1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

als zzp ook zelf zorgvragers zoeken en vinden

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 04 Juli 2007 13:05
hallo ik had even een vraagje ik werk als zzp via een bemiddelings buro maar kan je dan ook zelf op zoek naar zorgvragergs of moet je allen via de buro zorgvragers krijgen.En zo niet waar kom ik aan contracten om vast te stellen bij de zorgvragers die ik zelf heb gezocht Want van de buro waar ik voor werk heb ik twee soorten contracten gekregen een voor clieten met een pgb buget en die andere voor mensen die een awbz hebben .die moet ik dan gewoon copieren een paar keer en elke keer als ik bij een nieuwe zorgvrager komt moet ik zon contract laten tekenen ,en die moet je ook goed bewaren.Kan ik dan die contracten ook gebruiken voor de zorgvragers die ik zelf heb gevonden?Nou genoeg getypt Is er iemand die antwoord op mijn vragen weet hoor ik graag ,alvast bedankt gr lisa :D :lol:
Geplaatst: woensdag 04 Juli 2007 14:00
als je via een zorgbureau werkt is het fatsoenlijk of zelfs ongewenst om zelf klanten aan te trekken. Het bureau zet zich voor jou in om klanten te krijgen en zaken voor jou en de client gemakkelijk te maken door de werkzaamheden buiten het de zorg voor jou te regelen. o.a zorgen zei voor jou dat je klanten krijgt. als jij zelf de mogelijkheid krijgt om voor jezelf te werken dan werk jij 1 maand met het bureau en fan laat je het bureau achter je en krijg jij meer salaris en het gezin is toch nog voordeliger uit! en dat zou niet wenselijk zijn voor degene die een bureau begint. dit hoeft natuurlijk niet zo te lopen, maar is dan niet te voorkomen! dus je moet of voor jezelf werken of afwachten.
Geplaatst: woensdag 04 Juli 2007 19:22
nog bedankt voor je informatie maar mij bedoeling was niet om het buro te verlaten ik blijf gewoon voor ze werken kijk deze gezin is toevalig 2 straten verdeop bij mij en bij het buro heb ik nog geen vaste clienten ik doe nu een client waarvan de vaste zorgverlener nu vakantie heeft zelf heb ik nog geen vaste klanten op dit moment ik had ereen maar die is pas overleden in mei en sinds dien heb ik nog geen vaste client van me zelf en omdat ik ht advertentie zag van deze jongeman van 18 die zoekt iemand om hem savonds om 9 uur naar bed te brengen en ook wat licht huishoudelijke werk en zo dus het zou wat ze nummen korte uurtjes zij want zelf werk ik 24 uur vast bij een bas en voor de rest doe ik dit en soms ben ik 12 dagen achter elkaar vrij daar en dan vind ik zonde om thuis te zitten terwijk ik graag wil werken dus toe dacht ik als ik dit doe ik hou tocht nog zat tijd over om ook voor het buro te werken want bij mij vaste baan werk ik ook alleen maar avond diensten en nacht geen ochten dus ik heb ook elke ochtend vrij tot een uur of 1 teminste als ik moet werken dus tijd zat dus vandaar ik deze vrag stelde nou genoeg getypt ook hoop dat je nu een beetje snap wat mij idee was in ieder geval niet om het buro te laten of zo groetjes lis
Geplaatst: woensdag 04 Juli 2007 22:06
juist in die gevallen moet je de zorgvrager er op attenderen zich bij het bureau in te schrijven en dan naar jou te vragen! het zorgbureau ondersteunt jou en jij moet zorgen dat het bureau draaiende blijft.zo houdt iedereen zijn werk. want anders had elke slimme klant eerst een zorgbureau aangetrokken en verschillende medewerkers laten komen opdraven en dan de beste zelf gewoon in dienst genomen. dan heeft het bureau het werk voor niks gedaan. dat is niet de bedoeling. maar ik weet wel dat je intentie niet verkeerd was of om er onderuit te komen. maar als je werkt via een bureau heb je respect voor elkaars inzet. jij voor de bemiddelaar en hij voor jou.
Nelleke Geplaatst: donderdag 05 Juli 2007 09:11
Wanneer je als freelancer via een zorgbureau werkt ziet de belastingdienst het zorgbureau als werkgever, daar heeft enige tijd geleden al nieuws over gestaan op deze site. De belastingdienst wilde al geen VAR meer geven aan mensen die via een bemiddelingsbureau werken.

