want dan is de betaaldatum !!! hier zakt je broek toch van af ...Als de SVB nu eerst capabele mensen aan de desk zet en bij de administratie......

  • Fientje zei:

    Bij mij hetzelfde. De ene hulpverlener waarvan ik een factuur stuur is betaald...beide maanden. De andere met urenbriefjes niets.
    Ik merk dat ik er soms zo kwaad over word...slecht voor mijn lichaam..ik ben o.a. hartpatiënt. Dan stop ik maar weer met bellen...heb geen zin om het loodje te leggen door dit soort oneerlijke regelingen.
    Ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dat het een ontmoedigingsbeleid is. Laat maar lekker lang wachten `opdracht van Rijn' dan willen de mensen straks geen PGB meer en allemaal naar de thuiszorg.

    Mijnheer van Rijn...wij hebben dit zien aankomen. Waarom u niet? U krijgt iedere maand een dik salaris thuis gestort en onze hulpverleners maar wachten. Iemand die zo´n fors salaris verdient mag toch wel betere en werkbare plannen bedenken lijkt mij.

    Bovenstaande klinkt niet aardig..maar ik voel me als ik hiermee bezig ben ook niet meer aardig. Wel heb ik het te doen met alle medewerkers van de SVB. Dat zeg ik bij ieder gesprek er ook bij. Dat mocht ik geïrriteerd worden...dat niet voor hen bedoelt is.

    En nu maar weer wachten....

  • Guus zei:

    Ja er ontstaat zeker snel verwarring:
    Zeker als het Zorgkantoor nog niet alles op orde had toen ze de documenten naar de SVB stuurden. De betalingsgegevens van één zorgverlener (Naamgeving + IBAN) waren door het Zorgkantoor niet verwerkt (had ik in november doorgegeven), dus had de SVB onjuiste gegevens van het Zorgk. ontvangen.
    10 februari een wijzigingsformulier naar SVB gestuurd en telefonisch ook nog eens recht kunnen zetten (was nog niet verwerkt).
    Krijg ik later weer te horen toch maar "een nieuwe Zorgovereenkomst toe te sturen, anders blijft dit wellicht een maandelijks probleem"...
    Ook maar naar het Zorgkantoor sturen lijkt me dan....

    En dit alles houdt ons van de straat....
    Wij hebben geen tijd voor winterslaap....
    en de bollen zitten wel in de grond
    maar de lente is nog niet begonnen,
    laat staan dat sprake is van knikkebollen ©

    Zeker bij Van Rijn niet. Hij mag weleens erkennen zich in 2014 volledig vergist te hebben wat zo'n verandering met zich meebrengt.... Hij (heel VWS en Kabinet) had beter naar Per Saldo, Gemeenten, alle andere instanties en naar ons moeten luisteren én hierop anticiperen.... zulke geluiden worden niet voor niets geproduceerd.

  • Marielle zei:

    Hoezo loopt het redelijk???? Het is inmiddels half maart...ondanks dat ik alle zorgcontracten 3!!!!! keer heb ingestuurd heb ik nooit meer iets vernomen van het SVB.
    Op het moment dat je wil bellen krijg je een standaard bandje....wegens grote drukte zijn wij momenteel niet bereikbaar...onze excuses.
    Vervolgens wordt de verbinding verbroken.

    Mailen heeft geen enkel nut...heb nog nergens een reactie op gehad.
    Mijn rekeningen zijn inmiddels in de duizenden euro's opgelopen....kan echter niets betalen.

    Inloggen bij DigiD heeft ook geen nut...geen zorgcontracten bekend.

    Waar moet ik heen?
    Wie moet ik hebben?
    Wie kan me ook maar iets vertellen.

    Wat een zooitje....als straks de deurwaarder komt vanwege achterstallige betalingen mag ik ze dan doorverwijzen naar het SVB? Of de 2e kamer?

