1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wie heeft er een beroepsaansprakelijkheidsverzekering?

Auteur Bericht
Lisette Geplaatst: maandag 18 Augustus 2008 16:58
Lieve mensen,

Je bent pas een zzp-er'er als je aand e volgende punten voldoet;

1. je hebt meer dan 3 clienten.
2. Je werkt meer dan 1225 uur per jaar bij je clienten.

Zo nee dan val je onder 'freelancer' en daar is (volgens mij) nog nergens een goede beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor. Dit omdat iedereen freelancer kan zijn op welk gebeid dan ook!
Anne Geplaatst: zondag 24 Augustus 2008 00:43
eindelijk contact gehad met AFDO, blijk ik me daar niet te kunnen verzekeren, omdat ik geen verpleegkundige ben en niet BIG geregistreerd (tja, mijn beroepsvereniging FVB is daar wel mee bezig geweest om creatief therapeuten BIG geregistreerd te krijgen, maar dat is ze dus (nog) niet gelukt).
Waar ik dan nu terecht kan zonder financieel in de problemen te komen wegens te hoge premies, is mij een raadsel!
Annelies Geplaatst: donderdag 06 November 2008 18:54
In de cursus "Werken als zelfstandig zorgverlener" op 30 januari 2009 , zal er o.a. aandacht worden besteed aan beroepsverzekeringen. De VVAA zal daar dan het één en ander over vertellen.
Voor verdere informatie en opgave kun je me een email sturen ( zie mijn profiel ).

m.v.g., Annelies Blekman
Matthijs Geplaatst: vrijdag 21 November 2008 01:11
Ik weet niet precies waarom je als zorgverlener een beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) zou moeten hebben. Een BAV dekt schade door beroepsfouten, dus geen zaakschade of letsel. Daarvoor moet je als ZZP'er een AVB, aansprakelijkheidsverzekering bedrijf, hebben. Die heb je ook echt nodig, het is onverantwoord om zonder die verzekering aan het werk te gaan. Momenteel zit ik nog in de overgangsfase van zorgverlener in dienstverband naar ZZP'er (start in januari) en mij werd de AVB van de Fortis aangeraden. Dit moet ik echter nog verder uitzoeken.

Voor een AVB: SAS is zoals gezegd erg duur als je niet via een bemiddelingsbureau werkt (heeft te maken met de verzekering die bemiddelingsbureaus al hebben) en AFDO is alleen voor BIG-geregistreerden. Daar gaan de meeste mensen dus niet slagen. Als ik mijn verzekering rond heb zal ik dat hier posten. Overigens ben ik er wel achter dat het gunstig kan zijn om je AVB te combineren met een rechtsbijstandsverzekering.

Groet,
Matthijs Wolthers
Nicoline Geplaatst: vrijdag 09 Januari 2015 14:05

Daisycare, Hulp met Zorg!

:roll: Hoi,

Ik ben verzekerd bij Zo in Alphen aan de Rijn voor €10,42 per maand en dat bevalt prima als ZZP-er.

Su6!




Hoi Daisy,

heb je een internetadres van Zo?

Bij het googlen komt Zo er niet uit..,

mvg nicoline

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.