1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

welke prijs is reeel

Auteur Bericht
(verwijderd) Geplaatst: zaterdag 30 Juni 2007 15:44
Hallo allemaal,

ben nog een groentje op het forum vandaar met enthousiasme met zoveel berichten :D . Maar wie kan me iets vertellen over tarieven.

Wil me op de PGB markt gaan bewegen mbt tot Reactivereing en Begeleiding. Ik ben freelancer/eenmanszaak en wil graag naar de client/opdrachtgever al mijn afdrachten zelf doen. Vind dit prettiger. Is dit gebruikelijk binnen PGB ? Heb ook een VAR en BTW nummer.
Wat is dan een normaal tarief om te vragen ..zo bij benadering.

En welk tarief moet berekent worden als de client deze afdrachten zelf wil verzorgen? Met welke bedragen moet je als freelancer rekening houden dat je nog moet afdragen. ?? Maw in een constructie dat de client alles zelf afdraagt aan belastingdienst ed ( loonheffingen ed), is het bedrag wat je in je hand krijgt dan netto ?

Hoor het graag

Eric
Geplaatst: maandag 02 Juli 2007 09:43
beste Eric,
Je vragen lijken erg ingewikkeld en het lijkt of je niet begrijpt wat een pgb is. maar ik kan me vergissen! want wat bedoel je met pgb markt?
er zijn mensen met een chronische zorgvraag en die hebben of de zorg in natura aangevraagd of in pgb. dus er is geen pgb markt maar wel clienten die een pgb hebben om zorg in te kopen, bedoel je dat?


met pgb zijn alle soorten van betaling mogelijk: wel altijd belastingplichtig behalve de vrijwilligersvergoedingen en onkostenvergoeding wat ook nog mogelijk is. maar alle salarissen kunnen zowel netto als bruto uitbetaald worden. voor de client is bruto ook het eenvoudigst. als je kiest voor in loondienst wat kan als je meer dan 2 dagen per week in een gezin werkt dan kan je zoals je op de site van de svb kan zien een normaal salaris verdienen. dan gaat de belasting er af en de premies zoals ww en ziektewet etc.

en wat je kan verdienen hangt af van: wat kan je, heb je ervaring? welke opleiding heb je? wat ver; www.persalsddiende je tot nu toe? dan kan je nog kijken op de site van bijvoorbeeld: www.persaldo.nl hier staat wat de mensen krijgen per soort zorgfunctie. dat wil niet zeggen dat je dat moet of mag vragen. het is een persoonlijke keus van de zorgvraag! misschien willen ze wel eenvoudige goedkope ondersteunende begeleiding inkopen om meer geld over te houden voor een dure kwaliteits activerende begeleiding! dat mag en is begrijpelijk! daar kan je niks over zeggen. zei bepalen of ze een hoog bedrag aan een verantwoord bedrijf betalen of een stagiare voor 2.00 per uur inkopen... maar jij mag jou kwaliteit wel bepalen.
wat biedt je aan service voor welk prijs? ga j een kantoor huren? ben je telefonisch bereikbaar? ga je met de client uitstapjes maken? welke materialen heb je nodig? en wat hoop je als al je belasting en onkosten zijn betaalt over te houden? en dan moet je kijken of de clienten je prijs redelijk vinden. is het de clienten de prijs waard? of had je beter eenvoudig en simpel moeten beginnen?
als je bekend word en je product slaat aan, voel je dan vrij om je zelf goed te betalen. goede zorg en betrokken handelen is wat waard!













