1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

problemen met indicatie

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 17 Oktober 2007 20:30
Hoi, wilde even wat vragen. Wilde extra ondersteunende begeleiding aanvragen i.v.m. begeleiding zwemlessen, mijn kind heeft TSC waardoor epilepsie, autisme en een motorisch slechte rechterkant. Kreeg daarop een zeer welwillende dame (niet dus) aan de telefoon die zei dat dit onder gebruikelijke zorg viel, na mijn antwoord dat mijn andere kind dezelfde ziekte had, vermelde ze dat ik dan allerlei medische gegevens op moest sturen. Ik zei dat ze die al hebben omdat ik al een PGB heb, zegt ze dat die zorgfuncties dan ook opnieuw meegenomen moeten worden bij de indicatie. Maar ik heb een indicatie tot 11/2008. En al de medische gegevens zijn toch al bekend? Heb gezegd dat de indicatie aanvraag maar moest vervallen maar het voelt niet goed. Mijn kind heeft echt een ernstige ziekte, ik vraag toch niet zomaar wat aan. Kan dit nou zomaar? Groetjes keldanjes
M.C.T Geplaatst: donderdag 18 Oktober 2007 11:23
Mijn advies is: alles zo laten tot november 2008.
Dit kost een hoop tijd met onzekere uitkomst.
Mijn advies is om je te verdiepen in de zorgzwaartepakketten, zodat je bij de indicatie per november 2008 beslagen ten ijs komt.
Hiermee moet je al beginnen in maart a.s., zodat je tijd hebt voor bezwaar en beroep. Zo voorkom je, dat je maanden onzekerheid hebt over wat je precies tot november 2008 kunt besteden.
M.a.w.: roei nu met de riemen, die je hebt en zorg, dat je per 11-2008 tijdig weet waar je aan toe bent.
Bij je herindicatie wel schriftelijk aangeven, dat je om herindicatie per 11-2008 vraagt!
Geplaatst: donderdag 18 Oktober 2007 12:07
:) Bedankt, heb dus toch goed naar mijn gevoel gehandeld!
Ga zeker vroegtijdig aan de slag voor de herindicatie!
Als ik alles zo eens gelezen heb over de veranderingen die op komst zijn, gaat het zeker niet makkelijk worden. En niet alleen voor mij, maar voor alle PGB houders! :roll:

Groetjes

Keldanjes
Geplaatst: donderdag 18 Oktober 2007 21:10
natuurlijk niet je indicatie laten vervallen! maar aangeven dat je belasting is verzwaard en dat er meer beperkingen zijn waar genomen..
de medische informatie is daar NIET bekend! (om maar flauw te zijn: toen je kind een baby was had het nog geen zwemles nodig, en toen je kind vier was, was het niet zo ingrijpend om een luier te verschonen.) maar naarmate ze groter worden komen er meer (of minder) zaken bij! misschien kunnen ze beter praten, maar de epilepsie wordt bijvoorbeeld lastiger nu ze zelf naar de winkel wil fietsen... aangeven wat zwaarder wordt..uitleggen, voordoen, laten kijken, huisbezoek! en de Zorgvraag wordt dus groter....

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.