1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Freelancer of 3-dagenregeling?

Auteur Bericht
Kim Geplaatst: maandag 30 Juli 2007 01:14
Beste collega's,

Ik heb een vraagje.
Ik ben student en wil graag bij iemand met PGB gaan werken. Ik heb iemand gevonden voor ongeveer 4 uur in de week. Ik wil er nog een client bij zoeken om ervaring op te doen. Dit wil ik voor 2 a 5 uur gaan doen in de week.
Op dit moment werk ik als invalkracht bij een zorginstelling.
Is het voor mij verstandig om als freelancer te werken of met de 3-dagenregeling?
En hoe zit dit met belasting? Want dan zou ik 3 overeenkomsten hebben? Moet ik dan niet ontzettend veel belasting betalen?

Alvast bedankt!
Geplaatst: maandag 30 Juli 2007 09:28
belasting betaal je altijd en overal, dus het maakt niet uit waar en hoeveel contracten. alleen heb je bij je 1ste baan een vrijstelling. hier gaat automatisch je belastigvrij deel van af en daarnabetaal je net als iedereen in een bepaald bedrag 33 of 44 of 50% van je inkomsten. (maar 50% bealsting betalen is nog steeds erg leuk verdienen dan blijft er veel netto over!) zolang je in een instelling werkt kun je hier je premies betalen en heb je recht op een klein pensioen, je bent ziektekosten verzekerd.als je het liefst over al je uren premie betaalt (en profijt hebt van de opbouw) kun je er voor zorgen dat je op papier op meer dan 3 dagen per week in een gezin werkt en je salaris netto vragen via de svb bank. dan is alles geregeld en hoef je zelf niets meer te doen.(je kunt in een gezin 18 uur in 2 dagen werken en onder de 3 dagen regeling vallen en je kunt 18 uur in 4 dagen werken en niet onder de 3 dagen regeling vallen. (in beide geval werk je evenveel maar valt al dan niet onder de 3dagen regeling, wat je het beste uit komt)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.