1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat voor een tijd moet ik verwachten?

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 04 September 2007 18:20
Hallo, ik ben een moeder :) van 3 kinderen, de jongste (5jaar), krijgt al 6 uur per week hulp in natura, nu is dat vermeerderd met 8 uur, en dit krijgen wij in de vorm PGB.
De CIZ verklaring is op 17-08-2007 gedateerd, het zorgkantoor zegt dat wij na 4 to 6 weken een brief van hun ontvangen, wie kan mij vertellen wanneer of hoelang het duurt dat je het geldt ontvangt zodat wij extra zorg in kunnen zetten. Alvast bedankt voor het antwoord wat wij mogen ontvangen. Ingrid :roll:
Geplaatst: dinsdag 04 September 2007 22:35
als je al een indicatie had met een eind datum die nog moet komen, gaat die in 1 keer door van in natura naar pgb. de dag nadat in natura is gestopt is de volgende dag pgb. hier moet geen dag tussen zitten. vanaf die datum heb je geld.
Geplaatst: woensdag 05 September 2007 01:16
Heel erg bedankt :lol: voor je snelle reactie. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, het in nml. zo dat de 6 uur die we al kregen blijft in natura en de 8 uur die we er bij krijgen die is PGB. Wat ik ook begreep van de CIZ medewerkster is dat we de 6 uur zorg al van een thuiszorg instantie krijgen en dat we dat zo handhaven en de 8 uur dat ons mannetje (2 dagdelen) naar een opvang kan b.v. tijdens vakanties, dat we die op kunnen sparen, en dat dit alleen via PGB kan. Je zal wel merken dat ik helemaal een leek ben. Ingrid

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.