1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

geen reactie van een gezin

Auteur Bericht
Fredeline Geplaatst: dinsdag 26 Juni 2007 23:22
Hallo als ik intresse heb in een gezien en ik stuur hun een e-mail, maar krijgt geen reactie. is het normaal dat je geen reactie krijgt van een gezin.
Geplaatst: woensdag 27 Juni 2007 14:30
Helaas hoor je dat wel vaker, ja.
Netjes is anders maar wat doe je er aan?
Geplaatst: woensdag 27 Juni 2007 15:47
ik denk dat je als aanbieder je zeer bewust moet zijn van de doelgroep waar je in stapt. een groep mensen die chronisch met een beperking te maken hebben. Een wereld waar je vaak meer tegenstand van je omgeving en netwerk krijgt dan begrip en betrokkenheid. je bent overgeleverd aan de hulp, het is geen vrijwillige keus een nodzaak! en je moet een enorm stuk privacy inleveren om een normaal leven te leiden.
logisch wordt je wat schuw. ook al zou je een fantastische mail sturen dat je de hulp van het jaar 2007 bent! het moet goed voelen, veilig en bij jou passen. om in deze positie ook nog eens als een keurige werkgever aan iedereen moet mailen dat je al dan niet bent voorzien is niet gemakkelijk. onzeker en gewoon ook eng. zou je zelf iemand durven vragen via de mail om je dagelijks te wassen of om het gedragsprobleem van je kind tot bedaren te brengen? begrip moeten we als aanbieders hebben en dat frusteert natuurlijk iedereen ook mij, maar toch begrip!
Fredeline Geplaatst: dinsdag 03 Juli 2007 15:07
Dank je voor je bericht terug.
Ik begrijp het wel hoor is niet niks, dus ik heb begrip voor deze mensen. Maar het zou wel fijn zijn als ze wel even een bericht terug kunnen sturen of ze wel of niet intresse in mij hebben. Dan kan ik zelf verder kijken voor mensen die mij wel eventueel wel intresse in mij hebben. Ik werk zelf al 8 jaar in de gehandicapte zorg en zeker al 5 jaar in de thuiszorg, dat mensen nooit reactie terug hebben gegeven heb ik zelf nog nooit mee gemaakt. Een beetje begrip van mijn kant kant is toch ook wel gepast, net zo goed dat het voor hun ook moeilijk is om zomaar een vreemde in huis te nemen en zeker als dit de eerste keer is, maar het staat netjes als je even een bericht terug stuurd zodat jij weet waar je aan toe ben.

Maar bedank voor je reactie groetjes Fredeline :D
Fredeline Geplaatst: dinsdag 03 Juli 2007 15:09
helaas doe je er niks aan.
Ron Geplaatst: vrijdag 06 Juli 2007 22:37
Het komt vaak voor dat je reageerd op een verzoek van een hulpvrager.
vervolgens hoor je niets meer terug.
ik vind dit onbeschoft en respectloos
ik neem aan dat men zelf toch óók met respect behandeld wil worden. RWZ :evil:
Geplaatst: zaterdag 07 Juli 2007 10:16
ron vanwijdeveld
als je zo op deze site ,die bedoeld is voor vragers en aanbieders:hoe verwacht je nu dan nog klanten? als je over je doelgroep als onbeschoft en respectloos schrijft? ook al heb je duizend keer gelijk, je praat met respect en begrip over je potentiele klanten. het is slechts een gegeven en daar moet je mee werken. zo is het en niet anders! je kan beter dit accepteren of als je hier niet tegen kan vuilnisman worden want dan heeft iedereen je zeker nodig! je moet begrip maken waarom dit gebeurt en dan zal je ontdekken in wat voor rot situatie de persoon zit die van alles en iedereen afhankelijk is en of dit je vertrouwen in de mens tegemoet komt! en hoe moeilijk het dan is om bij elk mailtje vriendelijk, correct en gedegen een afwijzing of vraag neer te leggen! het zijn geen werkgevers ,maar mensen met een noodkreet! van een bedrijf verwacht je een keurige nette reactie terug. maar verlang dat niet per definitie van je doelgroep. zij zijn er met vooral een vraag en niet direct in de correcte wenselijke stijl gegoten! clienten die hebben hulp en begrip nodig. en af en toe is dat ook voor ons als zorgaanbieder in ons nadeel dat weet ik ook heel goed! maar daarvoor zijn het dan ook clienten waar je als goede zorgaanbieder begrip voor hebt!













/

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.