1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Doorbetalen tijdens vakantie?

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 03 Oktober 2007 20:56
Hallo,
Ik vraag me af of ik mijn zorgaanbieders moet doorbetalen tijdens vakantie. Dat kan natuurlijk een vakantie van hun kant zijn, maar ook van mijzelf of een algemene schoolvakantie waardoor niet gewerkt wordt.
Desiree Geplaatst: donderdag 04 Oktober 2007 21:42
Dat hangt af van het soort contract dat je hebt met je zorgverleners en de afspraken die gemaakt zijn.
Een freelancer hoef je zeker niet door te betalen. Wel doorbetalen zal moeten als je een zorgverlener in loondienst hebt en de gebruikelijke vakantieuren opgenomen worden.
M.C.T Geplaatst: maandag 15 Oktober 2007 10:16
Bij oproepkrachten geldt het volgende:
Het is van belang te weten of Uw oproepkracht onder de flexwet valt.
Dat zal vaak het geval zijn als Uw zorgverlener langer dan een half jaar voor U gewerkt heeft.
U bent dan verplicht het gemiddelde, dat U het voorgaande kwartaal betaald heeft per maand door te betalen.
Dus: Gaat Uw zorgverlener met vakantie dan hoeft U niet door te betalen.
Gaat U met vakantie dan zal dat op grond van de flexwet wel moeten.
Daniël Geplaatst: woensdag 07 November 2007 18:57
Je kan bij het aangaan van een overeenkomst ook gelijk afspreken dat je een uurloon betaald inclusief 8% vakantiegeld en ca. 8% vakantie uren. Dit kan in ieder geval bij de drie dagen regeling. Zie hiervoor ook de standaard contracten die je kan krijgen bij de SVB.

Groetjes,

Ben

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.