1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zorgovereenkomst Partner

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 26 Juni 2008 12:04
Voor een gedeelte van ons PGB (voor onze zoon) treedt mijn vrouw op als zorgverlener.
Zoals het er nu voorstaat wordt dat een 'vast' bedrag van €300,= per maand.

Maar stel in oktober kom ik tot de conclusie dat we per maand gemiddeld nog €400,= over hebben.
Mag ik dan vanaf oktober €400,= uitkeren?
Of moet ik bij 'Werktijden' aangeven dat er sprake is van een variabel aantal uren per maand, in plaats van een vast aantal uren.
Geplaatst: donderdag 26 Juni 2008 14:14
Voor zover mij bekent moet je voor het pgb de effektief gewerkte uren declareren. Heb je minder uren gewerkt dan er in het budget beschikbaar is dan moet dat geld gewoon weer terug.

J. de Vries
Geplaatst: donderdag 26 Juni 2008 22:10
paas, de manier waarop je het vraagt, wekt waarschijnlijk (terecht) irritatie op! aan de ene kant is het niet logisch om te zeggen, ach ik neem nog lekker wat pgb geld op......! maar aan de andere kant moet je het pgb gewoon effectief gebruiken tot de laatste cent, want dit geld behoort bij de indicatie/verhaal wat bij je kind hoorde en waar dit pgb de zorg invullen die je had gevraagd. jezelf uitbetalen kan nu nog en ik vind het heel simpel: hoeveel salaris jij recht op hebt als je kind een pgb heeft is vaag.. daarom moet je er voor zorgen dat je echt alle advies en zorg die je kind nodig heeft elders ontvangt en als je dan nog over hebt, kun je dat op maken. extra zorg voor je kind is niet in pgb geld uit te drukken: extra brengen en halen, artsen bezoeken, spel begeleiden, conflicten oplossen, informatie inwinnen, netwerk van de beperking uitleggen, slapeloze nachten.. zeg het maar of dit 20 uur of een kwartier meer is dan een gemiddeld gezond gezin. als je dus zegt: ik wil meer geld, klinkt dat als verkwisting. maar als je alles doet om je kind in zijn zorg tegemoet te komen moet het helemaal op....
Gast Geplaatst: donderdag 26 Juni 2008 22:14
dat is per cao of persoonlijke situatie verschillend. de cao ggz bied in de nachturen bij slaapdienst alleen een vergoeding van 30 euro. (tussen 23.00 en 7.00) en bij oproepen of werk acties, krijg je per kwartier met een bonus betaald. de gehandicaptenzorg, betaald s,nachts de helft van het dagtarief.
als je kan slapen maar gebeld worden kan een basis vergoeding genoeg zijn met een uurloon voor opgeroepen tijden. bijna niemand heeft geld om een verzorgende of verpleegkundige 24 uur per dag te betalen.
Geplaatst: vrijdag 27 Juni 2008 13:17
Excuses voor eventueel opgewekte irritatie. We zijn nieuw in de wereld van het PGB. In het begin zien we soms door de bomen het bos niet meer. Aangezien mijn vrouw bewust parttime is gaan werken treedt zij op als zorgverlener aangezien naar onze mening ouders nog steeds het beste (extra) zorg kunnen bieden.
Daarnaast lees ik ook vaak op dit forum; "Benut het PGB totaal, want je hebt er recht op!"
De invulling vinden we echter lastig. Ook PGB-geld naar je zelf over maken levert ons een ongemakkelijk gevoel op.
Geplaatst: vrijdag 27 Juni 2008 14:11
Ik kan mij indenken dat je zelf uitbetalen voor het helpen van je kind vreemd voelt. Het is wel belangrijk dat je ziet dat het normaal is wanneer je zorg geeft die buiten de normale zorg voor je kinderen valt. Sterker vaak is het nog zwaarder voor familie omdat het nog dichter bij je eigen gevoel komt. Dus je hebt er gewoon recht op.

Voor de verantwoording van je budget is het wel verstandig om de gewerkte uren goed bij te houden. Meestal werk je meer uren dan je zelf denkt en de overheid gaat steeds strenger controleren op pgb. Er moet steeds meer gedaan worden met steeds minder geld in voor zorg.

Dus zorg goed voor jezelf en voor je kind en als het even lukt geniet er dan ook nog van.

Jolanda

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.