/
Geplaatst: maandag 02 Juli 2007 18:52
Het miniminimale wat je nodig hebt om te overleven! Des langer kun je de ander bijstaan. Mischien is zelfs gratis dienst verlenen beter omdat dan je eigenbelang waarschijnlijk minder van belang is! :oops:
Geplaatst: maandag 02 Juli 2007 21:03
daar ben ik het niet mee eens!(mijn mening) wordt dan vrijwilliger, belangrijke branche, waardevolle, respectvol en dankbaar! maar wil je dat nederland goede betrokken en warme zorg krijgt en morgen nog bestaat omdat er binnen een organisatie,s buffers zijn opgebouwd en omdat aanstaand personeel wat dus straks moet kiezen voor een baan met toekomst moet je laten zien dat je werk inhoud heeft! de buschauffeur geegt je geen korting, de supermarkt niet, allemaal werken ze met vaste (hoge) bedragen. als de zorg ons een zorg is, als je wil laten zien dat verantwoorde zorg en persoonlijke zorg eervol werk is, zie je dat terug in wat de zorgverlener heeft. heeft hij een paleis en 3 dure auto,s dat is overdreven. maar een redelijke koopwoning en een veilige nette auto geeft ook weer dat je een sociale verantwoorde baan hebt. of niet? als je in een pruttelend klein veroest autootje komt aanzetten, denkt de jeugd van tegenwoordig: is dat waar ik mijn studiefinanciering voor heb? wel bewust van het grootte goed van ons allemaal: gemeenschapsgeld! niet over de balk gooien , niet rotzooi er van maken wel naar eer en geweten van genieten...
Geplaatst: dinsdag 03 Juli 2007 18:27
Buffers opbouwen is toch zeker geld overhouden? En het vooral niet uitgeven waarvoor het was bedoeld? Weer die managers toch!

Moeten laten zien dat werk inhoud heeft? Zoals stress daar een deel van is… 1 miljoen mensen die last hebben van schiphol omdat het zo goed is voor de economie? Hoe zit dat dan met waar de meeste kanker voorkomt en in welke gebieden was dat ook al weer, het meeste slaappillen gebruik in welke gebieden van Nederland is dat ook al weer?

Als een zorgverlener drie auto’s heeft dan is dat altijd ten koste gegaan van anderen! Bijvoorbeeld; zij die geen zorg hebben gehad of op een wachtlijst staan! Waarom heeft Humanitas het zo druk en waarom zijn ze zo succesvol? Niet omdat deze mensen een dik salaris verdienen!

Misschien denkt de jeugd van tegenwoordig wel 12 miljard in de ruimtevaart steken waarvan er 90% buitenlanders (wetenschappers) hier hun studie komt afmaken op onze kosten. 7 miljard in ESF steken terwijl door fouten in contracten er voor Nederland niet echt veel werkgelegenheid tegenover staat. En we nu juist NIET met super vliegtuigen het wad willen verstoren! De overlast van straaljagers weer lijdt tot stress en Bovendien Minimaal 20.000 euri per vlucht kost, waar behoorlijk veel Nederlanders last van hebben. Die dan vervolgens weer een beroep op de zorg kunnen doen.

Naar eer en weten leven is dat ik leef van dagene waarvan ik rustig en gezond in leven kan blijven en anderen niet uitbuit. Voor hebzucht is nooit genoeg… Als iedere werkloze in Nederland zich 1 dag per week verplicht zou moeten inzetten voor zijn uitkering, door een ander te steunen…. Dan komt de primaire levensbehoefte in balans. Zij die willen leven `zorgen` en hebben een basisinkomen en zij die zorg nodig hebben, krijgen basishulp.

