1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

belasting 2007

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 18 April 2008 05:54
Beste,...

heb een vraagje, ik heb een indicatie gekregen vanaf 15 oktober 2007, (voor 2 jaar op basis van PV)maar had nog geen hulp dus de tijd van 15 oktober en 31 december 2007 heeft mijn man alles op zich genomen, wassen, aankleden eerder van zijn werk terug komen omdat ik (regelmatig)uitvallen en of verlammingen heb aan 1 of beide benen (ik chronisch nek/rug patient ben), nu de belasting formulieren zijn ingevuld, betekend dit dat we een behoorlijk bedrag moeten gaan betalen aan de belasting, omdat dit bij het inkomen van mijn man wordt opgeteld, het gaat me er niet om dat we iets over willen houden, absoluut niet!, want ik heb de hulp echt nodig, inmiddels zijn we voorzien van hulp, waar we overigens heel blij mee zijn) maar dan nog even terug komend op 2007, hebben we ook de eigen bijdrage betaald, dat is al immers afgetrokken van het bedrag wat je netto overgemaakt krijgt van het PGB , maar ik begrijp niet dat wanneer je man zoveel doet om je te helpen en terug komt van zijn werk (dus verlof moet nemen, omdat iedereen in de straat werkt en niemand thuis is, en mijn kinderen ver weg wonen en ook werken, dus hij moet wel naar huis komen anders lig ik op de bank of bed en kan mijn benen niet bewegen, dat je ondanks alle ellende die je al hebt, belasting moet betalen, in die periode heeft hij behoorlijk veel verlof moeten nemen, of hebben we ergens toch iets verkeerd gedaan?

weet iemand hier meer over? of heeft het zelfde meegemaakt? dan zou ik dat heel graag wilen horen, want ik begrijp er soms niets meer van, nogmaals het is niet de bedoeling om er aan over te houden, aan de tijd die mijn man soms betseed aan mij is al meer dan ik krijg, maar we zijn al blij met alle hulp en uren die we nu krijgen, maar als je chronisch ziek bent kun je niet veel aftrekken van de belasting en moet je juist gaan terug betalen, dit kost zelfs zijn verlof dagen.
ikzelf ben 100% afgekeurd dus krijg van een uitkering en mijn man werk volledig e heeft een vaste baan.

ik hoop dat iemand mijn verhaal heeft kunnen volgens, want ook daar heb ik soms moeite mee om het goed onder woorden te kunnen brengen.


Alvast bedankt voor het lezen van mijn mail, en ik hoop ik van iemand iets hoor, nogmaals dank je wel.

groetjes El
M.C.T Geplaatst: vrijdag 18 April 2008 13:42
Ik begrijp, dat U een PGB heeft en dat dit PGB in 2007 aan U is uitbetaald.

Er zijn nu twee mogelijkheden:
1. U heeft met Uw man een arbeidsovereenkomst gesloten en op basis van die arbeidsovereenkomst aan hem loon betaald met een urenverantwoording zijnerzijds.
In dit geval heeft Uw man loon van U ontvangen en daarover is inderdaad belasting verschuldigd, die hij ook moet betalen, zoals je altijd belasting moet betalen over inkomen. Of hij voor dat inkomen in een andere baan vrij heeft moeten nemen, doet niet ter zake. Zijn PGB inkomen kunt U als compensatie daarvoor beschouwen.
Indien U het bedrag aan eigen bijdrage ook aan Uw man heeft betaald, kunt U de eigen bijdrage aftrekken als ziektekosten.
Heeft U alleen het netto ontvangen PGB aan Uw man betaald, dan heeft U feitelijk geen eigen bijdrage betaald en kunt U die niet als ziektekosten van de belasting aftrekken.

2. U heeft Uw man geen loon betaald, zoals bij 1 omschreven.
In dat geval heeft U Uw PGB niet uitgegeven en moet U dat PGB terugbetalen. Voor de belasting hoeft hij dan geen loon op te geven, daar
hij geen extra inkomen ontvangen heeft.

