1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ziekte van werknemer

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 31 Juli 2007 14:40
Ik las op het forum dat er verschil bestaat in de doorbetaling van het loon bij ziekte, afhankelijk van het aantal dagen dat je een contract hebt.
Nu werk ik zelf 1 weekend en een woensdagmiddag in de maand als PGB-er. Ik weet dat ik binnenkort een jaar uit de roulatie zal zijn.
Krijg ik nu dan maar 6 weken doorbetaald? Hoe kan ik de rest van het jaar die kosten opvangen dan?

alvast bedankt voor het meedenken!
Zonnetje1
Geplaatst: dinsdag 31 Juli 2007 16:41
je weet toch zelf wat voor contract je hebt getekend? een freelancers contract? dan ben je niet veplicht om te werken met daar tegen over geen betaal verplichting: elke keer dat je werkt is in feite een opdracht, en kun je niet of wil je niet dan kom je niet en heb je geen inkomen.
Heb je een contract omdat je meer dan 3 dagen per week werkt en je hebt een contract afgeloten en je betaalt ook naast je werk de premies voor ww en aow en ziektekosten,dan kan je hier aanspraak op maken.
maar geen enkele baan staat garant voor een jaar uitbetaling! zelfs niet bij ziekte, dan moet je vanaf de derde week je melden en aangepast werk doen.
en wil je zelf een jaar vrij dan is dat je eigen keus en moet je zelf voor inkomen zorgen, zelfs bijstand zonder sollicitatie plicht is niet mogelijk. een pgb zorgvrager met een vast contract hoeft je ook maar een bepaalde tijd door te betalen, en dit komt dan uit een potje bij de svb voor contracten met een in dienst functie en nooit voor zelfstandige freelancers.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.