1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Waarom partner worden?

Hulpvragers hebben allerlei verschillende hulpvragen. Als overheid, welzijnsorganisatie of branchevereniging is het moeilijk om iedereen te helpen. Wilt u ook het liefst iedereen helpen ondanks de complexiteit van de vraag, of het feit dat de vraag niet valt onder uw expertise? De Nationale Hulpgids kan u daarbij helpen, samen kunnen we meer mensen helpen aan goede persoonlijke hulp.

Er gaat een hoop veranderen in Nederland de komende jaren. Mensen moeten steeds meer hulp zelf organiseren. De thuiszorg, huishoudelijke hulp en kinderopvang zal steeds meer uit de eigen zak betaald moeten gaan worden. Juist daarom is een website als de Nationale Hulpgids zo belangrijk.

De Nationale Hulpgids wil namelijk dé plek zijn waar hulpvragers gratis kleinschalige, betrouwbare, betaalde hulp kunnen vinden. Die hulp die maatwerk kan bieden tegen een goede prijs en op een persoonlijke manier.

Wij geloven dat lokale kleinschalige initiatieven de toekomst zijn van de thuiszorg, kinderopvang, woonvormen en gezinsondersteuning. Omdat dit goedkoper is met een hogere kwaliteit en meer tevredenheid van alle partijen. Of het nu de hulp is die meer werkplezier heeft, of de hulpvrager die zich niet als nummer maar als mens benaderd voelt.

Meerwaarde Nationale Hulpgids

  • Altijd iemand kunnen helpen, nooit meer iemand wegsturen zonder hulp.
  • Hulpvragers kunnen gratis hun hulpvraag stellen op de Nationale Hulpgids. Zo hoeven ze zich geen zorgen te maken over het vinden van een geschikte hulp bij hen in de buurt.
  • De hulpvrager kan zelf bepalen wie hem of haar komt helpen en tegen welk tarief.
  • Zowel voor Pgb-houders als hulpvragers die de hulp betalen uit eigen middelen.
  • Hulp zoeken op een veilige manier en met respect voor privacy. Want het gaat om mensen die elkaar willen helpen en daar moet je voorzichtig mee omgaan.

Wat u kunt doen als partner van de Nationale Hulpgids

Als eerste helpt u natuurlijk de zorgvragers al door ze door te verwijzen naar de Nationale Hulpgids. Wij hebben voor u folders met informatie die u kunt meegeven als een zorgvrager aan uw balie staat.

Maar u kunt meer doen, sommige hulpvragers kunnen zelf niet hun hulpvraag formuleren, u kunt daarbij helpen. Op de Nationale Hulpgids heeft elke hulpvrager een eigen account, waarin persoonlijke gegevens, de hulpvraag en informatie over de omgeving samen een gedegen hulpvraag vormen.

Uit onderzoek blijkt dat vaak een vertegenwoordiger van de hulpbehoevende gebruik maakt van onze dienstverlening. Door de professionaliteit, kennis en ervaring binnen uw organisatie denken wij dat uw hulp bij het vaststellen van een hulpvraag een significante verbetering is. De kwaliteit van de hulpvraag zal door ondersteuning van een professional zonder eigenbelang, enorm verbeteren. Een goede hulpvraag geeft voordelen voor uw organisatie, de hulpvrager, de hulpverlener en de Nationale Hulpgids.

Samenwerkingsmogelijkheden

Hoewel we bij de Nationale Hulpgids altijd openstaan voor eigen ideeën, hebben wij in deze context een tweetal mogelijkheden uitgewerkt.

Mogelijkheid 1 - Koppeling intranet of website

Het aanleveren van een hulpvraag uit uw eigen netwerk, door een directe koppeling te maken met uw intranet of de zoekmachine op uw website. De koppeling kan door de Nationale Hulpgids worden aangeboden. De hulpvraag wordt automatisch vanuit uw systeem met een eigen kenmerk (zoals uw bedrijfsnaam of logo) op de Nationale Hulpgids geplaatst. Hiermee is een reactie binnen 48 uur gegarandeerd.

Mogelijkheid 2 - Aangepaste integratie

Door databestanden te koppelen kunnen wij uw dienstverlening verbeteren. Zo is het mogelijk dat bijvoorbeeld een vrijwilligersbestand gekoppeld wordt aan een hulpvraag of dat onze hulpverleners op een sociale kaart komen te staan.

Vertel het door!

Door mensen te vertellen over de Nationale Hulpgids kunt u hulpvragers helpen een goede hulp te vinden. Wij helpen ze gratis verder.

Ondersteuning diensten

De techniek van onze websites is belangrijk, maar we verliezen niet de menselijke kant uit het oog. Daar zorgen onze gebruikers dagelijks wel voor, met al hun opmerkingen, suggesties en verbeterpunten. Onze medewerkers beantwoorden elke dag persoonlijk de vragen die binnenkomen bij de helpdesk. Daarnaast worden onze advertenties persoonlijk gecontroleerd op authenticiteit en inhoud en hebben we dagelijks telefonisch contact met hulpvragers, om te zorgen dat ze zo goed mogelijk geholpen worden. De persoonlijke helpdesk kan ook bij samenwerking ingezet worden ter ondersteuning van het partnerschap.

Andere partners

Bent u niet van een overheids- of welzijnsorganisatie of belangenvereniging, maar heeft u wel interesse in een samenwerking met de Nationale Hulpgids, omdat u de zelfde doelgroep bedient? Lees hier meer over de mogelijkheden.

Contact

Graag horen wij of u interesse heeft om eens te praten. Neem hier contact met ons op voor een belafspraak

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.