1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verantwoorden van PGB budget

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 27 December 2007 12:20
hallo allemaal,

Ik heb mijn indicatie gekregen vanaf 15 oktober J.l. tot en met 15 oktober 2009, nu is mijn vraag er staat overal en nu citeer ik:

"Het deel van het PGB 2007 dat je niet hoeft te verantwoorden (het beroemde vrij te besteden bedrag van € 2500,- op jaarbasis)"

moet ik nu van dit afgelopen jaar verantwoorden, ik ben onder de €2500,-gebleven, de ene zegt ja en de andere zegt weer nee, wat moet ik nu het beste doen?

groetjes Elma
Geplaatst: donderdag 27 December 2007 21:58
Hoi Elma

Omdat jou budget pas loopt van oktober 2007, krijg je ook maar een deel na rato van je vbb ,als je hiervoor geen PGB had.In jou geval zal het vrijbesteedbaar bedrag dus ongeveer 600 euro zijn ipv 2500 euro over 2007. 2500 euro delen door 12 maanden maal ongeveer 3
Zit je boven die 600 euro dat je aan zorg hebt ingekocht dan moet je verantwoording afleggen.
Het vbb staat op de toekenningsbeschikking van het zorgkantoor, zoniet zou ik het even na vragen bij hun hoeveel het precies is.
gr.
Geplaatst: vrijdag 28 December 2007 05:16
dank je wel voor je reactie, ik begrijp het, maar zal het voor de zekerheid nog even nakijken, het is allemaal wel ingewikkeld hoor, zeker in het begin, maar ik ben de enige niet , dus het zal allemaal vast wel goed komen.
in iedergeval dank voor je reactie.

groetjes Elma

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.