1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

3 dagen regeling of niet?

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 29 Juli 2007 16:07
Hallo allemaal,
Als een begeleidster 2 ochtenden OB geeft en (bij wijze van uitzondering) in diezelfde week ook logeeropvang biedt van vrijdagmiddag t/m zondagavond, valt dit dan toch onder de 3 dagenregeling of moet ik dit anders gaan uitbetalen? Ik heb ooit ergens gehoord dat logeeropvang buiten de 3 dagenregeling valt, maar weet het niet meer zeker.
Groet, Majella
Geplaatst: zondag 29 Juli 2007 22:18
de 3 dagen regeling is niet een systeem om straf uit te delen maar om de zorgaanbieder in de gelegenheid te stellen om een kleine bijverdienste zonder poes-pas te hebben of juist een vollledige baan met de daar aan verbonden premie betaling en daar uit voortvloeiende rechten! de een wil nu graag een paar uren een vriendin helpen maar zit niet te wachten op ziektekosten en pensioen, maar de kost verdiener wel degelijk. de 3 dagen regeling geeft de mogelijkheid om zeker 16 uur per week te werken zonder de premie betalingen. je zet je uren op papier dus zodat je niet meer dan 16 uur in 1 week gemiddeld werkt. en mocht je daar nog tegen aanlopen dan heb je ook nog de mogelijkheid om je uur salaris te veranderen: stel je verdient 300 euro per week, dat kan 30 x 10 euro zijn maar dat kunnen ook 6 uren van 50 zijn... beide keren heb je evenveel verdient alleen in het eerste geval (30 x 10 euro) heb je meer uren op papier dan met 6x 50! en je kunt dus altijd als je dat het prettigst vindt onder de 16 uur blijven. en zo ook naar boven, dus wel premie betalen en de rechten hier van bezitten. dit moet natuurlijk ook de zorgvrager zo declaren. maar het maakt behalve voor de administratie voor niemand verschil! het is alleen jou kans of zekerheid.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.