1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Flexwet

Auteur Bericht
M.C.T Geplaatst: maandag 15 Oktober 2007 10:27
Het is al weer jaren geleden, dat de flexwet is ingevoerd.
Bij invoering is aan PGB-houders informatie verstrekt over de flexwet.
Sinds nieuwe PGB regeling al weer enkele jaren geleden is ingevoerd, heb ik daarover geen informatie meer ontvangen.
Voor de nieuwe budgethouders daarom in het kort het volgende:
Als U van Uw oproepkracht langer dan een half jaar gebruikt heeft gemaakt, krijgt U meestal met de flexwet te maken.
Dat heeft tot gevolg, dat U Uw hulpverlener maandelijks minimaal het gemiddelde loon over het afgelopen kwartaal per maand moet overmaken.
Het komt erop neer, dat U dan Uw zorgverlener moet doorbetalen als U geen gebruik van hem/haar maakt.
Alleen als Uw zorgverlener niet komt, terwijl U hem/haar wel had opgeroepen, hoeft U niet te betalen.
Geplaatst: maandag 22 Oktober 2007 08:47
jou verhaal KAN kloppen maar je hebt ook een freelancers contract en die heeft een ander contract: een verzoek van opdracht. als je met een zorggeven een contract aangaat en die werkt elke weel 10 uur dan zou hij na een bepaalde tijd hier zekerheid over mogen vragen ,maar je mag diegene dan ook volledig bedanken en een ander aannemen. je uitleg is goed maar ik zou bang worden om een pgb aan te vragen! eerst stimuleren dat er veel kansen en mogelijkheden zijn en dan komen de grenzen en beperkingen van zelf in zicht! voorzichtigheid met het pgb is oke! maar moedig vooral aan, dan help je meer mensen met een pgb.
M.C.T Geplaatst: maandag 22 Oktober 2007 14:02
Overtuig je er wel van, dat het echt om een freelancer gaat, die ook als zodanig geregistreerd staat. Anders kun je in teheorie later alsnog als werkgever aangemerkt worden.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.