1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Taxivervoer betalen uit PGB ?

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 24 Augustus 2008 09:38
Onze dochter gaat volgende week naar een nieuwe school. Ze blijft bij dezelfde instantie ook 2 keer per maand logeren maar het logeerhuis ligt op 20 minuten van de school. Nu is het punt hoe komt ze daar ? Zelf brengen is geen optie, want wij wonen een uur van de school vandaan en zou ik dus 2 uur kwijt zijn om haar naar het logeerhuis te brengen. De school rijdt wel met een busje maar daar is maar 1 rolstoelplek en die is al vergeven. Ik kan wel een taxi regelen in die buurt maar kan ik dat betalen uit mijn PGB ? Ik heb wel O.B dag met vervoer maar dat is daar niet voor bedoed geloof ik.

Wie helpt mij aan een snel antwoord ?
Geplaatst: zondag 24 Augustus 2008 11:38
Deze instantie wentelt het probleem wel gemakkelijk op U af!
I.p.v. dat Uw kind op vrijdag een uur vervoer nodig heeft is dat nog maar 20 minuten. Dit voordeel steekt de instantie in haar zak en U mag het probleem oplossen.

Het zou redelijk zijn, dat deze instantie de autokosten voor haar rekening neemt en U ondersteunende begeleiding daarboven uit het PGB betaalt.
Geplaatst: dinsdag 02 September 2008 13:23
Beste Marieke,

Wat jij nodig hebt valt volgens mij onder de vervoersvoorzieningen en die kan je bij de gemeente waar je ingeschreven staat aanvragen. Mijn ervaring hiermee is dat dit redelijk snel rond kan zijn.

Sucses,
Jolanda

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.