1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vrijbesteden bedrag 2008

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 15 Oktober 2007 09:41
Hallo ik heb gehoord dat ze van plan zijn het vrijbesteden bedrag eruit te doen...
weet iemand hier wat van... :roll: :roll:

en dat de 10 proc.overhefeling eruit gaat...Ja telkens denk je ik zit er nu
in hoe het gaat ...en dan gaan er weer dingen veranderen... :?: :?:
Geplaatst: woensdag 17 Oktober 2007 20:36
Hoi, wat betreft je vraag op mijn andere vraag op het forum. je mag jezelf als ouder inhuren via het PGB. Zie andere reacties op het forum. Over het vrij besteedbare bedrag heb ik niks gehoord, wel dat de 10% overhevelingstoeslag er per 1 jan 2008 uit gaat. Ook dat de ondersteunende begeleiding niet zomaar meer verstrekt gaat worden.

groetjes keldanjes
Ineke Geplaatst: donderdag 25 Oktober 2007 19:23
Het vrij besteedbaar bedrag blijft zo als het was. De tien procent overheveling gaat er wel uit. Dit is informatie die aan ons is verstrekt door het zorgkantoor. Ik hoop dat het dus klopt.
Geplaatst: donderdag 25 Oktober 2007 21:21
hoi kylie, het VBB gaat er per 1 januari 2008 vanaf dus heb je een indicatie tot bv maart dan mag je het vbb tot december gebruiken maar niet meer van januari tm maart en de overhevelingstoeslag gaat er ook vanaf het wordt er allemaal niet gemakkelijker op :(
(verwijderd) Geplaatst: donderdag 25 Oktober 2007 22:15
Hallo allemaal,


Tot nu toe is enkel zeker dat de 10%overheveling afgeschaft wordt.
Dat geldt ook al overigens voor dit kalenderjaar 2007.M.a.w. als je over 2007 geldt overhoudt, gaat dat terug naar het zorgkantoor c.q. wordt verrekend met een e.vt. volgend budget ( voorschotbedrag) van 2008.

M.b.t. verantwoordingsvrije bedrag( vaak wordt het ten onrechte zelfs door zorgkantoren nog altijd aangeduid als"vrij besteedbaar bedrag"
terwijl dit geheel verschillende begrippen zijn) zijn wel geruchten over
afschaffing c.q. mogelijk andere regeling,maar daarover is nog niets met
zekerheid te zeggen/bekendgemaakt.

M.vr.gr. Gerard Meurs Zorgadvies en bemiddeling PGB.
[email protected]
Bea Geplaatst: vrijdag 26 Oktober 2007 11:19
Tja, voor de verstrekking van een pgb gaat men nu eerst grondiger te werk om uit te zoeken of er andere alternatieven bestaan die ook aansluiten bij de hulpvraag. Het lijkt erop dat ze het web van individuele hulpverlener willen dichten. Toch kan het zoveel gunstiger zijn om ondersteuning thuis te ontvangen. Als je het aannemelijk kunt maken dat het voor de betreffende persoon van belang is, dan is dat nog steeds een mogelijkheid.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.