1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb indicatie is binnen, je partner inhuren???

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 04 Juni 2008 21:45
We hebben de indicatie van het CIZ binnen nu heb ik daar toch best wat vragen over.

is het altijd een standaard bedrag wat je uit betaald krijgt voor een bepaalde klasse?

Ik zou graag mezelf inhuren om zorg te bieden aan mijn kind, hiervoor wil ik mijn baan opzeggen. heb een leuke baan, maar helaas door onregelmatigheid, komt dit niet ten goede van mijn zoontje. En ben zelf van mening dat ik een goede zorg kan bieden voor mijn zoon. Hoe werkt dit? Kan dit zo maar?

Ik hoor dat je het geldbedrag dat je ontvangt ook mag besteden aan andere vormen van begeleiding dan alleen die toegewezen zit. Hoe zit dit dan met uren? mag je ook als je denkt meer uur nodig te hebben dit declareren uit het budget?

Uurloon wat betaal je jezelf uit. heb er hier veel over gelezen maar blijft echt heel lastig.

Belasting als je zelf geen andere werkgever hebt betaal je over de eerste 8000 euro geen loonheffing toch?

Ik heb de indiactie met terugwerkende kracht toegewezen gekregen? hoe kan ik deze uren met terugwerkende kracht terug vorderen?

Een rekening apart openen op naam van degene met het pgb budget (kind van 3) of op naam van mijn man en hem als budgethouder hebben?

veel vragen maar hopelijk kunnen jullie me helpen.

iemand nog verdere tips?
Geplaatst: zondag 08 Juni 2008 18:57
is het altijd een standaard bedrag wat je uit betaald krijgt voor een bepaalde klasse? ------- ja. de tarieven kun je o.a ook lezen op de site van www.per saldo.nl ----------

Ik zou graag mezelf inhuren om zorg te bieden aan mijn kind, hiervoor wil ik mijn baan opzeggen. heb een leuke baan, maar helaas door onregelmatigheid, komt dit niet ten goede van mijn zoontje. En ben zelf van mening dat ik een goede zorg kan bieden voor mijn zoon. Hoe werkt dit? Kan dit zo maar? --------ja dat kan, MAAR praktisch is het bezwaar dat je met "deze baan"als ouder geen rechten opbouwt dus geen ziekenfonds, geen aow of ww. daarnaast heb je nu wel het pgb gekregen MAAR met de intentie jou als ouder te ontlasten en dat gebeurt zo zeker niet!! de ene of de andere indicatiesteller doet hier meer of minder moeilijk over maar het is wel zo dat ze vinden dat je als ouder een zorgplicht hebt tav je kind want dat hoort bij kinderen krijgen. zei vinden het begrijpelijk dat ze volgens hun regels de verzwarende factoren pas als pgb indicatie beschouwen. het is soms handig om de zorg van je kind zelf te doen maar realiseer je dat als je in de toekomst een gevoel van eenzaamheid krijgt of weer onder de mensen wil werken dat je in een rot gevoel moet solliciteren en je geld dat je zo krijgt dan kwijt bent en dat is een zware stap terug naar weer werken bij een baas.. het kan, maar of het ook altijd goed is voor je kind is ook twijfelachtig. meerde hulpverleners geven een ruimere blik, variatie en mee rust en een reëler beeld voor de toekomst!

Ik hoor dat je het geldbedrag dat je ontvangt ook mag besteden aan andere vormen van begeleiding dan alleen die toegewezen zit. Hoe zit dit dan met uren? -----je mag het anders inzetten maar de uiteindelijke invulling zal toch in de buurt komen van je aanvraag, want het geld dat je krijgt is op basis van je verhaal waar je zorg nodig hebt! ....mag je ook als je denkt meer uur nodig te hebben dit declareren uit het budget?----je "moet"het geld opmaken! het budget wat je krijgt daar moet je het mee doen, dit komt overeen met je zorgvraag, (het totaal bedrag) in de praktijk heb je soms tijdelijk verblijf wat duurder uitvalt dan de indicatie, en bijvoorbeeld ondersteunde begeleiding die goedkoper uitvalt. en zo moet je inschatten hoe je het geld goed verdeelt tot 31 december 2008.-----

Uurloon wat betaal je jezelf uit. heb er hier veel over gelezen maar blijft echt heel lastig. ----mijn mening is nog steeds, dat je zorg bij deskundige en betrokken hulpverleners eerst moet regelen als je dit hebt betaalt en je hebt busget over dan is dat eventueel voor een inkomen voor jezelf! een uur kan tussen de 5 euro en de 50 euro zijn. (een goede oppas kost per uur onder ondersteunende begeleiding en een activerende deskundige 50 euro. als je bijvoorbeeld 300 euro overhoud als je alle hulp extern hebt ingekocht zou je hier een maandsalaris van 20 euro per uur van kunnen maken. (15 uur per maand) ----------

Belasting als je zelf geen andere werkgever hebt betaal je over de eerste 8000 euro geen loonheffing toch?------mogelijk----maar wees liever aan de voorzichtige kant en leg wel een derde apart, dan heb je geen verrassingen------.

Ik heb de indicatie met terugwerkende kracht toegewezen gekregen? hoe kan ik deze uren met terugwerkende kracht terug vorderen?--- vanaf vandaag declareren----

Een rekening apart openen op naam van degene met het pgb budget (kind van 3) of op naam van mijn man en hem als budgethouder hebben?---op naam van je kind een lopende rekening openen, dat is duidelijker!--
Geplaatst: maandag 09 Juni 2008 14:05
Gezien Uw profiel zoekt U verpleegkundige hulp. Dus U moet een verpleegkundige inhuren, aangezien dit een beschermd beroep is tegen dienovereenkomstige tarieven!
U bent verplicht deskundige hulp in te huren. Voor verpleegkunde is dat heel duidelijk, namelijk een gediplomeerde.
Zodra ouders het zelf doen zijn er plotseling geen diploma-eisen!

"Belasting als je zelf geen andere werkgever hebt betaal je over de eerste 8000 euro geen loonheffing toch"
Je betaalt over elke euro belasting, daarover krijg je een belastingkorting!
afhankelijk van je omstanigheden.
Daarnaast betaal je zelf de heffing voor de zorgverzekeringswet ( 7.2%)
Als je in de loop van het jaar je baan opzegt, heb je een deel van de heffing al betaald en een deel van de belastingkorting genoten.
Geplaatst: dinsdag 10 Juni 2008 16:40
sharadan bedankt voor je geweldige uitgebreide antwoord. vooral om de positieve en zeker ook negatieve kanten te belichten van het inhuren van jezelf als ouder zijnde.

weet je trouwens ook hoe lang het duurt tussen het indicatiebesluit en het zorgkantoor uitbetalen?

gwehkamp, bedankt voor je antwoord. en daarnaast ben ik verpleegkundige zelf al van beroep.
Geplaatst: dinsdag 10 Juni 2008 17:52
de datum van het indicatie besluit zou ik als ingangsdatum nemen. mogelijk zit er nog 14 dagen tussen, maar je kan beter vanaf een datum geld overschrijven (dus even in het rood werken in ieder geval op papier) dan kun je straks aangeven dat je vanaf de eerste dag gewerkt hebt en salaris hier over wilt ontvangen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.