1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb in combinatie met ander werk

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 26 Juni 2007 10:16
Hoihoi,

Sinds oktober zorg ik voor een meisje vanuit het pgb. In januari hebben wij gekozen voor de opting-in mogelijkheid.
Daarnaast werk ik 20 uur/pw bij een andere zorginstelling. Nu is mijn vraag, klopt het dat ik dan bij beide loonheffingspremies en dergelijke moet betalen?
Iedere keer weer ben ik verbaasd hoe weinig er eigenlijk maar overblijft van het bruto maandloon.

Groetjes Lieke
Geplaatst: dinsdag 26 Juni 2007 19:37
Je had bij het meisje kunnen kiezen om geen opting in te doen! dan had je geen premies betaalt maar daar ook de voordelen niet van gehad: geen ziektepremies betalen is dan geen inkomsten bij ziekmelden. geen ww opbouwen over deze uren en geen pensioenrechten. dat is een overweging waard als je al verzekerd ben voor deze dingen in je andere baan. dus het mag maar het hoeft niet, eigen keus. belasting betaal je ook. je hebt een belastingvrije voet en die wordt in je eerste baan weer afgetrokken van de verplichte bijdrage en dan betaal je over de rest van je werkzaamheden de volle hap. meestal is dat 33% maar bij een hogere inkomsten kan dat oplopen tot 50%. opting in kun je van af zien.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.