1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PGB aan jezelf uitbetalen

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 26 Oktober 2008 21:55
Net als zoveel ouders is het mij behoorlijk onduidelijk of je nu wel of niet aan jezelf mag uitbetalen, en na wat bladeren op het forum is het mij nog steeds niet duidelijk of het wel of niet mag.

Wie heeft er een duidelijk antwoord op?
Geplaatst: maandag 27 Oktober 2008 14:08
Dat mag. Wel een contract maken en daarnaar ook handelen.
Geplaatst: maandag 03 November 2008 19:24
Niet alleen een zorgovereenkomst maken ook een nota van je uren die je declareert!
Hou je administratie goed bij. Je moet er wel rekening mee houden dat je belasting moet betalen over je gewerkte uren! Je moet ze dus opgeven!
Geplaatst: maandag 03 November 2008 23:58
Hè ?!
Mag je als PGB-houder ZELF voor JEZELF werk verrichten ?
Het PGB is toch voor werkzaamheden die je NIET zelf kan ?
Zo ja, wat voor een (soort) werkzaamheden (bijvoorbeeld) dan ?
Ben benieuwd.
Mvg.
Prinshuizen beschermd wonen leeftijd 18+ gemeente Hardenberg Geplaatst: woensdag 05 November 2008 08:57
Hallo,

Dit klopt niet! Je mag niet een indicatie aan vragen,PGB ontvangen en dan voor jezelf een contract aan gaan om jezelf hulp te geven!!! Dit klopt niet hoor daar krijg je onherroepelijk problemen mee!
Ik denk dat de fout zit in dat je wel voor een evt familielid mag gaan werken met contract of ouder een aantal uren voor een eigen kind hulp mag bieden!

gr J.Prins
Geplaatst: donderdag 06 November 2008 12:04
"Net als zoveel ouders"
Ik neem aan, dat je je als ouder door je kind laat inhuren.
Dat kan!
Op papier toont het logischer wanneer dan de ene ouder met de andere ouder namens het kind een contract aflsluit. Éen ouder treedt dan op als budgetbeheerder.

Indertijd heb ik de kantonrechter gevraagd of ik op deze wijze mijn kind mag verplichten. ( Op het standaardcontract van de SVB wordt het kind als werkgever genoemd, terwijl kinderen volgens de wet handelingsonbekwaam zijn. M.I. is daarom zo'n contract van rechtswege nietig).) Het antwoord was, dat als ik teken ik verantwoordelijk ben en niet mijn kind.
Toch moet ik van de belastingdienst jaarlijks opgeven wat hij in en exporteert! Dat is lachen, zover heb ik het nooit gebracht!
Geplaatst: maandag 10 November 2008 01:01
Ik dacht al.

Dank voor jullie reacties.

Mvg,

Hans.
Gerda Geplaatst: vrijdag 21 November 2008 22:59
Heb zelf net een pgb aangevraagd voor mijn man.
heb de toestemming binnen en mag nu ook de zorg aan hem gaan verlenen.
krijg zelfs een stukje mantelzorg betaald.
dus mag het wel kreeg zelfs dit advies van het ciz.
Geplaatst: woensdag 24 December 2008 10:16
Omdat ik door de ziekte van mijn dochter (11 maanden) onbetaald zorgverlof heb genoten en nu ook een andere baan neem om de zorg beter te combineren, betaal ik mezelf ook een kein gedeelte uit het PGB-budget. Dit, omdat ik door alles inkomstenverlies heb. Het overige budget wordt besteed aan opvang voor mijn dochter op de momenten dat ik werk. Ik voelde me er best schuldig onder, maar het zorgkantoor vond het geen enkel probleem als ik het op deze manier doe. Ik kreeg wel de tip van Per Saldo om goed te lezen wat er in je indicatie staat vermeld. Als hier nadrukkelijk staat dat PGB wordt toegekend om ouders te ontlasten, dan wordt het moeilijker om jezelf als ouder PGB geld te geven.
Groetjes, Cécile
Foveo Geplaatst: zaterdag 03 Januari 2009 01:10
Denk er wel om dat je de mantelzorgvergoeding NIET op je eigen naam zet als je een overeenkomst hebt op pgb/basis met de zorgvrager.
Dat is namelijk NIET toegestaan!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.