1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Begeleiderspas

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 23 Juni 2007 16:36
Hallo Allemaal,

ik ondersteun een gezin met de verzorging van hun oudste dochter. Zij heeft een verstandelijke beperking gepaard met autisme. Tijdens de vakantie en het weekend ga ik vaker mee met uitstapjes, laatst kwam de vraag vanuit een pretpark of we een begeleiderspas hadden. Dit hebben we niet, nu ben ik op zoek gegaan waar ik deze aan kan vragen. Helaas kan ik hier niets over vinden, heeft iemand ervaring met de begeleiderspas en waar ik hem kan aanvragen?

Groetjes Elke
Jos Geplaatst: zondag 24 Juni 2007 10:45
Beste Elke,

Bij de NS, via tel.no. 0900-1462 kun je informatie en een aanvraagformulier aanvragen.
Dan krijgt de persoon die je begeleidt, moet ouder zijn dan 12 jaar, een OV begeleiderskaart.
Daarbij kan de begeleider gratis meereizen. Deze kaart is geldig in treinen, metro's, tram's en bussen die door het min. van verkeer en waterstaat als openbaarvervoer zijn vastgesteld. Om te kunnen beoorderlen of de persoon inaanmerking komt, vraagt de NS enkele medische gegevens.

Ik hoop van harte dat de informatie aan je wensen voldoet!

Een vriendelijke groet,

Jos Brinkman.
www.herenwold.nl

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.