1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

stortingsdatums

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 04 Januari 2008 20:59
Sinds oktober ontvang ik voor mijn zoontje PGB (heb voor 2008 eenmalig gekregen), in deze ingewikkelde wereld, is het soms zoeken naar een speld in een hooiberg, vandaar mijn vraag: wie kan mij helpen aan een site waarop staat welke datums de storting plaats vindt van de PGB. Of misschien dat iemand de datums weet (kwartaal).

B.v.d. Ingrid
Geplaatst: zaterdag 05 Januari 2008 21:30
je krijgt op 1 januari voor dat hele jaar. (of bij een heel hoog bedrag in termijnen maar meestal voor een heel jaar. tot je indicatie is verlopen maar je jaar bedrag moet je altijd op 1 januari verantwoorden.
Geplaatst: zondag 06 Januari 2008 19:16
Bedankt voor je antwoord, maar ik krijg afgerond 1300,00 euro per kwartaal en in de brief staat dat ik dit per kwartaal ga ontvangen, alleen het rare, ik heb het nog niet op mijn rekening ontvangen, moet ik nou contact opnemen met het zorgkantoor?
Ingrid
Geplaatst: zondag 06 Januari 2008 19:37
volgens mij krijg je dit bedrag over een heel jaar en moet je 2x een verantwoording over de uitgegeven gelden door geven..... maar het had er nu kunnen zijn maar deze periode is logischerwijs de topdrukte voor de svb. alle eindrekeningen komen nu binnen en alle pgb houders moeten nu weer uitbetaald krijgen, maar je zou de svb of het zorgkantoor kunnen bellen.
Geplaatst: zondag 06 Januari 2008 19:54
Bedankt voor je snelle reactie, ik wacht deze week af, en anders ga ik bellen. Nog 1 klein vraagje, wat ik steeds lees is als je PGB krijgt dan krijg je van het zorgkantoor een map met allerlei weetjes, ik heb alleen een envelop gehad met het verantwoordingsformulier en nog een paar andere formulieren, klopt dit?
Ingrid
Geplaatst: zondag 06 Januari 2008 22:19
inlan, ik woon in Friesland en heb hier van ouders gehoord dat ze deze map maximaal 3x thuis proberen te bezorgen zo niet....dan heb je pech!!!
als ze dus die willen bezorgen en je bent toevallig met de bezorging alle keren niet aanwezig krijg je die dus niet. deze map is best handig met adressen, declaratiesformulieren, contracten en je kunt hier al je pgb papierne overzichtelijk in bewaren. wel kun je alles wat hier in zit halen van de site van de svb, zorgkantoor of ciz maar toch niet echt netjes dat het wel eens anders loopt! maar wie weet, krijg je hem nog thuis bezorg. hij past dus niet door je brievenbus en wordt niet op het postkantoor afgeleverd.
Geplaatst: zondag 06 Januari 2008 23:57
Ik ga als ik ze bel over de storting gelijk vragen naar de map en haal hem desnoods bij ze op.
Ingrid

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.