  • zoegzame handjes zei:

    Na 2, 5 maand nog geen cent. Terwijl de 2 invallers wel in het systeem staan en al betaald zijn. Ik moet toch ook mijn kosten op tijd betalen. Krijg ik dan okk de rente van de achterstallige bedragen ?! Echt geen stijl dit. Niet voor mij, maar mijn cliënt voelt zich er ook rot onder. De zorg vrager heeft een dag taak aan dit probleem. Bellen, faxen, mailen. Niet alle mensen zijn zo handig met een computer als zij. Begrijp niet hoe ze dit allemaal hebben kunnen verzinnen daar.

  • Lunie Dienstverlening & Ondersteuning zei:

    Inderdaadt na 2,5 maand nog van twee cliënten geen dubbeltje gezien. Heb contact met de SVB gehad en het zou geregeld worden en naar de juiste afdeling doorgestuurd worden, stond niet goed in het systeem....hoe moeilijk kan het zijn om een vinkje uit te zetten en op een andere plaats een vinkje in te schakelen. Dat wordt waarschijnlijk op een houtje bijten de komende maand?? Of geen rekeningen betalen met alle gevolgen van dien.

  • Marian zei:

    Voor wie wil klagen bij de nationale Ombudsman :
    kan telefonisch en online via vragenlijst op deze site:
    https://www.nationaleombudsman.nl/contact-en-adres

  • Janny zei:

    Joepie, vandaag geld ontvangen van de maand januari. Bij mij had de gemeente bij de SVB aangegeven dat er een spoedbetaling op voorhand gedaan moest worden (maand geleden). Helaas zijn de gedeclareerde reiskosten niet vergoed. En buiten dit nog verder geen enkel teken van leven van de SVB.....
    Nu hoor ik bij de gelukkigen die niet van dit inkomen de hypotheek of de boterham hoef te betalen omdat ik daarnaast nog ander betaald heb en mijn partner ook. Sterkte wens ik iedereen, zowel zorgverleners als mensen die zorg nodig hebben!

  • Greetsche zei:

    Ik heb de gemeente gebeld,zij verzamelden de klachten,toevallig? Daarna in dezelfde week geld ontvangen van januari.dus ik ben heel nieuwsgierig wanneer de volgende betaling komt,want de verkiezingen komen eraan

  • Patrick zei:

    Zoveel fouten en problemen. Weg met die Van Rijn en geen Gouden handdruk natuurlijk.

  • Lotte zei:

    Ik heb m'n administratie al sinds 2010 bij de Svb, in januari nog twee medewerkers toegevoegd en eea gewijzigd. Alles was nèt voor ik februari moest declareren in orde. Ik had m'n medewerkers gewaarschuwd voor mogelijke problemen maar nergens problemen gehad.
    Wat ik wel rot vind om te horen is dat de medewerkers van de Svb schreeuwende mensen aan de telefoon krijgen!
    Deze mensen krijgen t nu dus van twee kanten: van de overheid en budgethouder/zorgverlener. Vanuit de overheid krijgen ze te maken met n belachelijke reorganisatie waardoor ze begraven worden onder t werk, nieuwe regels en n verviervoudiging van t aantal klanten. Zonder dat er extra handen op de werkvloer bijkomen. En wij als budgethouder of zorgverlener schelden ze ook nog eens de huid vol. Ik weet dat veel mensen afhankelijk zijn van dit inkomen maar de medewerkers van de Svb hebben daar geen schuld aan, ga van Rijn de huid vol schelden, die verdient dat met z'n reorganisatie in n half jaar (vergelijkbare bedrijven trekken daar 3x langer voor uit!). Niet de medewerker van de Svb, die heeft zélfs begrip voor de boze telefoontjes. Daar heb ik respect voor! Ze ruimen zo goed als ze kunnen de shit van van Rijn op, sommige wijzigingen waren half december nog niet eens bekend.....