Een bemiddelingsbureau heeft verder geen enkele verplichting t.o.v. de freelancers, en jij hebt dan ook volledige vrijheid.

Sterker nog: feitelijk zou je er juist zelf cliënten bij moeten zoeken om aan de eisen van ondernemerschap te voldoen: het bureau is één klant, maar je moet 3 klanten per jaar hebben.

Ik ben overigens zelf benaderd door bemiddelingsbureaus die er helemaal geen moeite mee hadden dat ik ook nog reclame maakte voor
mijzelf, en er mijn eigen cliënten op na hield.

We hebben het hier natuurlijk niet over eerst een klant vinden via het bemiddelingsbureau, en die daarna zelf wegkapen. Dat is inderdaad niet ethisch, maar ik neem aan dat de meeste bemiddelingsbureaus dat ook wel in de kleine lettertjes hebben staan!

Contracten vind je trouwens op www.pgb.nl
Geplaatst: donderdag 05 Juli 2007 14:14
Dus wat ik van jou begrijp is dat ik ook zelf reclame mag maken en ook zelf clienten mag zoeken want ik heb nu via deze site twee mensen die mij een advertentie hebben gestuurt 3 zelf omdat ze hulp nodig nodig hebben 2 is zelf dicht bij mijn huis 10 min lopen maar ik weet niet of zomaar mag voor een buro en ook zelf mensen zoeken want momenteel heeft de buro ook geen clienten voor me dus ik zit thuis te wachten op hun telefoontje elke dag maar je weet het zeker dat het mag ?groetjes ennog bedankt voor je reactie lis :D
Geplaatst: donderdag 05 Juli 2007 16:16
jou vraag mag je niet aan je baas/orgbureau stellen-- je bent het verplicht! als je hetzelfde werk prive doet, wat je ook via je werkgever had kunnen doen, moet je dit melden. maar je kan ook nog even nakijken in je contract. maar je moet hier open en eerlijk in zijn. stel hij gaat een opleiding voor je betalen, daar zou jij dan prive van profiteren dus kan hij dan ook vragen om mee te betalen want jij heb er zelf prive ook voordeel bij. ps. ik heb zelf geen zorgbureau, maar als ik er een had den wenste ik ook dat we als collega,s elkaar zullen steunen: jij voert je werk goed uit en zei zorgen voor de contacten en de administratie! en als je een potentiele klant hebt vraag je die zich te melden bij je zorgbureau. zo kan iedereen dat doen waar hij goed in is en zijn brood op een leuke manier verdienen.
Geplaatst: donderdag 05 Juli 2007 16:41
maar daar ben je toch zzp voor omdat je mag doen wat je wil je bent zelfstandig zeg de buro zelf waarvoor ik werk dus en anderen die ervaring daarin hebben heb ik toevalig vandag gesproken die zeiden ook hetzelfede want wat ook eerder gezegd werd het buro is maar een client en je moet minstens 4 hebben wil de belastingdienst dus je moet zelf erbij zoeken als het bij je buro niet lukt 4 te krijgen en nogmaals alles wat ik doe of van plan bent te gaan doen weet het buro die zeggen daarom ben je zelfstandig en die zeggen ze zijn geen werkgever maar ze bemiddelen allen voor je dus ik snap jou punt ook maar ik doe niks achter hun rug om hoor want hun zeggen zelf nu hebben ze niks voor me maar er zijn clienten die mij wel graag willen voor hulp dus ,in ieder geval bedankt voor je reactie weer .lisa
Nelleke Geplaatst: donderdag 05 Juli 2007 17:57
Goed dat dat bureau het ook aangeeft, dat je gerust andere cliënten kunt zoeken. Voor het bureau is het ook gunstiger dat je zelf meerdere klanten zoekt: als jij alleen voor het bureau zou werken zou de belastingdienst wel eens kunnen vinden dat jij in verkapt dienstverband bent: het bureau zou jou alsnog in loondienst moeten nemen! Daar zitten zij ook echt niet op te wachten!

