1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wel beschikking maar nog niet besteed

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 22 April 2008 21:37
Hallo,
We hebben voor onze zoon een PGB toegekend gekregen voor ondersteunende en activerende begeleiding. De toekenning hebben we op 18 februari gekregen maar gaat al in op 1 januari.
nu hebben we even moeten zoeken hoe het een en ander werkt en de mogelijkheden van zorgaanbieders. Nu is de eerste periode verlopen, de vraag is kan ik het geld van die periode nog gebruiken? ook al heb ik het niet in die periode actief besteed.

Heeft iemand hierop een goed antwoord of advies?

alvast bedankt,
Bouke
M.C.T Geplaatst: donderdag 24 April 2008 13:55
Indertijd moest je binnen een half jaar na toekenning begonnen zijn met besteding van het PGB. Anders vervalt het PGB.
Bij mijn weten is dat nooit veranderd.
Dus ik raad je aan voor 1-7 met de besteding daadwerkelijk te beginnen
én af te rekenen, zodat je over het eerste half jaar wel wat besteding kunt verantwoorden! Voor alle duidelijkheid: Het forfait vervalt ook als je niets kunt verantwoorden.
Het niet besteedde budget over het eerste half jaar kun je vervolgens in het tweede half jaar besteden.
Wel begroten op basis van het maandelijkse voorschot, anders moet je volgend jaar mensen ontslaan.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.