  • willem zei:

    ik krijg dubbel en daarna verdrievoudigt gestort

  • wilco zei:

    Natuurlijk kunnen alle (ingehuurde) mensen van de SVB er niets aan doen, maar deze mensen worden wel ingehuurd om de SVB te vertegenwoordigen. Deze mensen hebben hierdoor werk en krijgen waarschijnlijk wel netjes hun maandelijkse loon op hun bankrekening. Als wij van Rijn konden bellen, hadden velen dat zeker gedaan.
    Deze mensen zijn de enige mensen die wij als gedupeerde kunnen spreken en als velen van ons bijna 3 maanden geen loon ontvangen en er wel met hart en ziel voor werken, is het niet gek dat daar enige emoties bij komen kijken.
    De SVB heeft deze operationele taak op zich genomen en is daarmee verantwoordelijk voor het volbrengen van deze taak, net zoals zorgverleners verantwoordelijk zijn voor het vervullen van hun taak. Vervullen zorgverleners hun 'contractuele taak' niet goed, krijgen zij ook te maken met sancties en terecht. Als je zorg verleend, is de enige tegenprestatie... loon! Als 'PGB zorgverlener' heb je verder weinig tot geen collectieve arbeidsvoorwaarden, dus een loon is de enige tegenprestatie. Deze mensen doen goed werk, maar zijn enorm kwetsbaar.
    Als de SVB eerlijk zegt dat zij niet opgewassen is tegen deze overhaaste operatie, heeft iedereen daar begrip voor. Het feit is nu dat niemand hierover zijn of haar verantwoordelijkheid neemt en degenen die daarvan de dupe zijn, zijn de mensen die met hart en ziel werken om de kachel te laten branden (zowel SVB medewerkers als zorgverleners). Zij die de werkelijke verantwoordelijkheid dragen hebben geen last van zorgen over een niet brandende kachel of genoeg middelen hebben om een kindermond te voeden.
    Zorgverleners, budgethouders en telefoonmedewerkers van de SVB kunnen hier allemaal niets aan doen, maar ze worden wel tegen elkaar uitgespeeld. Laten we wakker worden en zij die werkelijk verantwoordelijk zijn aanspreken op hun plicht...te beginnen bij de verkiezingen volgende week.

  • Corina zei:

    In overleg met mijn ZZP verpleegkundige hulp heeft zij een mail naar het ministerie van VWS gestuurd ( [email protected] )? Binnen een paar dagen werd zij en ik daarna ook, netjes gebeld door een medewerkster van het ministerie van VWS. Geloof het of niet,maar toen kon er ineens heel snel zaken gedaan worden. Misschien een tip voor mensen hier. En lieve hulpverleners, jullie zo'n allemaal schatten, met hart voor je werk en de cliënten voor wie jullie werken. Gelukkig! Immers, zonder jullie blijven mensen die zorg nodig hebben, van de noodzakelijke zorg verstoken. Omdat ik (vroeger zelf werkzaam in de verpleging) ook zorgafhankelijk ben, wil ik bij deze expliciet mijn waardering voor jullie uitspreken. Jullie zijn toppers!

    Maak zeker nu, gebruik van verkiezingstijd en mail de politiek. Voor wie interesse heeft, onderaan het bericht staan wat mailadressen.
    MAAR MAIL VOORAL DE STAATSSECRETARIS (en stuur je bericht in cc naar politici). VWS neemt actief contact op met wie op deze manier van zich laat horen!
    Hopelijk gaat het jullie, zorgkanjers, helpen heel snel te krijgen waar je gewoon recht op hebt, je verdiende salaris!

    Heel veel succes ermee!

     Email aan:
     [email protected]  

    Email CC bijvoorbeeld aan:

    - [email protected] (VVD)
    - [email protected] (PVDA)
    - [email protected] (SP)
    - [email protected] (CDA)
    - [email protected] (D66)
    - [email protected] (Groen Links)

  • marjan zei:

