1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

zelfstandige of alfahulp?

Auteur Bericht
Karin Geplaatst: woensdag 18 Juli 2007 19:52
Ik werk gelukkig als alfahulp, gezien de ontwikkelingen met de WMO.

Toch volg ik de ontwikkelingen op de voet.

Daar komt ook mijn verontrusting uit..

Iedereen die nu als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg werkt, zal moeten stoppen.

Zij mogen dan wel als zelfstandige gaan werken, via de thuiszorg.

Dan wordt je dus een alfahulp, maar waarschijnlijk gaat het net even anders worden. (?).



Bij ziekte en vakantie krijgen zij gewoon doorbetaald, wat ik er van begreep.

Eigenlijk begrijp ik het deels wel, maar ik vind het toch ook niet eerlijk.

Ik werk als alfahulp toch ook via de thuiszorg?

Daar verdien ik €12,20 bruto per uur, met mijn 36 jaar.

Dus daar gaat de belasting nog af, vakantiegeld, ziekte geld, opbouw van mijn pensioen, vrije dagen,...

Ik hoef nog net geen geld mee te nemen als ik ga werken, maar een tomaten plukker van 16 heeft volgens mij meer....
:wink:


Kunnen jullie mij vertellen hoe dit kan en of mijn denkwijze juist is?

Is er ook een instantie die zich druk maakt voor deze "wantoestanden"?



Met vriendelijke groet,

Karin van Es
:?
Geplaatst: woensdag 18 Juli 2007 23:03