1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Vraagje PGB

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 22 April 2008 11:56
Ik heb even een vraagje... ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Stel... je hebt PGB toegekend gekregen voor de begeleiding van een jongeman van 13 met PDD-NOS die een pony mag rijden/verzorgen. Is het dan ook mogelijk om ook de stallingskosten (of een gedeelte er van) uit het PGB te betalen? :roll:
Nelleke Geplaatst: dinsdag 22 April 2008 17:26
Nee, dat is niet mogelijk. Het stallen van een pony valt niet onder één van de zes AWBZ-zorgfuncties. (dus ook niet onder 'verblijf' :D )
Geplaatst: dinsdag 22 April 2008 20:57
dat is wel heel kort om de bocht.. stel je bent zorgboer en je bied tijdens je tijdelijk verblijf of onder de dagdelen ondersteunende begeleiding paard rijden aan, dan verwerk je dat in de kosten van het tarief! wil je een begeleiding aanbieden waar ze plezier aan beleven of wat goed voor hun motoriek of gedrag is, dan moet je alle kosten mee rekenen die tot je werk horen. van stroom, tot brood en water en dan wil e ook nog zoals met elke baan ook verdienen...daar voor werk je!
Geplaatst: zondag 08 Juni 2008 14:14
Er zijn een aantal maneges die deze voorziening ook aanbieden en hiervoor een speciale subsidie krijgen. Misschien kunnen zij je meer informatie geven. En anders misschien via ango, zij geven advies bij het aan vragen van subsidies en het vinden van fonsen.

Sucses en natuurlijk veel plezier met je werk,

J de Vries
Geplaatst: zaterdag 05 Juli 2008 09:19
Ik zie nu pas dat er nog meer reacties zijn gekomen, bedankt!!! :D

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.