    Het loopt helemaal niet goed bij de SVB.
    Cliënten en zorgverleners die zich per oktober vorig jaar hebben aangemeld voor de salarisadministratie hebben nog steeds geen enkele uitbetaling ontvangen, wel loonstroken maar niet het bijbehorende geld
    Medewerkers aan de telefoon zeggen vaak maar wat, geven elke keer als de budgethouder belt een ander antwoord, ze wil niet meer bellen nu, omdat het totaal geen zin heeft, maar er wordt geen geld overgemaakt, terwijl het budget er is.
    Belachelijk dat er zo weinig aandacht in de pers wordt besteed aan dit drama.
    Is de norm in Nederland dat je maanden voor niets moet werken en je mond moet houden ? Waarom treedt van Rijn niet af, iedereen zou massaal naar hun gemeente moeten gaan om inkomensondersteuning te vragen, waar moet de huur en de rekeningen van betaald worden. Dit drama is nog lang niet voorbij en gaat nog veel meer rampzalige gevolgen krijgen, zoals al voorspeld werd door de werkers in de zorg.
    Welke beleidsmakers bedenken dit soort dingen en zitten ze met zn alen te slapen in Den Haag ? We moeten ons schamen in een westers land als de onze dat we dit soort misstanden toelaten . En stemmen ? Wat heeft dat voor zin,
    je stem gaat gewoon op in de massa, geen enkel nut en lost ook geen problemen op.

  • trudy zei:

    Heb net 2 dagen mn salaris van 2 mnd binnen. Wel steeds correcte medewerkers svb aan de lijn gehad. Denk dat ik wel ietsvan 25 telefoontjes heb gedaan. Uiteindelijk uitgeput,huilend aan de lijn en werd ik teruggebeld door kantoor amsterdam.Noodscenario enmet 2 dagen,nu 2 dagen geleden dus stond t op mn bank. Ik stuur hierbij ook veel sterkte aan iedereen,die nog in t duister tast. TeGEK voor woorden.

  • trudy zei:

    Ben ook steeds correct gebleven naar de medewerkers van de svb. Zij kunnen er niets aan doen.

  • frank zei:

    Verbaast me dat zorgverleners geen kort geding aanspannen tegen de SVB vanwege het ten onrechte niet uitbetalen van je verdiende loon,'
    Gewoon doen, de SVB wordt dan tevens veroordeeld in de proceskosten !

  • Robert Peeters zei:

    Nog even en ik stuur mijn declaraties maart naar de SVB. of ze zullen betalen? Er is dit jaar nog geen cent uitbetaald aan mijn geduldige PGB hulpen. Zorgverleners moeten m.i. nu toch echt in de problemen........ maar wanneer gaan we en masse naar het Binnenhof om van Rijn het land uit te jagen. Ik ben te ziek eom iets te organiseren. Maar ik ben er zeker van dat ik mee ga naar het Binnenhof. Vanuit mijn rolstoel kan ik nog flink om me heen meppen met mikn stok........
    Wanneer gaan we?

  • willem zei:

    mijn vrouw heeft al drie maanden geen vergoeding meer ontvangen voor bewezen diensten maar evengoed verzorgt ze haar client nog want zij laat ze niet in de kou staan zoals den haag het doet maar dat er een een keer een eind aan moet komen is zeker.als dit nog erg lang gaat duren staan er straks een boel op straat die geen huur of hypotheek kunnen betalen.

  • Daniella zei:

    Helaas heb ik ook nog geen geld van de SVB gestort gekregen.
    Jan en februari nog niets . Van 1 PGB Cliënt is 1 zorgverlener niet betaald de andere 5 zorgverleners wel.
    Ook dat is heel apart de 1 wel de ander niet of krijgt dubbel betaald.
    Wat moeten wij doen......een rechtszaak tegen de SVB of tegen de staat.

  • Jan zei:

    Vorige week januari en van zorgvragers met vast maandbedrag ook februari van SVB ontvangen.
    Declaraties bij ZvW voor de mensen met losse functies lopen bij ons nog wel stroef, nog niet alles van januari binnen.
    Ik heb op zich wel goede hoop dat wanneer het systeem loopt het dan wel goed zal gaan en dan maar weer af gaan vragen wat 2016 ons weer gaat brengen, want dit is een tussenjaar, wat dat ook moge betekenen.

