1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

kamer van koophandel

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 25 Mei 2008 11:19
Hallo,
Ik ben budgethouder, kan ik mij ook inschrijven bij de kamer van koophandel?

Erik
Annelies Geplaatst: zondag 25 Mei 2008 14:22
Hallo Erik,

Naar aanleiding van je vraag heb ik gekeken op de site van de kamer van koophandel. Dit staat onder het kopje inschrijven:


" De Kamer van Koophandel hanteert zes criteria waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister.

1. De ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid'.
2. De werkzaamheden worden tegen betaling verricht.
3. De ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico.
4. De ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers.
5. De ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen.
6. Er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heeft gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft. "

Zorgverleners, die zelfstandig zijn, zullen zich per 1 januari 2009 wel moeten inschrijven. Ze hoeven hiervoor niet zelf naar de Kamer van Koophandel te komen. Ze krijgen van zelf een inschrijfformulier thuis gestuurd. Na invullen en insturen hiervan, worden ze ingeschreven. En krijgen ze een factuur voor 2009 van de KvK, voor hun vermelding in het Handelsregister.

m.v.g., Annelies Blekman
Anne Geplaatst: zondag 25 Mei 2008 14:58
Budgethouders zijn geen ondernemers, tenminste niet op grond van hun budgethouderschap, dus hoeven zich niet in te schrijven bij de KvK.
Wanneer je naast budgethouder ook zelfstandig ondernemer bent (zoals ik) dan natuurlijk wel, maar dat staat los van het feit dat je budgethouder bent.
Geplaatst: zondag 25 Mei 2008 21:00
welk voordeel denk je daar aan te hebben? er zijn zelfs zorg aanbieders die die niet ingeschreven staan. dus ik weet niet welk voor of nadeel je hier van denkt te hebben..??
Geplaatst: zondag 01 Juni 2008 22:24
Het grootste voordeel van KVK is, dat je tot in lengte van jaren verzekerd bent van post op jouw eigen naam en adres. De voornaamste aktiviteit is namelijk het voor geld verkopen van adresbestanden, en na je inschrijving zit je daar voor altijd in en kom je er nooit meer uit. Ik heb mij al tien jaar geleden uitgeschreven en krijg nog steeds ongevraagde post met die ene merkwaardige typfout, die de KVK er ondanks talloze verzoeken nooit uit wilde halen.

De soms nuttige informatie voor ondernemers is openbaar en vrij toegankelijk, daar hoef je niet voor ingeschreven te staan. Het simpele feit van een of meer zorgverleners uitbetalen, maakt je nog geen ondernemer. Daar is heel wat meer voor nodig. Er is dus geen enkele verplichting, sterker nog, je moet hemel en aarde bewegen om jezelf als eenling ingeschreven te krijgen.
Geplaatst: maandag 02 Juni 2008 08:55
seepeart mijn vraag (sharedan) was bedoel als: wat denkt de persoon als voordeel te hebben om je als budget HOUDER in te schrijven? dat was mijn vraag. wat betreft je ervaringen bij de kvk lijkt me inderdaad niet handig. ik denk ook dat je als eenmanszaak niet altijd bij de kvk aan moet melden. het is voor bedrijven met personeel een eerlijke zaak om je betrouwbaarheid en inzichtelijkheid weer te geven. en de belasting kijkt er zo anders tegen aan.
maar verder lijkt mij voor een individu die zorg geeft het ook niet een verplichting. maar soms is de belasting daar ook onduidelijk in. wij zijn wel ingeschreven om als stichting een betrouwbare indruk achter te laten. (je kunt namenlijk tegen betaling inzicht krijgen bij de kvk wat er in grote lijnen financieel binnen een bedrijf gebeurt. door informatie over een bedrijf op te vragen kun je kijken of je daar wel een grote deal of samenwerking mee wil beginnen en of ze niet aan de grond zitten.
dat soort informatie is voor een 1 op 1 situatie niet nodig. het is op dat moment alleen een match tussen die 2 mensen.
Geplaatst: maandag 02 Juni 2008 14:59
ook eenmanszaken, zzp'ers en mensen met een vrij beroep moeten zich per 01-07-2008 verplicht inschrijven bij de KvK. Nieuwe regel sinds dit jaar!
Maar een budgetHOUDER is geen ondernemer of ZZP'er en daarom NIET verplicht zich in te schrijven, sterker nog het KAn waarschijnlijk niet eens.
Geplaatst: maandag 02 Juni 2008 15:06
Als PGB houder ben je afnemer van diensten.
Verder mag je de winst=overschot PGB niet houden.
Dit lijkt mij water naar de zee dragen!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.