1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

samen spelen?? reageer!!

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 03 Oktober 2008 20:57
In mijn werk als klassenassistent op een ZMLK-school hoor ik vaak dat het voor de kinderen steeds moeilijker word om met vriendjes uit de buurt samen te spelen. Met kinderen uit de klas afspreken is dan meestal weer een heel geregeld vanwege het vervoer met de busjes e.d. Nu heb ik het idee om iets van een netwerk op te zetten, waarbij kinderen met een handicap bij elkaar kunnen spelen of iets te organiseren waar kinderen met een handicap naar toe kunnen. Zo komen ze toch in de gelegenheid om samen te spelen. Mijn vraag aan de PGB-houders.. is dit iets waar jullie naar op zoek zijn en zo ja, waar liggen dan de behoeftes?
Ik denk ook aan een sport/spel clubje op woensdagmiddag of zaterdagochtend waarbij we met een klein groepje kinderen spelletjes kunnen doen. Het hele plan is nog in ontwikkeling, want ik wil eerst de behoeftes in kaart brengen.
Dus graag een reactie!!
Geplaatst: woensdag 12 November 2008 20:10
Hallo,
Ik begeleid een jongen van 11 jaar die licht autistisch is en naar speciaal onderwijs gaat. Hij wilde ook graag met andere kinderen samen spelen en dat lukte ook niet goed met kinderen uit zijn klas. Toen ontstond het idee om hem op woensdagmiddag te laten spelen op de buitenschoolse opvang bij hun in de wijk waar zij al een beetje contact mee hadden. De BSO ging ermee accoord mits er extra begeleiding is. Dat doe ik nu ruim een jaar. Het jongetje leert steeds beter te spelen met 'gewone' kinderen en groeit er enorm door. Misschien een idee voor anderen?

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.