1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

contract beeindigen

Auteur Bericht
Christel Geplaatst: donderdag 31 Juli 2008 12:56
hoe kan ik een zorgcontract stopzetten ?
deze persoon heeft een ondersteunend begeleiding contract aangezien deze niet voldoet wil ik er een punt achter zetten is dat mogelijk?
Geplaatst: donderdag 31 Juli 2008 17:43
dat hangt er vanaf, welk contract je zelf die persoon heb aangeboden:
een freelancer contract..deze kun je elk moment stoppen.en er is per direct geen verplichting meer.
een tijdelijk contract is tot de datum dat je zelf hebt aangegeven. en een contract voor onbepaalde tijd is voor altijd....in dat geval zul je op een redelijke manier uit moeten leggen hoe en wat en begrip en wederzijds respect hebben om hier niet mee door te gaan. mogelijk met een periode van doorbetaling zonder te hoeven werken dat de ander accepteert dat hij ander werk moet zoeken. alleen voor een ww uitkering mag je nooit zelf akkoord gaan met een ontslag...
Cailin Geplaatst: woensdag 06 Augustus 2008 14:56
Ook bij een contract voor onebepaalde cq bepaalde tijd kun je iemand ontslaan. Iemand krijgt bij mij eerst een proef periode in de proeftijd maakt het niet uit welk contract men heeft. Net als in een bedrijf kun je dus in je proeftijd onslagen worden. Daaarna ligt het aan de contract vorm die je gebruikt, en is een maand opzeg termijn bij een contract voor onepaalde tijd redelijk.Is het zo dat iemand niet op komt dagen, je schoffeeert, zich andersinds niet aan de afspraken houd kun je de persoon ongeacht contract vorm ook op staande voet ontslaan.

@ Sharedan: Je kletst wel vaak lekker in je eigen straatje, maw je geeft halve informatie.op het forum gedeelte voor PGB gebruikers nota bene.
Geplaatst: woensdag 06 Augustus 2008 19:29
tpol... mag ik even weten wat mijn straatje is? als jij mijn belang weet, weet ik het ook! als je naar mijn straatje vraagt: is mijn belang dat ik juiste informatie aan mensen thuis kan geven.. kennis moet je bijhouden en bijspijkeren. vooral met het pgb, dit veranderd grof gezegd dagelijks..
en verder vindt ik dat we elkaar eerlijk en open moeten helpen. als mensen het spoor bijster zijn of er even niet uitkomen kun je elkaar adviseren. zo kom ik ook verder. en verder heb ik geen belang. tja dus welk straatje je dan bedoeld.. en ik reageer inderdaad wel eens op beide ze staan allebei open voor zorgvragers en aanbieders. en ik ben inderdaad ook van beide vertegenwoordigt. maar nogmaals als je mij kunt vertellen wat ik er uit wil halen volgens jou dan..
(verwijderd) Geplaatst: zaterdag 09 Augustus 2008 17:02
Beste Christel en anderen,

Mijn advies zou als volgt zijn:
- kijk eerst wat voor soort contract je hebt met deze hulpverlener.
Betreft het een arbeidsovereenkomst( werkt hulpverlener al of niet 4 dagen of meer p.w.) of is het een overeenkomst van opdracht met een freelancer c.q. zelfstandige.
Dit is bepalend voor wat de mogelijkheden en e.v.t. verplichtingen zijn.
- in de modelovereenkomsten opgesteld door de SVB staat in de
contracten ook iets over " opzegging."
- als je er niet uitkomt, neem dan contact op met de svb wat precies te doen.

Veel succes gewenst,

Gerard Meurs Zorgadvies/bemiddeling en thuisbegeleiding PGB.
Cailin Geplaatst: zondag 10 Augustus 2008 12:41

Sharedan
tpol... mag ik even weten wat mijn straatje is? als jij mijn belang weet, weet ik het ook!



Sharedan, jij spreekt vanuit de optiek van de zorgverlener, daar is op zich niets mis mee behalve als de informatie zo geformuleerd wordt dat het "lijkt"of dat je graag in je eigen voordeel spreekt. Dit is wat ik in jouw post nogal eens bespeer, correct me oif im wrong.

Dit forum deel is in mijn optiek bedoeld voor pgb houders, om ervaringen en vragen van houder tot houder uit te spreken. Dat er een af en toe eens een zorgverlener doorheen fiets is natuurlijk prima, maar jij fiets er wel erg vaak door heen, en dan ook nog met posts die half wel en half niet kloppen. Dit maakt het er voor sommige pgb houders niet makkelijker op, om informatie op juiste waarde in te schatten. Dit bedoel ik met jou straatje.
Geplaatst: maandag 11 Augustus 2008 10:20
Het is zowel voor de zorgverleners als de zorgvragers zeer relevant om dit soort zaken vooraf vast te leggen. Het ontbinden van het contract en de voorwaarden waaronder dit gebeurt zijn summier aangegeven op de zorgovereenkomst van de SVB. Het is dan ook gebruikelijk om dit soort bepalingen aanvullend te regelen in aanvullende leveringsvoorwaarden. Hierin staan bepalingen die gaan over betaling, opheffen contract, wederzijdse verantwoordelijkheden en nog veel meer. Het is logisch dat de zorgovereenkomst van de SVB hier niet aan voldoet, want daar is ie ook niet voor bedoeld. Ik merk dat veel zorgverleners geen leveringsvoorwaarden gebruiken naast de zorgovereenkomst. Dat is zonde, want daarmee voorkom je discussies achteraf zoals hier het geval is.

Op mijn blog heb ik dit weekend gepubliceerd over mijn nieuwe leveringsvoorwaarden die ook voor anderen opvraagbaar zijn. Deze laten niets te wensen over. Kijk binnen mijn profiel naar mijn sites.
Cailin Geplaatst: maandag 11 Augustus 2008 14:37
Het is goed dat zorgverlener extra leveringsvoorwaarden stellen. Wat nog beter is is dat ook de zorg vrager dit doet, de zorg verlener is immers bij de zorg vrager in dienst, en ik als zorg vrager moet duidelijk zijn over de voorwaarde waaronder zorg geleverd moet worden. Komt dit overeen heel mooi, zo niet kijken of je er uit komt, en anders gewoon de desbetreffende zorg verlener niet in dienst nemen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat werkgevers en nemers rollen worden omgedraaid.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.