1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ik wil mijn hulp extra maand betalen in december kan dat ?

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 23 December 2007 04:23
ik wil mijn hulp een extra maand toekennen voor december.
Zij en ik hebben het best moeilijk gehad oa met instanties,wachte, emailen, bellen etc etc veel stress dus.
veel meer uren dan eerst afgeproken was,
en aangezien nog veel geld over is van mijn pgb wil ik haar meer betalen.

Hoe moet ik dat nu verantwoorden?

De zorgverlener heeft voor de laatste 3 maanden een kontrakt gekregen voor OB met vast maand loon.
Kan ik dan voor december dubbel betalen of

moet ik daar een aparte overeenkomst voor maken en daar in zetten extra verleende diensten/arbeid ?
M.C.T Geplaatst: zondag 23 December 2007 13:36
Als je de mogelijkheid wilt hebben je hulp af en toe extra te betalen kun je het beste een overeenkomst in uren afsluiten.
Nadeel is natuurlijk, dat je elke maand een declaratie moet maken met opgave van het aantal gewerkte uren.
In die overeenkomst kun je een inkomensgarantie afspreken per maand, zodat je een minimaal aantal uren per maand moet betalen, indien je minder uren zou afnemen dan het minimum. De uren, die jij niet afneemt boek je dan als vakantieuren. Overigens: na een half jaar valt je werknemer onder de flexwet ( indien afgesproken, na een jaar), zodat je zondermeer het gemiddelde van het laatste kwartaal per maand moet betalen; ook bij de 3 dagenregeling.
Hiermee kun je rekening houden bij het afspreken van het uurloon.
Geplaatst: dinsdag 25 December 2007 04:57
gwehkamp,

ik wil alleen voor deze maand december een extra bedrag overmaken.

het is toch niet verboden om naast het 3 maands kontrakt dat ik met haar gesloten heb, nog een kontrakt voor 1 maand te ondertekenen ?

uren declaraties heb ik nl niet, wil een vast bedrag overmaken voor december.
M.C.T Geplaatst: donderdag 27 December 2007 18:08
Er is dan al betaald voor de zorg. M.i. mag je niet betalen als daar geen zorg tegenover staat. Dus: 1 contract per zorgverlener tegelijkertijd.
Geplaatst: donderdag 27 December 2007 18:58
er is altijd een afwijking mogelijk! stel je hebt 2 zorgverleners en 1 is ziek dan zou je gek wezen als je de andere niet vraagt om tijdelijk de ander te vervangen. in de zorgmap staat ook de optie voor nog een aparte overeenkomst met eventueel ook een ander salaris. deze kun je zelf op alleen 30 december nog besteden. het moet niet zo zijn dat iemand met een vast contract de mogelijk niet meer heeft om eens in drukke tijden of bij ziekte extra uren te werken. het is even invullen en verantwoorden. je kunt de svb hier wel voor bellen. de uren kunnen nog van afgelopen periode opgeschreven worden tot aan de laatste verantwoordings-datum.
Geplaatst: donderdag 27 December 2007 22:21
als je bij iemand in een bedrijf werkt heb je meestal een vast sslaris.
maar als je over urenmaakt word dat ook betaald.

ik denk dat je dan voor december uren declaratie moet hebben,,,,
Anne Geplaatst: vrijdag 28 December 2007 21:23
Bel SVB Servicecentrum even, ook als je met een zorgverlener een vast maandbedrag hebt afgesproken kun je losse overuren uitbetalen. Je krijgt van het Servicecentrum dan urenbriefjes voor de overuren, die je in kunt sturen. Ik heb dat met één van mijn cliënten ook zo geregeld. ik heb bij hem een vast maandloon en soms werk ik (bijv. in schoolvakanties) wat meer uren en die declareren we apart met een (over)urenbriefje.
Geplaatst: maandag 23 November 2015 12:49
Goedendag,

Ik heb een afwijzing gekregen van het SVB voor overuren bij een vast contract. Is niet mogelijk zeggen ze....
Geplaatst: maandag 23 November 2015 12:50
Ben trouwens partner, misschien is dat het????
Suzanne Geplaatst: woensdag 25 November 2015 23:09
Je kunt je zorgverlener, naast een vast maandsalaris, ook extra uren uitbetalen. Ik heb dat ook zo geregeld met de SVB. Op mijn zorgovereenkomsten staat een vast maandsalaris en bovendien heb ik bij 'extra uren' het uurtarief vermeld dat ze voor extra uren krijgen. De extra uren vul ik digitaal in bij de SVB evt. aangevuld met extra reiskosten, het maandsalaris wordt automatisch overgemaakt.
Wendel Geplaatst: donderdag 26 November 2015 19:14
Hallo,
Als pgb houder kunt u een feestdagen uitkering aanvragen bij de svb van max. € 272,00 per kalenderjaar.
op de site staat beschreven hoe u dit kunt aanvragen.
M.C.T Geplaatst: vrijdag 27 November 2015 12:44
Dat is vls de SVB een belaste uitkering, dus er gaat ongeveer 40% af.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.