1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ondersteunende en activerende begeleiding ???

Auteur Bericht
Bianca Geplaatst: donderdag 23 Oktober 2008 20:05
Beste mensen
Sinds kort vang ik in 2 weekends per maand kinderen op vanuit een pgb en doe mijn best hun een goed, gezellig en rustig weekend te bieden. Graag zou ik dit in de toekomst uit willen breiden. Nu hoor en lees ik steeds vaker de term ondersteunende en/of activerende begeleiding. Wat houd dit precies in en wat heb je daar qua kennis en ervaringen voor nodig?
Is er iemand die mij dit wil/kan uitleggen?


groetjezzzzz
Natasja Geplaatst: vrijdag 14 November 2008 17:21
Hoi,

Ondersteundend wil zeggen dat je het gezin ondersteunt, dit kan van alles zijn. Ligt natuurlijk aan de zorgvraag en problematiek. Zelf werk ik bij een gezin voor ondersteunende hulp, ik doe de kinderen in bad en breng ze naar bed. Mocht het nodig zijn dan blijf ik bij de kinderen als de ouders weg moeten. Het is dus een term die erg verschillend kan worden gebruikt. De term wordt ook gebruikt voor bijvoorbeeld bij huiswerkbegeleiding.
Met de term ondersteunend kan je alle kanten op.

Groetjes
Bianca Geplaatst: zaterdag 15 November 2008 22:26
Dankjewel voor je heldere uitleg.
Ik had al wel een vermoeden dat t ongeveer zo zat, maar wou t toch ff zeker weten.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.