1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

niet komen

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 08 Maart 2008 18:49
Hebben jullie dit ook wel eens gehad. Je krijgt een aantal solicitanten, je sluit met 1 van de dames een overeenkomst en de anderen bel je gewoon af. Maar voor de eerste dag krijg je een berichtje dat ze er toch vanaf zien. Dan hebben de andere dames al ander werk. Vandaag is mij dit voor de 2e keer in 2 weken gebeurd. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft.
Jolanda
Cailin Geplaatst: zondag 09 Maart 2008 15:41
Hallo Jolanda,

Dit is mij ook helaas ook een aantal keer gebeurd, het is mij ook al eens gebeurd dat een zorg verlener zonder opgaaf van reden gewoon niet op kwam dagen, echt heel vervelend. Ik werk tot nu toe nog met freelance contracten wat ook niet zoveel mogelijkheid geeft er wettelijk wat aan te doen, ik heb besloten dit in de toekomst te gaan veranderen, al blijf je altijd een opzeg termijn houden van 2 kanten, en dat is in sommige gevallen maar goed ook.

Ik ben er nu toe over gegaan om in de afspraken bij aanname en ook bij al bestaande hulpen op te nemen dat er een afzeg termijn geldt, ik moet immers toch mijn zorg hebben en dat wordt helaas nogal eens vergeten.
Henk Geplaatst: zondag 06 April 2008 02:49
Ik werk zelf al wat jaren met een zorgovereenkomst op basis van urendeclaratie op deze manier zit ik naar mijn mening niet vast aan een opzeg termijn omdat de zorgverlener op afroep beschikbaar is. dit bevalt mij uitstekend. Als een zorgverlener dan vervolgens wel afspreekt maar niet komt opdagen stel je de zorgverlener in gebreke en ben je niet verplicht de om bij niet opdagen toch uit te betalen. Ik werk tegenwoordig met een informatie formulier die de zorgverlener nog voor het kennismakingsgesprek dient in te vullen en samen met zijn of haar CV moet opsturen. Ik trek deze zorgverlener dan eerst na op ervaring en kwaliteit van zorg maar ook ga ik de opgeven refenties na om er voor te zorgen dat ik niet met een zorgverlener in zee ga die zijn of haar werk niet serieus neemt door niet te komen opdagen nadat er een overeenkomst tot stand is gekomen. als ik maar de geringste twijfel heb met een bepaalde zorgverlener of de zorgverlener komt bijvoorbeeld tijdens het kennismakingsgesprek zelf al aankomt met een tevoren ingevulde PGB zorgovereenkomst kan deze meteen vertrekken en ga ik niet eens met deze sollicitant in gesprek. Ik voer de regie over wie ik wil aannemen als mijn zorgverlener en alleen betrouwbare kandidaten komen daarvoor in aanmerking ik ben heel scherp in het onderscheiden daarvan. Ik ben in het verleden te makkelijk geweest in het aangaan van contracten maar daarmee heb ik mijn leergeld wel betaald ik mag dan wel een beperking hebben maar ik ben toch zeker niet gek.
M.C.T Geplaatst: maandag 07 April 2008 15:31
Inderdaad: Een PGB is voor mensen, die zelf de regie kunnen en willen voeren. Anders moet je er niet aan beginnen.
Geplaatst: maandag 07 April 2008 19:49
reactie op:Inderdaad:... Een PGB is voor mensen, die zelf de regie kunnen en willen voeren. Anders moet je er niet aan beginnen....
zelf regie voeren is prima, wenselijk zelfs!!! maar als zorgverlener wil je toch een veilige toekomst tegemoet. een baan die je met je hart doet, bewust, proffesioneel moet toch niet een toekomst vol onzekerheden zijn? zorg verlener mag zeker een risicofactor hebben, maar je moet toch niet gek zijn om alleen af te wachten? de verantwoordelijkheid van betrokkenheid, verantwoordelijkheid en flexibiliteit delen als werknemer en werkgever.
Geplaatst: dinsdag 15 April 2008 10:57
Zelf regie voeren, dit klinkt alsof het mijn fout is dat mensen zich niet aan hun afspraken houden. Als je jezelf, je werk en je klant serieus neemt dan houdt je je gewoon aan de gemaakte afspraken. Deze dames waren beiden nieuw voor mij, er was een afspraak om te komen werken 1 belde eraf en de andere kwam gewoon helemaal niet. Beiden hadden aantoonbaar veel ervaring, had ik persoonlijk gesproken, het huis laten zien en mijn verwachtingen verteld. Zij waren het er mee eens en op de eerste ochtend van het werk zouden wij het contract tekenen. Volgens mij is dit de correcte manier, sterker nog zo werk ik in mijn werk ook.
Jolanda
M.C.T Geplaatst: dinsdag 15 April 2008 14:46
Zelf regie voeren was mijn instemmende reactie op een reactie op Uw verhaal. Hier bedoel ik mee: U bent de hulpvrager én opdrachtgever, dus U moet het aanbod niet door de hulpverlener laten bepalen.
Bij regie kunnen voeren hoort ook het beschikken over vaardigheden om je personeel te krijgen en te houden.
Het zonder bericht niet komen opdagen op de eerste werkdag getuigt van weinig fatsoen bij de werknemer. Dat kun je maar beter meteen merken aan het begin dan later.
Dan rest: uithuilen en opnieuw beginnen!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.