1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

tarieven pgb ob

Auteur Bericht
Bianca Geplaatst: woensdag 16 April 2008 18:42
Hallo
Ik ben Bianca Hofman een 34 jarige vrouw en heb alleen mijn spw-4 diploma. Voor het eerst ga ik nu waarschijnlijk via een pgb ondersteunende begeleiding geven voor ongeveer 3 uur aan een mevrouw met reuma. Ik doe dit niet via een stichting of zoiets, maar moet ik me nu inschrijven bij kamer van koophandel? Welk tarief moet ik nu berekenen per uur? En welke kosten gaan daar weer vanaf en wanneer? Is dat elke maand of per jaar? Wie kan en of wil mij hierin tips of adviezen geven?


vriendelijke groetjes,
Bianc!
Geplaatst: donderdag 17 April 2008 13:17
Als je van plan bent om bij meerdere mensen te gaan werken is het zinvol om je bij de belastingdienst te laten registreren.
Op de forumafdeling voor zorgverleners kun je heel wat info vinden.
Verder is het van belang, dat de opdrachtgever duidelijk maakt welke werkzaamheden er verricht moeten worden en wat er dus van jou verwacht wordt. De opdrachtgever stuurt de zorg, jij niet. Dat is de essentie van een PGB, hetgeen je je van tevoren goed moet realiseren.
Ook afspreken of het om een oproepcontract gaat of om vaste uren per week, die ook betaald worden als opdrachtgever een weekje geen gebruik maakt van je diensten. In het laatste geval kan het uurloon wat lager zijn dan € 20.- per uur.
Verder zie ik op je profiel dat je verpleegkundige hulp aanbiedt, terwijl je geen verpleegkundig diploma hebt. Dit mag niet. Dan heet het persoonlijke verzorging!
Geplaatst: dinsdag 03 Juni 2008 21:47
Hallo Bianca,

Ik las net je berichtje en vroeg me af of je al aan het werk was voor deze mevrouw.
Ik wil namelijk ook graag werken voor pgb houders en heb ook mijn spw diploma.
Weet ja al wat meer van de belastingen en het uurtarief.
Ik wil hier namelijk ook meer over weten.

Groetjes Chantal.
Geplaatst: dinsdag 03 Juni 2008 23:42
uurtarief ligt tussen de 2.50 en de 50 euro per uur....! afhankelijk van jou ervaring in dit werk, diploma,s wat biedt je, en vooral wat bied je voor die prijs? inclusief eten en vervoer van jezelf naar de cliënt? ben je altijd telefonisch bereikbaar? wat heb je allemaal nodig enz enz. het bedrag wat ze krijgen staat wel op persaldo of minimum lonen op de site van de svb. de pgb bedragen zijn gemiddeld genomen goed! voor een meisje dat de havo doet en oppast is 5 euro per uur veel, een weekend met 1 0p 1 begeleiding in centerparcs kan wel 800 euro zijn, terwijl een weekendje bij een getalenteerde tante voor 100 euro prima voldoet. kijk heel goed naar wat jou aanbod gaat kosten: duur maar kwaliteit en veel service of goedkoop en efficiënt. niet vergelijken dus.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.