  • Lotte zei:

    Er worden vragen gesteld wie aansprakelijk gehouden kan worden als je niet wordt betaald betaald.
    De overeenkomst heb je als zorgverlener met de budgethouder/werkgever, die ka aansprakelijk worden gesteld voor t niet nakomen van zijn verplichtingen. De zorgverlener heeft geen overeenkomst net de Svb dus kan je die als zorgverlener niet zélf aansprakelijk stellen voor je schade. De werkgever heeft deze overeenkomst wel en kan dus de Svb aansprakelijk stellen, mits sprake is van schade (hij heeft de zorgverlener uit eigen zak betaald bv)
    Hoop eea duidelijk te hebben gemaakt

  • frank zei:

    Beste Lotte,

    een pgb zorgovereenkomst is thans geen gewone arbeidsovereenkomst meer,de pgb houder mag immers niet meer over zijn eigen budget beschikken dat doen de klungels bij de SVB,die fout op fout maken waardoor uiteindelijk de pgb houder zonder hulp in de ellende blijft zitten.DEze overmachtssituatie kan natuurlijk niet op hem of haar worden afgewikkeld, dat zou o.a. in strijd zijn met de vereisten van redelijkheid en billijkheid volgens het Nederlands recht.
    Veel pgb houders zijn niet vermogend en kunnen dus een advocaat krijgen toegewezen van staatswege bekostigt, dus een kort geding (met publiciteit) aanspannen.!!

  • sonja zei:

    een protest op het binnenhof met spandoeken organiseren!

    je blaast stoom af op het forum maar het lijkt niet aan te komen bij de mensen die er wat aan moeten doen. van Rijn neemt het alleen op voor zijn familie.

    ik heb betaald gekregen en zelfs dubbele betalingen gekregen en nog eens een onduidelijk bedrag met voor mij onbekende kenmerken.
    dat krijg je als je dubbele papieren moet insturen omdat zij geen gegevens blijken te hebben..

    Mijn college heeft echter nog steeds niets ontvangen.
    excuus: het vakje persoonlijke begeleiding stond niet aangevinkt in het SVB systeem

  • Guus zei:

    HO HO Frank, het woord "klungels" vind ik ONGEPAST!
    De eindverantwoordelijke voor het hele gedoe rondom uitbetaling ligt niet bij hen, maar bij Van Rijn, zoals je van mij en vele anderen in eerdere reacties heb kunnen lezen.

    Iedereen die klaagt over de SVB moet eens ophouden, maar schrijven over de afwikkelingen en problemen met uitbetalingen e.d.!

    Het heeft ook geen zin om kwaad te worden als je telefonisch contact heb met de SVB zoals ik eerder heb gelezen.

    En als dit te lang gaat duren stappen we maar massaal naar den Haag om van Rijn en ministerie van VWS aansprakelijk te stellen!

  • sigrid zei:

    Ik heb 23 December me laatste salaris gehad van mijn cliente.
    3x opnieuw overeenkomst gestuurd, en nog niets. Van de week gebeld, hadden ze me maandloon verkeerd ingevuld.
    Vandaag weer gebeld, ja er moet nog een uur tarief bij, en dat gebeurt altijd in het weekend. En dan gaat U met de betaling van 27 maart mee, en me rekeningen dan????
    En de extra kosten vanwege te laat betalen?????. Kunnen we die ook bij de SVB in dienen.
    Je clienten laat je niet zitten, maar wat een rechtsyteem zeg, en de minister maar zeggen, komt allemaal goed.

    Ja hij krijgt zijn dikke salaris wel uitbetaald elke maand.
    En wij komen in de problemen door nalatigheid.

    Ze hadden de pgb's bij de clienten moeten laten, tot alle overeenkomsten waren goedgekeurd en dan overhevelen.
    Hadden we geen problemen gehad.

    SIGRID

  • Cora Postema zei:

    Hier PGB op basis van Wlz en vast maandbedrag keurig uitbetaald.

  • patricia zei:

    Gouden tip; twitter een bericht op svb. je wordt de volgende dag teruggebeld.

