1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Geen collega's

Auteur Bericht
Lot of kids Geplaatst: woensdag 04 Juli 2007 22:56
Ga vanaf september helemaal voor mezelf beginnen als freelancer (heb dit voorheen altijd gecombineerd met een part-time baan).
Ik heb er veel zin in maar denk wel dat ik het hebben van collega's erg ga missen. Samen overleggen en tot nieuwe inzichten en oplossingen komen, maar ook gewoon eens lekker kletsen over waar je tegen aan loopt en wat wel en niet goed gaat. Daarnaast had ik via mijn werk regelmatig cursussen en bijeenkomsten, waardoor ik op de hoogte werd gehouden van ontwikkelingen binnen de hulpverlening. Al deze dingen kon ik vaak ook gebruiken en toepassen in het werken binnen de pgb.
Wanneer ik helemaal voor mezelf begin heb ik dus geen collega's meer met wie ik even kan overleggen, evalueren hoe het ervoor staat en wat er ingezet kan worden. Vraag me af of mijn kennis dan nog wel "op peil" blijft en wat als ik het even niet meer weet? Natuurlijk kun je overleggen met ouders, maar is voor mij toch net iets anders dan met een collega. Hoe doen jullie dit, hoe gaan jullie hiermee om?
Geplaatst: donderdag 05 Juli 2007 08:20
Ik vind dat als je voor jezelf gaat werken dus ook als zelfstandige in de zorg dat je dan altijd je oren en ogen open moet houden. het moeilijke maar vooral het uitdagende is dat je voor jezelf verantwoordelijk bent. jij bent nu je eigen uitvinder.. hoe goed kun je worden, wat is je vakkennis, hoe sterk is jou betrokkenheid. je kunt dus helemaal vanuit jou gevoel en jou inzicht stevig aan de slag gaan! google-en en site,s als deze opzoeken, mensen met vakkennis aanspreken, conferenties en seminars bezoeken, passende tijdschriften lezen en soms zelfs gewoon de dames bladen om maar te weten wat er leeft en wat er te koop is. een hele leuke klus om elke dag weer op de hoogte te zijn van financieele zalen, pgb kennis, en vak inhoudelijke zaken. je raakt niet uitgeleerd. Daarom is er ook nooit een moment dat je als zelfstandige kan zeggen: ik weet alles. dat is de missie en de kans van je werk. en je zult dan bijzondere mensen ontmoeten: zorgvragers en deskundigen: contacten volop!
Nelleke Geplaatst: donderdag 05 Juli 2007 09:39
Vergeet ook niet dat je bij de meeste zorgvragers echt niet de enige zorgverlener bent! Het leuke is dat wanneer je verschillende zorgvragers hebt, je ook verschillende collega's hebt. Ook al zie je elkaar niet tijdens het werk, ga toch af en toe met elkaar om te tafel zitten voor overleg en gezelligheid!
Geplaatst: zondag 08 Juli 2007 12:15
Het heeft alles te maken met je eigen houding en contexten waarin je zaken beleeft of plaatst. Als zelfstandige kun je anderen beschouwen als concurenten of collega's?

Ik kies altijd voor het laatste.... verdiep me in hun specialiteiten en ervaringen en ik zoek daarbij naar gelijkwaardige contacten. Immers de zorg is er voor anderen en wie waar helpt doet er niet toe als er maar hulp is! ALs je werkt puur voor je eigen EGO en niet voor de taken die er zijn, dan loop je inderdaad het risico geen collega's over te houden...

Groet
Niesje Geplaatst: dinsdag 10 Juli 2007 16:35
Je kunt natuurlijk altijd een intervisiegroep starten om de dingen waar je tegenaanloopt, te delen en met de groep te bespreken, zodat je toch steeds nieuwe invalshoeken krijgt en meerdere kanten van je 'probleem' kunt onderzoeken. Mijn eigen ervaring, 5 zorgverleners bij 1 client, is dat een paar keer bij elkaar komen heel goed werkt, je leert elkaar kennen en kunt dan ook telefonisch overleggen als je ergens tegenaanloopt. Dit kan natuurlijk ook prima als je andere clienten hebt, je netwerkt gewoon een groepje bij elkaar...

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.