1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verplichte zorgovereenkomst

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 02 November 2008 00:48
wanneer je een PGB hebt moet je een zorgovereenkomst kunnen overleggen naar het zorgkantoor ter verantwoording van je PGB.

Nu stuurt een PGB buro mij ter ondertekening haar eigen
Bemiddelingsovereenkomst.

Op http://www.svb.nl/internet/nl/digitaal_loket/formulieren_en_brochures/pgb/index.jsp
kun je downloaden arbeidsovereenkomsten met
particulier of zorginstelling,
maar die zijn niet perse verplicht om te gebruiken ?

Dus een andere bemiddelings-zorgovereenkomst mag ook ?

wie heeft hiermee ervaring ?
Geplaatst: zondag 02 November 2008 11:55
Je mag ook andere overeenkomsten gebruiken.

De kneep zit erin, dat in principe afspraken, die meer kosten dan de standaardovereenkomst aangeeft, niet onder het PGB vallen.
Dit staat in de richtlijnen aan het zorgkanoor bij de controle van de verantwoording PGB.

Er staat overigens niets in over de flexwet waar je als opdrachtgever wel aan gebonden bent.
Voor ons is dat de juridische grond om door te betalen als wij geen gebruik maken van de zorgverlener.
Als je dat, zonder dat de flexwet van toepassing is, in het contract opneemt is er bijv. grote kans, dat voor deze uren geen PGB vergoed wordt.

Bemiddelingskosten moeten in het uurloon worden verdisconteerd.
Dus U betaalt van Uw PGB rekening een bedrag aan het bemidddelings
bureau, die vervolgens voor haar rekening iemand naar U stuurt.
Vervolgens stuurt het bureau U een rekening voor het totaal.
Dus geen bemiddelingskosten betalen een een bureau voor iemand, die U in dienst neemt.
Foveo Geplaatst: maandag 03 November 2008 20:33
NOOIT EEN BEMIDDELINGSBUREAU PER ONDERSTEUNINGSUUR GAAN BETALEN!

Sorry voorde grote letters maar ik kom ze tegen in mijn bedrijf:
De begeleidster ontvangt 12.50 per uur en de bemiddelaar rekent 35 tot 45 per uur.
Raad eens wie hier het meest verdient?
Juist: de zorgbemiddelaar, die doet niets en krijgt elk uur wel zijn geld.
Ga waar mogelijk een overeenkomst aan met de begeleider zelf of vraag hoeveel de bemiddelaar uitkeert aan de begeleider.
Je kunt met een beetje handigheid namelijk best veel zorg inkopen!

Wat wel uit het PGB kan is de eenmalige bemiddelingskosten voor werving en selectie personeel of voor het opstellen van contracten.
Dat hoeft overigens ook geen 600 euro te kosten, daar kun je ook meerdere offertes voor vragen bij aanbieders.
Wees creatief: het zijn centen voor zorg!!!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.