  • Pieter zei:

    Na 8 uur 's-ochtends lukt het meestal niet meer Utrecht te bereiken, ook heeft hun computersysteem veel storingen, terugbel verzoeken en toezeggingen worden niet nagekomen. Ik had beter eerst aandelen kunnen kopen bij KPN en Ziggo.......Uploads werken niet, op e-mails wordt niet gereageerd. Van de drup in de regen of was het omgekeerd? Terwijl destijds Hogervorst (ook VVD) al zei als het niet goed werkt dan kunnen altijd terug naar het oude systeem, zoals bij de ZFW en particuliere verzekeringen. Maar dit hoor ik van Rijn niet herhalen??

  • Pieter zei:

    Blijkbaar wordt bij de SVB-PGB op zaterdagen en avonden door de week ook gewerkt, echt leuk 150% en 200% toeslag.Je hoeft alleen de telefoon aan te nemen, zaken te noteren en zeggen dat je er niets van weet en dat collega's verder onbereikbaar zijn, maar maakt U zich vooral geen zorgen alles komt in orde. Een telefoonrobot is zeker goedkoper en kan dit gesprek met veel minder wachttijd overbrengen..........................

  • margriet zei:

    Ben er zojuist achtergekomen dat 1 van de hulpverleners geen betalingen van jan/feb heeft ontvangen omdat het uurloon van 12 euro BRUTO niet accoord is bij het zorgkantoor? nee het moet van hun 11 euro zijn???? Dat doe je met iemand die al 10 jaar hier dit werk doet???Maar kom er maar eens achter waarom die 12 teveel was en waarom kan een ander dan wel 20 ontvangen????

  • gila polak zei:

    om het hier te melden zal niet veel uithalen maar ik kan ook even gal spuien
    IKHEBOOKNOGGEENCENTONTVANGENVANJANUARI.

    het is schandalig, ben er zo klaar mee
    hoorde van iemand anders dat ze ineens de bedragen op de site van de SVB hebben gewijzigd en kan dus de facturen niet eens indienen
    WAT EEN VERSCHRIKKELIJKE BENDE.
    Ik heb nog nooit zoveel geklungel meegemaakt.

    Bedankt minister en jouw hele gevolg dat dit zo perfect geregeld is.
    JULLIE MOETEN JE DOODSCHAMEN, WEG MET DE MINISTER EN DE STAATSSECRETARIS EN ONTSLAG VOOR ALLEN DIE HUN WERK NIET GOED DOEN BIJ DE BETROKKEN ORGANISATIES

    WEERZONDERGELDHETWEEKENDIN

  • Lotte zei:

    Beste frank,

    Redelijkheid en billijkheid komen pas aan de orde bij de bepaling van de hoogte van het bedrag. In het aansprakelijkheidsrecht gaat het erom of je een juridische relatie hebt. Zonder juridische relatie (uit overeenkomst, wet of onrechtmatige daad) wordt je NIET ontvankelijk verklaard in je klacht. Ik heb geen wetsartikel gevonden waarin de weg open gemaakt wordt dat de zorgverlener de Svb direct aansprakelijk kan stellen voor het niet betalen van het loon. Een zorgverlener heeft een arbeidsrelatie met de budgethouder en de budgethouder met de Svb. Je kan dus alleen de Svb bereiken door de budgethouder aansprakelijk te stellen. Deze leidt dan aantoonbaar schade en kan dus de Svb aansprakelijk stellen.
    Ik hoop zo te voorkomen dat mensen voor niets geld uitgeven aan het dagvaarden van de Svb ipv de budgethouder. Het klinkt erg oneerlijk en overleg met je budgethouder is hierin echt belangrijk maar in uiterst geval misschien de enige weg

  • hennie zei:

    Mijn handen jeuken. Ik zou daar wel even een paar weken aan het werk willen. Flink met de bezem erdoor en alle probleemgevallen aanpakken!

