1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Indicatie nodig en twijfel bij PGb of ZIN?

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 06 Maart 2008 21:45
Hallo,ik ben een grote voorstander van een PGB omdat ze zelf de zorg kunt inkopen en daarin zelf beslist wie je in huis haalt. Mijn vraag en mischien is er geen duidelijk antwoord op? Maar indien ik kies voor PGB en geen ZIN,kan ik er wel vanuit gaan dat PGB eingelijk altijd kan blijven bestaan of zit het er in dat dit toch kan verdwijnen en je alleen nog ZIN kunt ontvangen??? Voor interne opname kan ik kiezen met een PGB wat voor mij de duidelijke voorkeur biedt,kan iemand mij daar mischien wat meer zekerheid over geven of is dat onmogelijk?

EJ Prinz
Geplaatst: donderdag 06 Maart 2008 22:43
voorlopig blijft het vast bestaan! ook omdat pgb tarieven lager zijn voor de de svb dn zin tarieven. wel denk ik dat de regels en controle worden aanbgetrokken. het geeft aan de ene kant een mogelijkheid om veel mensen hun nodige zorg te bieden. (voordeel) maar controle op kwaliteit en eerlijkheid is moeilijk. maar of opheffen van het pgb daarvoor de oplossing is? niet direct denk ik. maar een pgb indicatie is binnen een dag omgezet in zin en ook anders om.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 07 Maart 2008 20:52
Aangezien het geld voor dit jaar al is uitgegeven, kan het bijna niet anders, dat het PGB slachtoffer wordt van eigen succes.
Ik verwacht, dat de regelgeving gaat veranderen: Ondersteunende begeleiding versneld naar WMO of voor nog meer mensen niet meer te indiceren. Aciverende begeleding zit m.i.eveneens in de gevarenzone.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.