1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vraag wel/ niet betalen bij afwezigheid zorgboerderij

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 14 Augustus 2007 13:37
Wij hebben een zorgboerderij waar wij dagbesteding aanbieden. Nu hadden wij een vraag over wel of niet doorbetalen bij ziekte, afwezigheid, vakantie enz. Nu staat er in een aantal voorbeeldcontracten dat als men minstens 24 uur van te voren afmeldt er dan niet betaald hoeft te worden. Maar dat vinden wij niet zo’n goede regel want dat zou dus betekenen dat stel: als mensen regelmatig afbellen om elk wissewasje ik dan ook geen inkomen heb omdat die plek wel voor die persoon is gereserveerd. En men krijgt toch ook gewoon PGB uitbetaald wat anders toch overblijft dus het kost die persoon zelf niks.
Wij hebben nu de regel gehanteerd dat men 4 weken op jaarbasis niet hoeft te betalen als men niet komt. Dit betekend dus dat als bv. iemand 1 dag in de week voor dagbesteding bij mij komt hij dus op jaarbasis 4 dagen niet hoeft te betalen bij afwezigheid.
Is dit een goede regel zo of heeft er iemand ervaring mee hoe je dat het beste op papier kan zetten?
Geplaatst: dinsdag 14 Augustus 2007 20:24
wij hebben als regel: 2 weken voor het weekend uiterlijk afmelden. ik heb begrepen dat dit bij in natura om een vreemde manier niet mag, maar dat is nu niet mijn probleem. bij ernstige situatie kun je natuurlijk altijd mildere regels hanteren! wij moeten dit wel zo regelen omdat we zo nog de kans hebben om inval kinderen uit te nodigen, want ik heb wel vast personeel die allemaal evenveel moeten verdien ongeacht of er nu 2 of 12 kinderen komen! maar ik als leiding zit dan wel met een fors probleem. je zou anders het standaard weekend bedrag hoger moeten maken om uitval te compenseren...

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.