1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vraagje over wmo huishoudelijke verzorging/ tuin??

Auteur Bericht
Linda Geplaatst: woensdag 14 Mei 2008 13:07
Heb al jaren een pgb, en ben nu overgegaan naar de WMO.
Vind dat ik nu ineens een enorme eigenbijdrage heb, mijn eigenbijdrage wordt nu niet van mijn budget ingehouden maar moet ik over maken naar het cak.
Maar ik vraag me af, ik zit in een rolstoel,..en heb een tuin.
Mag ik mijn tuin nu vanuit mijn pgb laten doen, of moet ik apart een tuinman inhuren?
Ik heb iemand die ik zwart daarvoor betaal, maar met de eiegenbijdrage huishoudelijke verzorging houd ik er weinig inkomsten over.

Groetjes linda
Geplaatst: woensdag 14 Mei 2008 21:31
dat is een gewetensvraag... in theorie moet je het voor huishoudelijke hulp gebruiken. en een tuiman moet iedereen ook met een bijstands uitkering zelf maar in voorzien. maar met pgb bepaal jij wat je vraagt aan een hylpverlener. je hebt zorgvragers die van bijvoorbeeld 3 uren huishoudelijke hulp het liefst het werk voor 6 uren stoppen! maar ook zorgvragers die 1 uur werk voldoende vinden en genieten van 2 uren thee drinken en een goed gesprek of samen een boodschap doen.. als je uit komt met je pgb is dat nou net de kunst!! het pgb zo te besteden dat je er waarde aan hecht. maar kom je in geld nood omdat je van je pgb een tuin laat onderhouden moet je niet een hoger pgb aanvragen of verwachten. maar jij als zorgverlener moet dat aan zorgaanbieder vragen waar jij behoefte aan hebt! en wat een redelijk aanbod in geld en werkplezier voor de aanbieder is.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.