  • frank zei:

    Beste lotte,

    bedankt, dus de pgb hulpverlener dient eerst de budgethouder aansprakelijk te stellen indien hij/zij geen loon ontvangt en eerst daarna kan de budgethouder (met advocaat) de SVB in rechte aansprakelijk stellen en dwingen tot betaling over te gaan conform de indicatie en budgeten.
    Het gaat in alle gevallen om medisch noodzakelijke hulpverlening , die zonder problemen verstrekt en betaald zou behoren te worden.Het feit dat er zoveel fout gaat en budgethouders uiteindelijk van de noodzakelijke hulpverlening verstoken blijven is werkelijk een grote schande !!!!, en van Rijn heeft nog steeds geen motie van wantrouwen aan zijn broek..door dit wanbeleid zal de pgb hulpverlening steeds meer om zeep worden gebracht.

  • Wilco zei:

    Ik heb mijn verhaal aan de fractie van de SP gemaild (zie reactie hieronder). Misschien helpt het beter als iedereen z'n hart lucht aan een politieke partij ipv op deze site. Zij kunnen misschien wat meer doen dan wij hier.

    Hartelijk dank voor uw e-mail aan de SP-fractie.


    Wij hebben de afgelopen weken heel veel meldingen ontvangen van mensen die nog steeds niet uitbetaald zijn. Wij hebben opgeroepen tot snelle debatten en hebben vele kritische vragen gesteld aan de staatssecretaris. Meerdere keren heeft de SP, maar ook andere partijen, gevraagd om een verbeterde invoering. Ook hebben wij de staatssecretaris gevraagd of het niet mogelijk is om voor de mensen waarbij het evident nog niet gelukt is om contracten te verwerken gewoon het pgb te verstrekken.
    Iedere keer weer heeft de staatssecretaris beterschap beloofd, hoewel gelukkig veel mensen inmiddels zijn uitbetaald, zijn tot op heden nog niet alle problemen opgelost. Er komt binnenkort een onderzoek naar de oorzaak van deze problemen en in het onderzoek wordt ook gekeken hoe deze problemen in de toekomst voorkomen kunnen worden.

    Wij volgen deze situatie kritisch en stellen het zeer op prijs als u uw ervaringen met ons deelt omdat wij dit mee kunnen nemen in voorbereiding op het vervolgdebat van 26 maart en wij hopen dat de Staatssecretaris eindelijk eens gaat bekennen dat de invoering veel te snel is gegaan en hij zijn excuses aanbied aan alle gedupeerden. Maar nog beter is dat hij met daadwerkelijke oplossingen komt.

    Nogmaals dank!

  • donach zei:

    En uit welk potje worden al die extra volgacties, die ketenregisseur en herstelwerkzaamheden betaald????

    O ja natuurlijk uit het potje waar ons publiek zorggeld in zit. En dan maar beweren dat wij geld verspillen! Wie verspilt er nu geld???

    Budgethouders investeerden tot nu toe in directe zorg en niet in ketenregiseurs etc. Veel efficiënter, goedkoper en doelmatiger.

    En natuurlijk moet fraude aangepakt worden maar tot nu toe meld Per Saldo dat de onderzoeken 0,07% onregelmatigheden hebben opgeleverd. Dat zijn nog niet persé fraudes maar kunnen ook onbedoelde fouten zijn.

    Natuurlijk zijn alle argumenten rondom fraude om het trekkingsrecht voor PGB in te voeren alleen bedoeld om het PGB om zeep te helpen. Zo veel mensen zijn gestopt met PGB of erger nog zijn overgestapt op Zorg in Natura (precies wat bepaalde personages willen) of nog erger vermijden zorg!

  • tiny zei:

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/23815114/__Betaling_pgb_blijft_zootje__.html

  • Floor zei:

    Ik ben zorgverlener van mijn partner. De SVB verzorgt al jaren mijn administratie zonder problemen. Heb tijdig de zorgovereenkomst en het zorgplan ingediend. Altijd netjes verantwoord naar het zorgkantoor, 2 keer een intensieve controle gehad, alles prima in orde. En nu...omdat een stelletje klootzakken de boel middels fraude met het pgb verziekt heeft, moet de boel anders georganiseerd worden. Het gevolg is dat ik en velen met mij nog geen cent heb gezien!!

