1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Je kind komt logeren

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 19 Juli 2008 03:18
Mijn dochter van 16 jaar is uitwonend en woont in een leefgroep voor moeilijke kinderen. Nu weet ik niet of zij daar een PGB voor hebben.
Nu is ze zover dat zij om de weekend naar huis komt met de trein.
Hebben wij recht om dit ergens te declareren, want we doen ook leuke dingen met haar, we moeten haar onderhouden als zij in het weekend en vakanties bij ons is en als we op vakantie gaan gaat zij natuurlijk ook mee.
Mijn dochter is Donderdag geopereerd aan een cyste op haar eierstok, en zij lag dus op de kinderafdeling. Nu ben ik daar ook blijven slapen en is mijn vriend met de auto op en neer gereden. Zij woont in Venlo en wij in Heerlen dat is bijna 100 km heen kan je die km vergoed krijgen? En zo ja Waar moet je dan zijn? Het is niet zo om er beter van te worden!!!!
Maar het loopt wel aardig op. Wie kan mij daar antwoord opgeven?

Zelf heb ik ook een PGB voor PV en Huishoudelijk hulp.

Groetjes van Anja Jager
Ruth Geplaatst: zaterdag 19 Juli 2008 19:54
Hallo Anja,

Allereerst kan je volgens mij de kosten voor het heen en weer rijden naar het ziekenhuis opschrijven, en bij de belastingaangifte voegen. Als rijkosten rondom ziekte.
En tsja volgens mij is het toch gewoon dat je leuke dingen met je kind doet, en kosten maakt voor je kind. Want heb je verder door de weeks kosten wanneer ze in de instelling woont. Normaal wanneer je kind van 16 hebt, zijn de kosten wat betreft opleiding, reiskosten enz. ook behoorlijk. Dus ik vermoed dat je voor de weekenden geen PGB kan krijgen. Maar wie weet, je kan het altijd bij PGB zelf navragen.

groet
Geplaatst: zondag 20 Juli 2008 20:12
Hallo, ik weet zeker dat je NIET een pgb kunt aanvragen. je hebt in pgb in:
in natura zorg! geld vanuit de awbz gaat of rechtstreeks naar een instelling of met een pgb naar de ouder of zorgvrager zelf. in dit geval van uitwonend gaat het geld naar de instelling. geld voor uitwonend kan ook nooit uitbetaald worden als pgb. (dat is dan minder) maar is nu dus niet mogelijk. je kan alleen als je boven een bepaald bedrag komt bij de kinderbijslag geld aanvragen. (www.svb.nl) en alle onkosten aantoonbaar maken voor de belasting. succes!
Willeke Geplaatst: zondag 20 Juli 2008 20:53
Hoi ik heb met hetzelfde probleem gezeten met mn zoontje (reiskosten naar ziekenhuis in Belgie). nu heb ik geen pgb hoor voor hem maar je kan het inderdaad opgeven bij de belasting, dan krijg je een groot gedeelte terug. succes ermee.
Geplaatst: maandag 21 Juli 2008 13:16
Inderdaad; je kunt dubbele kinderbijslag krijgen. Verder kun je de weekends van de belasting aftrekken. Dit laatste in 2008 nog wel.
Als de voortekenen niet bedriegen vervalt dat volgend jaar ook.
Geplaatst: woensdag 30 Juli 2008 14:39
Hallo lieve mensen.

Ik wil jullie allemaal even bedanken voor jullie reactie op mijn berichtje.

Groetjes Anja

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.