Ben je Blond?
Kun je kiezen uit liefde of hebzucht? Tipje, liefde hoeft zich niet te bewijzen….. Bij gebrek aan wordt er vaak compensatie gezocht….
Geplaatst: dinsdag 03 Juli 2007 19:15
Beste "anywere
ik weet niet waar jou nogal schreeuwerige mail voor was bedoeld! mocht het een reactie zijn op mijn verhaal dan nodig ik je van harte-dringend uit om een keer langs te komen. ik meen het serieus!
ik wil je laten zien wat we als organisatie doen, hoe we werken,
en je mag dan ook weten wat ik verdien en mijn collega,s.
Ik ben dus de initiatief neemster van born2try en ik werk inmiddels bijna 2 jaar met een zrgboerderij, dagbesteding en vrijetijdsbesteding en ouderondersteuning.
ik ben trots op mijn werk en wil je graag de dilemma,s en de vooroordelen en de mooie kanten van mijn werk laten zien. mijn internetadres kun je opmaken uit de naam van mijn bedrijf. tot ziens!
Niesje Geplaatst: dinsdag 03 Juli 2007 20:08
Hallo Anywhere
Tjonge wat ben ik het met jou oneens!
Als je zelf geen vergoeding krijgt voor je werk, ben je in de kortste keren uit de running! Je balans tusen geven en nemen raakt dan ernstig verstoord en je kunt rekenen op een lege accu, van jezelf dan, en mogelijk een burnout. Dit is het gevolg van de natuurwetten. En je gaat lijken op de fles waaruit je de gasten in schenkt: aan het eind van de avond is de fles leeg, en kun je een nieuwe kopen. Maar jij zelf dan? Bewijs jezelf een dienst, goede zorg is ook een goede beloning waard! Zodat je nog lang kunt zorgen. Omdat je het waard bent!
"Het juiste te doen voor mijzelf en anderen, is levenskwaliteit", dat is mijn bedrijfsmotto!
(verwijderd) Geplaatst: dinsdag 03 Juli 2007 22:23
Hallo anywhere,

Leven en laten leven is mijn motto.
Als jij zorg en diensten gratis wil leveren omdat je zo begaan bent met je medemens moet je het zeker doen als je hier een goed gevoel aan over houdt. Kan je wel verzekeren dat je bij een uitstervend ras behoord maar ook dat moet gekoesterd worden. Maar raak niet verzuurd als mensen geld vragen voor het werk ( zorg) dat ze geleverd hebben want de loodgieter komt ook niet voor niets . Deze loodgieter heeft misschien het geld nodig om zijn gezin te kunnen onderhouden en zijn rekeningen te kunnen betalen. Geld voor vragen voor geleverde diensten houdt niet per definitie in dat je iemand een "poot "uitdraait,

Groetjes
Geplaatst: dinsdag 03 Juli 2007 23:19
@sharedan
Het wordt mij nu iets duidelijker.

@algemeen
Ik heb niets tegen geld verdienen. Toch de wijze waarop vind ik niet altijd even `netjes`. Misschien is het een kwestie van ethiek? En met name persoonlijke ethiek. Het woord `hulpverlener` vertaalt als aan een ander dienstbaar zijn en een ander helpen is nogal wat. Drie verschillende contexten;

A. Ik ben hulpverlener (de identificatie als persoon)
B. Ik werk als hulpverlener. (het werk wat wordt gedaan is in ruil voor geld)
C. Iemand `IS` hulpverlener en handelt vanuit liefde met de wetenschap dat zijn/haar daad geen zoden aan de dijk hoeft te zetten. De uitkomst van de hulpdaad en het gevolg daarvan is onbekend.

In geval van A is er de betekenis dat iemand, `iemand` wil zijn, zichzelf meet, zichzelf de status hulpverlener geeft. In vele gevallen spiegelt de hulpverlener zichzelf af als iemand die voor die voor `iemand` wat is, of betekend.

In geval van B heeft iemand in de gaten dat hij of zij wordt betaald voor bepaalde diensten overeenkomstig het contract en de werkzaamheden en voert dat naar behoren zo goed mogelijk uit.

In geval van C zijn het meestal vrijwilligers.

Ik vind als iemand zich laat betalen voor hulpverlening of onder de noemer `hulpverlening` er dan ook garantie gegeven dient te worden! Daarnaast is het zo als er een betaling voor bepaalde diensten wordt vastgesteld ik daar geen enkele moeite mee heb. In wezen is dat gewoon een ruil. Een dienst voor geld. Toch iemand werkelijk `helpen` kan/is waarschijnlijk totaal iets anders zijn dan een dienst verlenen. Uit wat ik hierzo lees maak ik op dat sommige geld vragen om hun moeder of vader te helpen? Immers de ethiek hierzo lijkt dat het geen schande is goed geld te krijgen voor goede hulp! Ik hoop dat jullie wat genuanceerder op mijn schrijven in kunnen gaan.

Leven en laten leven? Of leven en laten sterven? (plaag,plaag)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.