1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

kan ik een zorgverlenende instantie een feestdagenuitkering

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 26 December 2007 13:52
Wie weet hier meer over??

Mag ik een zorgverlener waar ik een contract van opdracht mee heb een feestdagenuitkering geven??
:?: :?: :?:
Geplaatst: donderdag 27 December 2007 12:58
ja, waarom niet? er bij vermelden op de overschrijving dat het om een eindejaarsuitkering gaat.
Geplaatst: donderdag 27 December 2007 15:40
hoi sharendan

Kan ik dit dan ook bij het PGB verantwoorden, ik kan namelijk alleen maar vinden dat dit kan bij zorgverleners waar je een arbeidsovereenkomst ( bruto-netto)mee hebt.

groetjes
M.C.T Geplaatst: donderdag 27 December 2007 18:17
Uit de richtlijnen van het CvZ aan de zorgkantoren blijkt, dat je moet oppassen om meer af te spreken dan het standaardcontract noemt.
M.a.w.: van het CvZ mag het zorgkamtoor alles schrappen wat meer is afgesproken dan het (SVB) standaardcontract aangeeft.
Anne Geplaatst: zaterdag 29 December 2007 00:48
Volgens mijn informatie kan dat niet. Je kunt alleen een feestdagenuitkering aan een zorgverlener geven als deze een arbeidsovereenkomst heeft en je de loonadministratie hebt uitbesteed aan servicecentrum PGB of de loonbetaling via opting-in hebt geregeld. Iemand die via een zorgbureau komt waar je een overeenkomst van opdracht mee hebt is ofwel in loondienst bij het zorgbureau ofwel via een constructie als freelancer aan dat zorgbureau verbonden en die kun je geen feestdagenuitkering geven. Wel zou je vanuit het verantwoordingsvrije bedrag iets extra's kunnen doen voor je zorgverlener. Zelf zou ik er dan eerder voor kiezen om een kerstpakket(je) samen te stellen of een leuk cadeautje, omdat de zorgverlener een bedrag moet opgeven aan de belasting en daar dan weer loonbelasting over moet afdragen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.