1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Melding CAK

Auteur Bericht
M.C.T Geplaatst: zaterdag 08 Maart 2008 12:54
Van een thuiszorginstelling heb ik verpleegkundige hulp betrokken en die uit mijn PGB betaald op basis van een contract.
Vervolgens krijg is van het CAZ een brief, dat mijn eigen bijdrage zal worden vastgesteld.( Is voor minderjarigen nihil)
Hoort de thuiszorginstelling hulp in PGB-vorm aan het zorgkantoor-CAK te melden?
Geplaatst: donderdag 27 Maart 2008 10:03
Ja, het CAK regelt alle betalingen omtrent zorgkosten, dus ook PGB . thuiszorg, AWBZ zorg.

Tip: bewaar van al je correspondentie een kopie en noteer evt telefonisch contact dat je met hen opneemt. De organisatie is zo ontzettend groot dat er wel eens wat kwijtraakt. De medewerkers doen echt wel hun best hoor, maar het is gewoon een logge instantie.
Anne Geplaatst: donderdag 27 Maart 2008 11:04
Volgens mij niet, want bij een PGB berekent het zorgkantoor je eigen bijdrage en wordt deze al ingehouden op het bruto PGB bedrag.
Bovendien begrijp ik dat het om een minderjarige zorgvrager gaat en dan wordt er helemaal geen eigen bijdrage berekend!
Alleen wanneer een bureau ZIN levert is een melding aan/van het CAK relevant.
Annelies Geplaatst: donderdag 27 Maart 2008 11:54
Ik ben het met zonne4 eens dat hier iets ongewoons is gebeurd met declareren.
Het lijkt erop, dat de instelling ook inkomsten heeft genoten, voor de geleverde zorg via zorg in natura.
Het is mogelijk dat door een fout bij de administratie van de thuiszorgorganisatie dubbel is gedeclareerd. Vaak is het namelijk bij grote thuiszorgorganisaties niet zo gebruikelijk dat betaald wordt via het PGB.
m.v.g., Annelies Blekman
M.C.T Geplaatst: donderdag 27 Maart 2008 14:11
Inderdaad: ik bewaar alles! Al is het maar om te voorkomen, dat ik maximaal 7 ! jaar na dato nog moet bewijzen, dat ík niet zowel ZIN als
PGB zorg voor hetzelfde heb afgenomen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.