1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat mist er in onze maatschappij voor 'bijzondere mensen'?

Auteur Bericht
Kristel Geplaatst: zaterdag 01 December 2007 21:15
'Bijzondere mensen', zo noem ik vaak mensen die een hulpvraag hebben.
Mensen met een beperking is weer zo stigmatiserend, mensen met mogelijkheden eveneens...
Bijzondere mensen vind ik een mooiere benaming, ook mensen met een hulpvraag zijn uniek en kunnen ons zoveel prachtigs bieden...

Ik ben iemand die zich graag inzet voor deze groep mensen, die net dat beetje extra aandacht nodig hebben om goed te kunnen functioneren en/of zich lekker in hun vel te voelen... Ik heb vaak gehoord van zorgvragers dat de maatschappij net niet aanbiedt, wat zij nodig hebben... Ik ben aan het onderzoeken wat er dan zoal mist... Ik werk op dit moment nog in loondienst, maar ik zou heel graag een organisatie opzetten die zich inzet voor mensen die net dat beetje extra aandacht nodig hebben.

Ik zou heel graag van u horen, wat er zoal mist in Nederland, specifieker in Zuid-Limburg, nog specifieker in Maastricht. Ik sta voor alles open..

Ik zelf heb het idee dat er een tekort is aan ondersteuning in het reguliere en speciaal onderwijs voor bijzondere kinderen. Ik dacht dan aan een vorm van huiswerkbegeleiding in zeer kleine groepen, waar zowel een agogische medewerker als een docent aanwezig is om ondersteuning te bieden. Op deze wijze zouden deze kinderen minder tussen wal en schip vallen en beter mee kunnen in het onderwijs.

Wat vind u van bovenstaand idee? Zou dat aanslaan denkt u? Ik hoor graag van ervaringsdeskundigen waar de knelpunten zitten en wat er mist. Het mogen ook knelpunten zijn van geheel andere aard. U zou me er erg mee helpen!

Bedankt alvast,

Groeten Kristel Raijmakers
Geplaatst: maandag 10 December 2007 08:42
Hey Kristel

In maastricht mis je best wel veel dingen
Vooral voor de opvang van speciale kinderen.

Wij zijn bezig om een bso op te zetten voor kinderen met een rugzakje.

Misschien kunnen we eens in contact komen

mijn mail is
[email protected]

groetjes
Kim
Niesje Geplaatst: maandag 10 December 2007 17:26
Hallo Kristel
Maastricht is een beetje ver weg voor mij.Ik herken je mededeling wel: er zitten allerlei gaten tussen dat wat nodig is en dat wat er is. Hier ben ik ook in geinteresseerd. Misschien kunnen we ervaringen uitwisselen via de mail. Je kunt mij altijd bereiken via mijn site: www.synformeandyou.nl
Succes!
Sonnet

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.