Als je in loondienst bent bij een bureau staat er trouwens bijna altijd een 'non-concurrentiebeding' in je contract, maar zoals gezegd: als ZZP-er zorg je zelf dat je meerdere klanten hebt!

En wat ik dan zelf ook wel weer doe: als ik teveel 'eigen' klanten heb verwijs ik nieuwe aanmeldingen weer door naar het bemiddelingsbureau. Zo is iedereen geholpen!
Geplaatst: vrijdag 06 Juli 2007 15:55
bedankt voor je reactie en dat vind ik ook hoor daarom ben je zzp het buro help je alleen aan clienten die maken het in prencipe makelijker voor je maar als je ook zelf een client tegenkomt die hulp zoekt en jij heb tijd en kan die gevraagde hulp bieden waarom niet.In ieder geval bedankt voor je uitleg gr lis :lol:
Ron Geplaatst: vrijdag 06 Juli 2007 23:02
Hallo,

Je kunt zelf óók klanten opzoeken naast het werken via een bureau.
Dit hoeft elkaar beslist niet "te bijten"
In de paktijk zal het werven van klanten niet meevallen.
Het ligt er wel aan in welke tak van zorg je werkt.
Mond op mond reclame werkt goed.

Wanner je zelfstandig wil werken vraag dan een Verklaring Arbeids Relatie bij de belastingdienst aan.
Dit kan via de site van de belastingdienst.

Succes

RWZ
Geplaatst: zaterdag 07 Juli 2007 23:56
hallo nog bedankt voor je reactie nou weet ik het zeker dat ik het met een gerust hart kan doen zonder in problemen te komen ,nou heb ik nog een vraag weet je ongeveer wat ik ervoor moet vragen het is namekijk de jongen zwaarlichamelijk gehandicapt die gewoon thuis woont hij moet dus naar bed gebracht worden rond 21:00 uur en er is mogelijkheid om daar intern te blijven ,licht huishoudelijk werk de jongen zijn bed opmaken de keuken een beetje netjes opruimen af en toe een was draaien ,ik hoef dat niet te doen ik mag ook gewoon zeggen dat ik het alleen naar bed brengen doet en dan doen ze zelf de rest totdat ze iemand hebben voor de licht huishoudelijke werk dus heb je enige idee wat ik kan vragen? Als je een idee hebt hor ik het graag alvast bedankt groet lis :D
Geplaatst: zondag 08 Juli 2007 11:03
Als je je bij het gezin thuis voelt en je voelt wederzijds respect en betrokkenheid dan zou je als je het leuk vindt om daar te zijn je uurtarief 5 euro omhoog kunnen doen.of je kan vragen dat je het bedrag wat ze hebben staan voor huishoudelijk met het taken pakket jou er bij geven.
dan maak je een bijzondere keuze want het nadeel van de strenge awbz regels voor in natura zorgen er voor dat bij sommige mensen op een dag voor een client we 4 verschillende mensen langs komen. (medicijnen, eten, kousen en de alphahulp en de verpleegkundige en de mantelzorgers!)
stel jij verdient (ik doe maar een gok) 30 euro per uur en je zou als huishoudelijke hulp 25 euro verdienen per uur in totaal dan bv 150 euro. dan kan je beter in je contract dit aanpassen naar 5 uren van 30 euro. Je inkomsten zijn dus gelijk, en je werkt wel de gewenste 6 uren maar je kunt het in 1 contract zetten, gewoon handiger werken! en je moet er rekening mee houden dat jij of zij na een jaar misschien toch wel weer iemand anders willen. dus praat ook in mogelijkheden van stel dat.. anders is het voor jou of het een gezin soms een klap in het gezocht als dit niet besproken wordt.
dan kun je ook rustiger werken.
Geplaatst: maandag 09 Juli 2007 11:59
hallo nog bedankt voor je reactie ,en ik vind het wel een goeie voorbeeld wat je gaf want dat zit ik op dit moment te goochelen zeg maar wat moet ik vragen want het moet ook niet zo zijn dat ik alleen voor de belasting werk dus dat ik zelf niks aan over houdt dus dat is iets dat je goeie afspraken over moet maken .Maar bedankt voor je reactie Gr lis :lol:

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.