    Wel een fijne rekening van het CAK, werd de eigen bijdrage voorheen ingehouden van het pgb, nu mag mijn partner dat lekker zelf betalen, 664 euro per maand!!

    Nederland veranderd, de zorg veranderd mee......bah!!!

  • tiny zei:

    Citaat van de mail die ik kreeg van per saldo ;

    U heeft bij ons een melding gedaan dat uw zorgverlener(s) nog steeds niet zijn uitbetaald door de SVB. De SVB heeft een speciaal team dat meldingen die via Per Saldo binnen komen met spoed verwerkt.



    Indien u het bijgeleverde formulier van de SVB invult en retourneert naar het volgende emailadres: [email protected], garandeert de SVB na ontvangst van uw ingevulde formulier een uitbetaling binnen 1-3 werkdagen

    Nou het zal jullie verrassen...het zijn inmiddels 4 werkdagen en nog steeds NIKS ontvangen! Mijn cliënt kon overigens wel zien dat het geld van de betreffende rekening gehaald was????????

  • Guus zei:

    Nou Tiny,
    Hier ook nog niets betaald in 2015 aan 2 zorgverleners, RRT laat al sinds 3 maart op zich wachten. 18 maart nogmaals een mail gestuurd maar nu met een CC naar de STAATSSECRETARIS VWS en wat denk je........nee geen reactie....alleen zo'n mail als jij van de SVB (standaard bevestiging van mailontvangst).

    Ik heb nog een dikke budget van 2014 staan wat teruggestort moet worden naar t Zorgkantoor. Maar nu kan dat niet omdat ik de definitieve afrekening op korte termijn verwacht.
    DIT IS ZO'N ONNODIGE KOSTENPOST VOOR DE ZORG: KONDEN ZE BETER bv RENTE VAN TREKKEN!
    En zie ik nog zoveel meer, waar men al meer dan een decennium op had kunnen bezuinigen in de zorg! En dat zijn beslist GEEN PEANUTS zoals het kabinet beweert!!

  • Melina zei:

    Hier ook nog steeds drama. 2 van mijn zorgverleners zitten nog steeds zonder geld. Januari niet gestort en februari ook niet. Maar een zorgverlener die al per 1 februari uit dienst is gegaan, krijgt wel nog het loon. Bellen heeft geen zin, want zeggen ze.. er is een mutatie van gemaakt en we kunnen niets doen tot deze is verwerkt. Betalen ze zo ook de kosten die de zorgverleners krijgen doordat ze hun rekeningen niet kunnen betalen?? Ik vind het te triest voor woorden dat het zo moet allemaal. Mocht ik het maar weer zelf regelen, dan hadden mijn zorgverleners tenminste geen geldzorgen en ik geen schaamte om een beroep op hun te doen.

  • tiny zei:

    http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3928592/2015/03/26/Deel-Kamer-zegt-vertrouwen-in-Van-Rijn-op-om-pgb.dhtml

  • Sjannie zei:

    In februari 2015 een Pgb cliënt gehad.
    Daar cliënt plotseling overleden is en de loonoverzichten niet heeft kunnen ondertekenen
    kan SVB niet tot uitbetaling komen.
    Kan dit zomaar???

    Gr. Sjan

  • wilco zei:

    Nog steeds aan het wachten op mijn loon. Van een paar zorgverleners heb ik het loon, na veel inspanning, van januari en februari ontvangen, maar het grote geld is nog bij de SVB. Nu blijkt op 1 april dat ik van deze budgethouders geen loon van maart heb ontvangen. Begint het nu weer van voren af aan?

    Complottheorien zijn niet echt mijn ding, maar als ik zo hoor hoeveel zorgverleners stoppen met dit werk, omdat het zo niet meer te doen is, vraag ik me af of dit misschien een 'mooie methode' is van de regering om zo het hele PGBsysteem om zeep te helpen. In dat geval zal ik tot de laatste snik mijn geduld bewaren.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.