1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

bekwaamheid

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 31 Augustus 2007 22:57
hoi allemaal

nu ik me aan het inlezen ben in het zelfstandig werken, ress bij mij de volgende vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden:

ik ben verzorgende -ig en bevoegd voor enkele verpleegkundige handelingen. En nu is het wat betreft de verpleegkundige handelingen zo dat ik bekwaam blijf voor elke handeling zolang ik ze maar elk kwartaal uitvoer, wat meestal niet het geval is. (ik werk in de thuiszorg op het moment bij een stichting) Wanneer een handeling dan weer eens voorbij komt en ik ben niet meer bekwaam, dan moet ik hem eerst weer een aantal keren onder toezicht van iemand die nog wel bekwaam is, uitvoeren en daarna ben ik dus weer bekwaam.

Hoe gaat dat in zijn werk wanneer je voor jezelf begint?

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

nota bene: dit is dus een andere situatie dan wanneer je verpleegkundige bent. Ik ben verzorgende-individuele gezondheidszorg
Nelleke Geplaatst: vrijdag 31 Augustus 2007 23:38
Hier:
http://www.minvws.nl/folders/meva/onder_voorbehoud.asp
kun je de folder 'onder voorbehoud' downloaden. Er staat heel duidelijk in beschreven van wie jij opdracht dient te krijgen, en wie moet controleren of jij wel uitvoeringsbevoegd en bekwaam bent. (in jouw geval zal dat meestal de opdrachtgevende huisarts zijn) In de praktijk komt het erop neer dat je zelf scherp in de gaten moet houden of jij nog wel bekwaam, en dus bevoegd bent, al is de opdrachtgever (arts) feitelijk voor jou verantwoordelijk.
Geplaatst: zaterdag 01 September 2007 10:21
bedankt voor je duidelijke antwoord, ik weet genoeg

groeten van maaike

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.