Mocht U nog steeds geen arbeidsovereenkomst met Uw man gesloten hebben noch iemand anders ingehuurd hebben, dan raad ik U aan dat alsnog te doen per 1-2-2008 en alles voor 1-5 uit te betalen.
Voor januari is het al te laat.
Zo niet dan heeft U inmiddels te lang geen gebruik gemaakt van Uw PGB en wordt Uw PGB ingetrokken.

P.S.: Uit Uw profiel begrijp ik dat U geen hulp voor persoonlijke verzorging vraagt, maar wel aangeeft "in overleg".
Wellicht kunt U wat duidelijker zijn als U nog hulp nodig heeft en anders Uw advertentie onzichtbaar maken tot U weer iemand zoekt.
Geplaatst: zaterdag 19 April 2008 01:35
Beste gwehkamp,

dank je wel voor je reactie op mijn mailtje en het is duidelijk, inmiddel s heb ik hulp op basis van PV, een hele vriendelijk vrouw die mij bijzonder goed helpt, o.a. met 'smorgen met wassen en aankleden.

Verder hebben we geen hulp we krijgen 12 uur per week dat was de indicatie en is het nog, en mijn man neemt verder de taken over waar dit nodig is, ik heb de verlammingen op tijden die ik helaas niet zie aankomen, dit kan overdag zijn maar ook 's avonds, en die taken neemt mijn man dan over, met 12 uur red je het niet in de week, maar we zijn al blij dat we de indicatie hebben gekregen, dus ik mag (en dat doe ik ook beslist niet) niet mopperen.
de huishoudelijke taken worden gedaan in het weekend door mijn kinderen en vriendinnen die ons helpen, want mijn man is gezond dus zeggen ze dat hij het zelf kan doen, maar doordat hij veel tijd met mij bezig is, 's avonds wassen een omkleden en naar bed dragen, worden de huishoudelijke dingen zoveel mogelijk gedaan door familie en door mijn man zelf, nogmaals mopperen zul je mij beslist niet horen doen.

Ik zou wel graag mijn profiel willen veranderen zodat de mensen die het lezen weten dat ik al een goede hulp heb maar hoe kan ik mijn profiel veranderen??

groetjes Elma
Nationale Hulpgids team Geplaatst: maandag 21 April 2008 11:49
Beste Elma,

Je kan je profiel (tijdelijk) op onzichtbaar zetten.
Op die manier blijft je profiel dus wel gewoon bestaan, maar ben je niet zichtbaar in de zoekresultaten.

Je doet dit door in je profiel rechtsboven op "profiel zichtbaar(klik om te wijzigen)" te klikken. Dit zal dan veranderen in "profiel onzichtbaar(klik om te wijzigen)".

Dit kan je dus ieder moment aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Het ZoekPgbZorg team.
Geplaatst: maandag 28 April 2008 02:08
het team,

ik heb geprobeerd om mijn profiel onzichtbaar te maken en hoop dat het zo is gelukt, kan het zelf alleen niet goed terug vinden.
hoor van jullie wel of het zo goed is.

groetjes,
Elma
Nationale Hulpgids team Geplaatst: maandag 28 April 2008 13:40
Beste Elma,

Je hebt het helemaal goed gedaan!

Je profiel is nu niet zichtbaar in de zoekresultaten, je kan dit zelf weer aanpassen als je wel weer zichtbaar wilt zijn.

Met vriendelijke groet,

Het ZoekPgbZorg team
Geplaatst: donderdag 01 Mei 2008 13:08
dan is het goed, ik hoop er geen begruik meer van te hoeven maken van de advertentie,(maar wil de advertentie onzichtbaar laten staan als dat kan, je weet maar nooit) maar de hulp die ik nu heb op basis van PV, dat is een een schat van een vrouwtje , ze denkt met me mee, en helpt me op een zachte rustige manier, dacht niet dat er nog mensen bestonden die wel begrip voor je hebben, als je chronisch patient bent met verlamming verschijnselen en fybromyalgie, ze is heel er behulpzaam, lief en aardig, en heeft eindeloos geduld o.a. met aankleden, geweldig!!, en dat mag best eens gezegd worden.

dank je wel voor je reactie op mijn mailtje.

groetjes Elma

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.