1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

De betaling van zorg op vakantie?

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 24 Augustus 2007 19:30
Ik werk sinds een tijdje bij een heer die (zwaar)lichamelijk gehandicapt is. Mij is gevraagd om een week mee te gaan op vakantie. Daar zal ik de verzorging van de heer doen en een gedeelte ondersteunende begeleiding. Nu is mijn vraag, wat is normaal om te vragen per dag. Ik heb al aardig wat af gezocht, maar ik heb niks kunnen vinden. Ik hoop dat iemand wat info voor mij heeft of me kan verwijzen naar een juiste site.
Alvast bedankt,
Iris :)
Geplaatst: maandag 27 Augustus 2007 10:57
beste iris,
het hangt van je relatie en inzet van deze week in. is het een vriendschappelijke relatie (je werkt daar omdat het vrienden waren) dan is het al bijzonder dat je wordt mee gevraagd! en krijg je als beloning voor de verzorging en begeleiding alles gratis: de vakantieplek, de vrije tijd die je daar zult hebben, het eten, en de gezelligheid. maar is het omdat je 24 uur moet klaar staan. geen vrije tijd hebt en veel therapeutisch moet denken en handelen dan zou een week ook zo volgens de cao betaald kunnen worden. werkuren en slaap of nachtdiensten. wat je ook maar biedt zo over een dag en nacht. wel afspraken maken over hoeveel je vrije tijd je hebt en wat je wel en niet gaat doen en of je ook nog geld daar krijgt om te besteden. (dit kan ook daarvoor of daarna als extra uren uitbetaald worden. ) dus tussen de 50 euro en de 1500 euro in....!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.